Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Bönan
Undrar om ni kan ge mig lite råd?

Vi har en liten loppa på två månader.
Från två veckor har jag burit henne i en superskön trikåsjal som jag fick låna av vännen Johanna (värsta bästa lånet!!).
Den fungerade superbra fram tills det blev så sabla varmt, då hon bara badade i svett om hon bars i sjalen.
När vädret tillåter går det att bära henne i den, men nu är hon så himla nyfiken och vill hela tiden kolla och lyfta på huvudet, och då blir det svårt eftersom det inte finns något huvudstöd, om hon inte ligger med huvudet mot bröstet, men det vill hon inte, bara om hon sover.
Under sommaren har vi använt en vanlig babybjörn eftersom den både är sval, och har huvudskydd, men den får man ju så ont av om man bär länge.
Vi har en ringsjal som komplement som jag precis har börjat använda, hon är ju inte riktigt stadig ännu, men det fungerar ändå ganska bra för kortare bärningar.
Men nu då, ni kommer hösten och jag ska vara mammaledig själv och kommer att bära mycket mer, men vad ska jag bära i?
Det ska ju helst vara enkelt, men är det bråttom så finns ju ringsjalen. Vad som däremot är superviktigt är att det fungerar på mig som dels är stor (typ nästan största klädstorleken), och dels har väldigt ont i ryggen. Och så ska det ju passa en nyfiken loppa som vill se sig omkring, men ändå vara nära mamma.
Ska jag välja en ERGO sele, eller en sjal, och i så fall vilken sorts?
Tacksam för tips och råd!

Tack från Jonna
Användarens profilbild
Av Panakeia
ergon e väl inte rekomenderad mer än från 4 månader va?
har jag för mig, å jag skulle tro att det är en klok rekomendering....
annars e den väldigt bra tycker jag när man väl får den inställd rätt, men jag har dålig koll på hur långt midlebandet e men med bältesfärlängare borde det funka bra (jag kan ha den utan bältesförlägare å är strl 46-48)
Men inget avlastar ju så bra som en sjal tycker väl jag, och ett såpass litet barn sitter bättre i sjalen (åter igen, TYCKER JAG)
så, en diagonalvävd sjal till den svala härliga hösten alla vi varmblodiga längtar efter, tror jag e det bästa!
Användarens profilbild
Av Panakeia
ergon e väl inte rekomenderad mer än från 4 månader va?
har jag för mig, å jag skulle tro att det är en klok rekomendering....
annars e den väldigt bra tycker jag när man väl får den inställd rätt, men jag har dålig koll på hur långt midlebandet e men med bältesfärlängare borde det funka bra (jag kan ha den utan bältesförlägare å är strl 46-48)
Men inget avlastar ju så bra som en sjal tycker väl jag, och ett såpass litet barn sitter bättre i sjalen (åter igen, TYCKER JAG)
så, en diagonalvävd sjal till den svala härliga hösten alla vi varmblodiga längtar efter, tror jag e det bästa!
Användarens profilbild
Av Elin G
Jag stöttade huvudet med handen tills han blev stadig när han ville se sig om. Visst, man får ju inte händerna fria, men det är ju bättre än ingenting... Till hösten tror jag du ska satsa på en vävd sjal, i alla fall om du gillar sjalar. Johanna har ju flera bra som du kan testa :wink:
Användarens profilbild
Av Bönan
Gillar inte varmt väder...

Nu har jag återupptäckt trikåsjalen, den har legat och svettats i värmen till förmån för den mycket svalare babybjörnen, med resultatet att mamma har väldigt ont i rygg och axlar. men nu när det blev lite svalare kom trikåsjalen fram, och oj oj vad skönt det är att böra i den. Varmt, men skönt.
Så nu får det bli den med handstöd, och så har vi fått napp på en begagnad ergo att använda om någon månad eller två.
Tack för svar och tips!!
Användarens profilbild
Av jazoo
Jag har ju precis som Elin säger en en eller annan vävd sjal som du kan få låna och testa också.... :D

Annars måste jag bara säga att Ergon är helt underbar, vi har använt vår hur mycket som helst nu i värmen. Så det köpet blir ni garanterat inte missnöjda med (det är speciellt Johans favorit, han kommer inte riktigt överens med sjalarna).

Puss Johanna

PS Vi är kvar på landet, men åker hem imorgon, så vi kanske kan ses i nästa vecka?

One of the most satisfying parts of Monopoly Go is[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?