Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Pinkie
Hej!!
Jag väntar barn nr. 2 i december och tänkte vara förberedd med nåt att bära lillebror i!! Har en BabyBjörn och senare en Patapum, samt en Hoppediz när han blir lite större (allt välanvänt till blivande storasyster). Ett glapp finns alltså för nåt att bära honom i när han är riktigt liten och vill vara nära... Har haft ögonen på Moby Wrap, men såg härom dan Tricot Slen och har nu beslutsångest... Vad är bra att ha till en nyfödd. Har fått för mig att det är skönt att bära en liten i en elastisk sjal och jag vill gärna komma ifrån de 4,5 m tyg om en långsjal innebär... Vad föreslår experterna (alltså ni :D )??

/Jenny
Användarens profilbild
Av Isanna
Hej hej!

Om du inte vill ha en långsjal till den lilla så är ju bärpåse ett mysigt alternativ.

Fast en elastisk långsjal är über--mysigt ju! :heart: Hoppediz har trikåsjalar som är 4,6 som är lite kortare än andra.

Annars finns ju massor av andra elastiska sjalar att välja mellan, kolla in galleriet på denna sida bland annat för inspiration.
Användarens profilbild
Av April
Till en nyfödd tycker jag att trikåsjal är det absolut bästa. När de är omkring 1 månad, går det bra med även andra bärverktyg.

Jag har testat nu med min skrutt och trots att jag är van vid både ringsjal och bärpåse - tycker jag inte att Ines satt riktigt bra i dessa förrän hon var omkring 1 månad (om de vill sitta upp alltså - vilket Ines ville).

Jag är helt STORMFÖRTJUST i mina Sino - eftersom den är så tunn, så blir det lite tyg, trots att den är lång. Har provat Moby Wrap också (och Hoppediez) och dessa upplever jag inte som lika bekväma, då de har mycket mer tyg. Men sedan är jag nog typiskt en sådan där som vill ha så lite tyg som möjligt! :lol:

Kram
Av Pinkie
OK... vet inte om jag blev någe klokare... Bärpåse låter inte som om man kan få den där riktigt nära känslan...?? Med sjalen kan man ju knyta åt så det blir tätt, tätt... Men Sinon med sina avsmalnande ändar tycker tydligen vissa "skär in"?

När jag kollar på bilder gillar jag bäst dom som det inte blir en lång svans kvar av... Typ Mobyn ser ju nästan ut som en färdigsydd påse eller sele... ingen svans som hänger. Just den retade jag mig på med Hoppedizen...

Sen är jag lite fåfärg också och vill inte ha en sjal som är "glansig" i tyget... Åsså ska den finnas i diskret enfärgat, gärna svart...

Säg att det finns EN att välja på nu!! :wink:
Användarens profilbild
Av April
Nä, Sino skär inte in någonstans.. Det bästa är nog att testa på en sjalträff :-D ;-)

Lycka till!
Kram
Användarens profilbild
Av Linnea
svansen på en långsjal beror på hur många varv du kan linda den runt kroppen och ändå knyta knuten

en elastisk långsjal har den fördelen att du knyter på den först och sedan stoppar i barnet, du kan sen ta upp barnet för blöjbyte, amning mm och låta sjalen sitta på dig färdigknuten :)

det är heller inte supernoga med hur tight eller noga du knyter eftersom sjalen smiter bekvämt åt din och barnets kropp ändå
Av Pinkie
Skulle gärna komma på en sjalträff, men det känns alldeles för läskigt att ge sig av till huvudstaden själv för nåt sånt... :oops:

Men så ni dömer ut Mobyn då, lr? Å Tricot Slen?
Användarens profilbild
Av Linnea
inte behöver du komma till stockholm för sjalträff, även om du är hjärtligt välkommen :D Den stora träffen som det snackas så mycket om är speciell, vi firar att sjalbarn fyller 2 år, därav snurret :wink:

det finns kanske fler sjalare i Gävle med omnejd!? eller en bärsjalsambassadör som kan visa flera sjalar och knyt?

jag bar min dotter i Moby när hon var 9 mån, det gick :lol: pikku ruu gick inte, hon var för tung för den då!
Jag hade en vävd från början men bannade mig själv för att jag inte köpt en elastisk, de är otroligt mycket mer lättknutna, oavsett vilken du väljer tror jag
Användarens profilbild
Av Mia
Moby är bra också!
Det blir bra med vilken som tror jag!
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
Mobyn och TricotSlenen är lite tjockare än tex Sino och BabyBundler.
Jag testade en Sino när min son var typ 8 månader och då skar ändarna in i midjan då han var rätt tung (9,5 kg). Till en nyfödd tror jag den är toppen! Tunn och stadig :D
Av Pinkie
Aha... men OK. Alltså runt 9,5 kg väger ju min 18 månaders...!! Det är ju främst för den allra första tiden jag vll ha en elastisk...!! då skulle det ju funka med Sinon! :D Men Baby Bundlern då - vad skiljer den från dom övriga (alltså Moby, Tricot och Sino)? :?
Av Pinkie
Eftersom jag är i grepp att plocka fram symaskinen funderar jag på att beställa ringar till en ringsjal också... Vad ska man ha för sorts tyg?? :roll:
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
Jag gillar också BaBun, den är hyfsat tunn (tunnare än Mobyn iaf) och stadig, jag bär utan problem min ettåring som väger 10,6 kg. Jag kommer def ha en BaBu till nästa barn!
Av Pinkie
Alla gillar ju olika!! Blev helfrälst när jag surfade runt och ramlade över Peekaboo-bärpåsen i grön camo!! :oops: Har ff ingen aning om vilken av dom elastiska långsjalarna jag ska välja...

One of the most satisfying parts of Monopoly Go is[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?