Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Veronika
Har köpt en bära barn sjal, men jag tycker inte jag får till det riktigt. Jag tycker att det man har om axlen hela tiden kasar upp till halsen. :roll: Vad gör jag för fel?
tack på förhand :D
Användarens profilbild
Av Helena
Hej!
Jag har nog ingen hjälp att ge, jag håller själv på och trixar med min bärabarn-sjal. Brer du ut tyget ordentligt över axeln och liksom drar bort det från halsen?
Jag tycker att det beror lite på hur man får till knuten, hur det blir över axeln, det blir olika varje gång.
Har du knuten på ryggen eller fram?
Av Veronika
Jag tycker det är svårt att liksom få till det. Dels hålla henne o få henne o sitta bra sen att man ska typ samtidigt bre ut tyget. Men jag har lyckats nån gång, men efter en stund glider det liksom upp, när man rör sig. Jag har knuten fram, tyckte det var obekvämt o ha på ryggen. Men jag har även köpt en ringsjal o den är mycket lättare, en ella roo. Nu funderar jag på en långsjal som man kan knyta "riktigt". För det känns som om de sitter mycket stabilare i en långsjal. Vad tycker du? För när Tea liksom trycker sig ut från mig o hänger fram o tillbaka så glider tyget upp lite under rumpan. Tänkte att hon har ju inte en chans o ramla av från en långsjal! *ler* Har du nån långsjal? Vilken tycker du är bäst o köpa? Känns inte som jag kan få "tillstånd" av banken till de dyra superbraiga sjalarna utan kanske nöja mig med näst bäst..*ler*
kram Veronika
Användarens profilbild
Av Helena
Veronika skrev:J. För det känns som om de sitter mycket stabilare i en långsjal. Vad tycker du? För när Tea liksom trycker sig ut från mig o hänger fram o tillbaka så glider tyget upp lite under rumpan. Tänkte att hon har ju inte en chans o ramla av från en långsjal! *ler* Har du nån långsjal? Vilken tycker du är bäst o köpa? Känns inte som jag kan få "tillstånd" av banken till de dyra superbraiga sjalarna utan kanske nöja mig med näst bäst..*ler*
kram Veronika
Har du tillräckligt mycket tyg vid rumpan och knäna så att hon sitter i grodpostionen med knäna högre än rumpan, då glider hon inte ur så lätt.
Men det är sant att barnet sitter säkrare i en långsjal och det är bekvämare att bära, eftersom man liksom lindar in barnet mot sin kropp och tyngden fördelas över båda axlarna om man bär på magen eller ryggen.
Ja, jag har lite olika långsjalar.
Hur gammal är Tea, det beror lite på barnets ålder vilken sjal som passar bra? På www.babyboden.nu är det rea på Storchenwiege t ex. Det är en bra sjal.
Av Alexandra
Om du har en liten (<6mån) skulle jag satsa på en babybundler eller MobyWrap. Om bebin är lite större skulle jag köpa en stork.
Jag tycker att korta sjalar och ringsjalar mest är bäst för kortare stunder, långsjalarna är både stabilare och skönare om man skall bära länge.
Av Veronika
Tea är 13 månader. Jag tror inte att jag har tillräkligt med tyg under rumpan. :roll: Jag drar så det kommer under rumpan o till knäväcken, men hon sitter ändå högre med rumpan. Ska testa imorgon på henne!! :D Ikväll o imorgon har vi bebisfritt, vi ska adventstäda o sätta upp ljusstakar o sånt mys. Så hon är hos mormor o morfar o får total uppmärksamhet :wink:

Tack för all er oändliga kunskap :D
Användarens profilbild
Av Helena
Bärabarn-sjalen är faktiskt väldigt knepig. Jag tycker det är lättare att knyta en lång sjal. Jag har lite problem med att jag tycker att tyget i bärabarn-sjalen skär in i axeln ibland och ibland så blir det för löst och så knyter jag om och så blir det för hårt. Vad bra att du har en ringsjal också så att du ändå kan bära Tea ifall det inte funkar med bärabarn-sjalen. Barnet sitter ju på samma sätt i ringsjalen och i bärabarn-sjalen. Så du kan ju fundera lite på hur du bär henne i ringsjalen och försöka få henne att sitta på samma sätt i bärabarn-sjalen.

Men du kan ju fundera på hur du vill bära Tea innan du köper en lång sjal. Om du t ex mest vill bära henne på ryggen (eftersom hon redan är så stor) så kanske en bärsele t ex Ergo eller Sutemi är ett bra alternativ. Det är inte helt lätt att få upp ett barn på ryggen med sjal.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?