Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av solängel
Hjälp! Fick ju min lilla underbara tjej nu i mitten på maj och har en Babylonia som hon trivs jättebra i - men det blir så himla varmt, både för mig och henne. Vill ha något som är tunnare för att stå ut i sommar, Babylonian är redan för varm. Tips, någon?
Användarens profilbild
Av Helena
En trikåsjal kanske, hug-a-bub ska visst vara sval eller pikku-ru (billigare också). Trikåsjal är ju också väldigt smidigt till små nyfödda.
Babylonian kommer du ju att ha nytta av iallafall när hon blir äldre.
Användarens profilbild
Av Snusibulingen
Hm som jag sa då vi träffades i tisdags så har jag ju haft en moby till min son och det var i varmaste laget för mig, de är ju som små kaminer de där knyttena och med en varm sjal som mobyn var det ingen hit direkt, men underbart skön utomhus iaf.

Det finns ju andra trikåsjalar som är svalare, som föregående "skrivare" sa. Men har hört att Amazonas antigua ska va en tunn o sval sjal annars, finns tror jag på babyboden.......
Användarens profilbild
Av mojsan
..är ju sval, men jag skulle nog inte ha den till nyfödingar, den är ju rätt stum.
Användarens profilbild
Av Snusibulingen
Tänkte att eftersom CArina80 använder Babylonian nu så borde en sådan också gå, för den är väl bara tunnare än den. Fast som sagt en trikåsjal är mjuk och go'
Användarens profilbild
Av Helen
Jodå. Antiguan funkar till nyfödda också.

Har haft kunder som köpt den nu på våren till sina nyfödda ( eller i det närmaste) för att bära innanför jackan när det är kallt och nu under sommaren utan ytterplagg.
Perfekt om man inte vill satsa på många sjalar....
Den blir heller inte så byllsig under en jacka en sval sommarkväll.

/Helen
Användarens profilbild
Av Helena
mojsan skrev:..är ju sval, men jag skulle nog inte ha den till nyfödingar, den är ju rätt stum.
Jag tycker att man nästan måste knyta x-omslut med smokingbältet innanför med sjalar som Amazonas antigua och Ella Roo, då får man det bra. I x-omslut 2 smiter inte sjalen åt bra.
Med en trikåsjal kan man ju lättare plocka i och ur barnet utan att knyta upp sjalen varje gång.

Bild

Här är en bild på x-omslut 2 med en Ella Roo sjal, jag tycker man kan se att sjalen inte smiter åt så bra. Och därför finns nog inte heller denna knytningen med i häftet man får med till sjalen.
Av Sara
Förra sommaren när Marianne var nyfödd bar jag henne i en Ultimate Baby Wrap som är en tunn trikåsjal.

Även under de varma veckorna tyckte jag att det gick ganska bra.

Lycka till
Användarens profilbild
Av Suskiv
mojsan skrev:..är ju sval, men jag skulle nog inte ha den till nyfödingar, den är ju rätt stum.
Jag har testat ella roo och jag tyckte faktiskt den skulle fungera bra till nyfödd. Den kändes väldigt tunn och smidig. Men sen gillar jag vävda sjalar framför trikåsjalar, så det kanske har betydelse.
Användarens profilbild
Av Lingling
"Smyggick" (den åkte i maskinen för förtvätt nyss, men igår var babun blöt och hängde på tork) med lillan 6½vecka i antiguan igår, en promenad på drygt en halvtimme, och det gick alldeles utmärkt, hon klagade inte och inte jag heller. Svårare att knyta x-omslutet fram av ngn anledning, så den är svårare att dra åt hittills. Får se hur den är efter tvätt nu.
Kändes så snygg på så nu kan det bli svårt att ha den enfärgade babun (fortfarande sugen på en skär , eller en "Lille" ...:twisted:) igen ...
Användarens profilbild
Av Lingling
Upptäckte att den här var perfekt till antiguan i stil/laguna-randningen - fem år gammal så den var helt otrendig , nu matchar den dessutom nya turkosa jeansen perfekt ...
http://www.sysidan.se/albums/admin/viewpic.htm?ID=4019
Användarens profilbild
Av April
Vilken söt liten kofta!

Kram
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?