Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av cowgirl
Hej på er !

Härligt att hitta hit tycker jag. Hoppas på att få hjälp och råd av er som jag inte hittat på nätet i övrigt.

Jag tänkte köpa mig en bärsjal nu....
Min kille är drygt 5 månader nu ( fast en månad tidig så inte riktigt i utveckling som övriga men nästan ) och väger 6,2 kilo.

Jag funderar på att köpa en Bära Barn Ringsjal.
Men jag läser att en elasktisk långsjal är lättast när man är nybörjare. Menas det egentligen då av knytsjalar ?
För ringsjalen är ju färdig.....

Men jag vill gärna ha en långsjal oxå, för att fördela vikten över båda axlar när jag bär längre stunder.
Dock är jag , i det närmaste, värmeallergisk så jag vill ha en sval sval sjal, verkligen jättesval.
Vilken kan ni rekommendera ?
Kan man köpa en bit tex linnetyg och fixa till en själv ? eller vilket tyg tycker ni är bra, vet ej ifall linne är oelastiskt.

En annan fundering jag har:
Idag provade jag att knyta om mig en sarong och bära i den. Det gick sådär, den åkte längre och längre ner så jag fick hålla om rumpan på killen. Den är ju dock inte elastisk.
Men även om det inte gick 100 bra så kändes det mycket bättre än med BB-selen , som jag köpte nästan med en gång.

Så jag funderar på om detta ed knytsjal kanske inte funkar för mig....ekler är det övning som gäller ??

Hoppas på många svar och reflektioner.
Användarens profilbild
Av Måsen
Det är som med allting: övning ger färdighet.
Min dotter är nu 17 mån och först nu har jag fått kläm på det här med vävd sjal. Innan har jag inte varit så ihärdig i mina knytövningar och haft oturen att skaffa mig sjalar som jag inte trivts med.
Utifrån mina erfarenheter så rekommenderar jag att du försöker träffa några andra sjalare och klämma på så många olika sjalar som möjligt. Om du söker information här så är det ju lätt att tro att alla sjalar är superbra, men det är väldigt olika från person till person vad man tycker om.
Om jag från början hade vetat vad jag vet idag så hade jag sökt efter en så tunn och smidig sjal som möjligt och gett avkall lite på stadigheten.
I väntan på den ultimata vävda sjalen har jag burit min dotter i bärsele och också mycket i ringsjal och det har gått bra (dock inte några långpromenader med ringsjalen). En skön vävd sjal slår ändå allt det andra med hästlängder. :lol:
Lycka till!
Av cowgirl
Frida med Mea skrev:Det låter som att du behöver en gås :)

ringsjal är krångligt tycker jag, det är svårare att få på en ringsjal än en lång vävd enligt mig. men visst man måste öva ett par gånger, men vem kan knyta skosnörerna första gången :wink:
Hmm....vad i hela friden är en gås ???
Finns det någon sida där det finns bilder och eventuellt där man kan köpa ?

Här i affären finns endast Bära Barn ringsjal eller Tricotti och ja, vad den nu heter en knytlångsjal från samma som Tricotti
Senast redigerad av cowgirl den tor jul 27, 2006 00:02, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av mojsan
..de andra om att det är klokt att träffa andra sjalare... Men ringsjal är som nån skrev ett bra komplement, och tilltals du av den, kan du visst börja där. Men alla lyckas inte så bra med den från början. Långsjal är det mest bekväma, och jag började med elastisk vid 6 månader (insåg inte fördelarna med sjal innan dess...) men hade nog kunnat kika på vävda direkt. Alla sjalar kräver en del övning för att bli bra. Men träffa andra är klokt. Jo, kortsjal finns ju också, men det skulle jag inte rekommendera som förstasjal. Dock gillar jagt det alternativet nu, en icke-rinsjal funkar ju bättre som vagnstäcke, sarong etc. Naimiez bor f.ö. däråt.
Av cowgirl
Jag blir inte klok på detta.....
Jag sitter och kollar runt på omröstningarna här inne om olika sjalr.

Tänker:
Ja, en EllaRoo verkar bra, sval och skön men nehe den var svår att knyta för nybörjare och inte diagonalvävd ( Vilka är det då, som är svala ?? ) så den avlastar inte jättebra.
Eller kanske en Hug-A-Bub, men nehe kanterna rullar upp sig och den var visst lite sladdrig och åker ner....
Bebina låter ju perfekt men priset är ju högt högt och de rekommenderar en 5,1 m till min storlek och den fanns endast ( dar jag tittade ) i Stjärntecken och den är ju ännu dyrare....
Men kanske en Amazonas Antigua......starka färger där :shock: Men det var nått som inte var så väldigt bra med den heller fast jag kommer inte ihåg vad det var just nu.....

Har idag provat bära med kangasen igen, gjorde en annan knut , det blev bättre men stumt tyg och liksom vasst för knävecken på killen. Fast han verkade trivas där ändå....sög lite på tyget oxå :tutte:
Men väldigt snedbelastat så det blir nog ingen ringsjal ändå....kan lika gärna använda kangasen vid de tillfällena.

Känns inte som att det blir någon sjal till mig för det är för svårt att veta vilken man ska köpa..... :help:

One of the most satisfying parts of Monopoly Go is[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?