Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av paxvictoria
Har bara provat sjal ett FÅTAL ggr men Julius har mest blivit arg och stretat emot :-D ( antagligen pga min ovana)
MEN istället för att köpa en dyr sjal innan jag vet att även han uppskattar det funderar jag på att fixa en själv.

MIN FRÅGA:
Vilket tyg har ni använt och vart har ni köpte det? (gärna svalt)

MVH R-M
Användarens profilbild
Av Karin&Alex
Hej!! :)
Både jag o mina sjalkompisar har köpt tyg på Jysk!!
Det heter Indiska kammad bomull o finns i flera färger. Det är lagom stretchigt o svalt.
Kostar 49 kr/m.

Lycka till!!! :D
Av luxia
Jag köpte ganska tunna gardiner på Indiska och sydde ihop dem på längden. Sen kapade jag så att stycket blev ungefär 70cm brett. Jag visste inte riktigt vad jag skulle gå på när jag köpte, men jag kände efter så att tygen inte var för stumt på diagonalen, men ganska stadigt i trådriktningen. Gå runt och känn lite, så kommer du kanske på. Jag är mycket nöjd och har använt gardinerna i två månader, men nu har jag köpt en Hoppediz också. Ville ha något lite stadigare, men då blir det ju också varmare.

Prova med något relativt billigt, så kanske du och ditt barn får smak för det och letar vidare bland tygerna!
Användarens profilbild
Av trollmamma
Jag tipsar att ta ett underlakan dela den på bredden o sy ihop på längden.

Man får en sjal som räcker för alla o det är bäst att knyta X-omsluten ha ett nölj barn (mätt o belåtet) o ut genom dörren gå ett varv det gäller att verka övertygande så barnet köper det ......

nu när det börjar bli varm är det inte en massa kläder som ska på perfekt Klä dig o barnet svalt ...

Lycka till!!!
Användarens profilbild
Av vanja77
Evelina var inte alls pigg på det där med sjal till en börja med, hon var van vid Babybjörn och att ha sina ben hängande rakt ner så hon blev minst sagt skitsur när jag försökte knyta fast henne i grodställning på magen men det gick väldigt snabbt över, jag tror hon kände sig lite osäker eftersom jag var det.

nu är vi betydligt mycket säkrare både jag och Evelina och nu hoppar hela ungen i ren upphetsning så fort jag tar fram sjalen.
Av Majje
Jag sydde en långsjal i förrgår av Becke Bölja (tror tyget heter så?), lätt stretchigt på diagonalen och jag gav bara 15:- metern!! :D

Minsta dottern tycker det är såå mysigt att sitta i "sjalen" och jag tycker det är såå synd att jag inte haft sjal istf bärsele till de andra barnen...
Användarens profilbild
Av Gabnus
Var hittade du Becke bölja, Majja?
Av Majje
I Västerås på Lindberg & Hellberg.
Men det var i vintras så tyget har legat här hemma o glott på mig ett tag... :oops:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?