Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Knyttet & K
Jag tror att en bärstol skulle passa min sambo som är för stor för Ergon och inte är så bra på att knyta. På magen funkar sjal eller MT hyfsat, men jag tror faktisk inte att han kommer få till något ryggknyt ens med MT'n. Sen sitter inte Albert så bra på hans rygg då han är så bred över ryggen, det blir lite som om han sitter mot en vägg.... Sambon är dessutom väldigt varm av sig, och en bärstol blir ju lite svalare då barnet inte sitter kloss mot bäraren.

Ja, hur som helst - vad tusan ska man ha? Är det någon som har erfarenhet av bärstolar?
Användarens profilbild
Av jullan
Vi har en Norröna som vi är supernöjda med. Den väger nästan ingenting och har inte en massa lull-lull att bära omkring på. Enda är väl då att bärsystemet är fast, så är man väldigt kort så tror jag inte den passar. Jag är 1,74 och min sambo 1,85 och den passar oss båda. Den har visat sig vara väldigt slitstark.

Mitt råd är väl att gå runt o prova lite men tänk på att man mycket sällan använder sol o regnskydd och annat som man får till en del. Sen ska barnet sitta bekvämt, vilket även det verkar vara ganska olika i olika stolar jag sett... Hela bärstolen ska väga så lite som möjligt också tycker jag, för det är ju extra kilon att bära runt på. Vår väger bara dryga kilot utan packning, det är väl ok.

Norröna är väl ganska dyr, men som sagt, vi är helnöjda!
Användarens profilbild
Av AnKa
Vi har en Haglöfs som jag inte trivs så jättebra med :(
Den är ju som deras traditionella ryggsäckar med fast ram och passar nog bäst på män med längre rygg än vad jag har.

Bra med bärstol är att man kan spänna på packning på den och Haglöfs stol har även en väska som rymmer en hel del. Den har inget regn/solskydd eller sådant men det har vi inte saknat.
Ganska dyr men brukar finnas begagnat till hyfsat pris.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?