Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av mian
Min lillasyster väntar barn nu i november och hon som är händig av sig ville gärna sy egna pocketblöjor. Men hur är det med knappar? En kam-press är väl jättedyr? Hon undrade om det inte gick med vanliga knappar i metall som man syr fast. Jag sade att jag aldrig sett det, men hade ingen bra motivering till varför det inte skulle gå.

Så jag lovade att fråga er till råds :D
Användarens profilbild
Av mian
Tack för svar! Fungerar kardborrar bättre på pockets än på tex Bumpy blöjbyxor där den gärna vill rivas på både lår och mage :(
Användarens profilbild
Av jag71
mian skrev:Tack för svar! Fungerar kardborrar bättre på pockets än på tex Bumpy blöjbyxor där den gärna vill rivas på både lår och mage :(
Jag kan kolla i min blöjlåda (låter som jag har massor men så är det inte) i morgon. Vissa blöjbyxor river medans andra fungerar utmärkt. Med skrutt änvände jag inte blöjbyxor med kardborre för det fungerade inte alls men nu har jag några andra som funkar toppen på dem två små.
Användarens profilbild
Av Alven
Jag tycker att kardborre fungerar bra, har en hemsydd pocket med kardborre. Men det är rätt fiktigt att den riviga delen sätts på magen och den luddiga delen på flikarna (hoppas nån fattade nu...) för annars blir det som med bumpy-byxorna (eller ännu värre, daiperaps) att kardborren skaver på låren så det blir stora sår sen när bebisarna är större och sitter och så... :( (om de är tjocka vill säga)
Användarens profilbild
Av tinaw
Ja precis, det hänger på att sidflikarna är långa nog, annars blir det lätt skav. Jag föredrar knappar, har ett borrstativ som jag använder med knappningsverktygen, inte fullt så dyrt. Om syrran är här i krokarna får hon låa det om hon vill.
Av luxia
Alltså, vad är det för skillnad på kardborren på Bumpy och Bumpy ull? På ullbyxorna kan jag inte ens tänka mig hur kardborren skulle kunna skava (så kanske kan deras kardborrefastsättning vara något att utgå ifrån?). Sen finns det ju möster på nätet på såna med "tabbar". Det verkar smidigt tycker jag.
Användarens profilbild
Av Imse
Vi har aldrig haft någon problem med skav från karborre. Vi har användt bumpy och bumpy ull. Mina hemmasydda blöjor har kardborre och den skavar aldrig. Men mina barn är rätt tunna..
Användarens profilbild
Av linafelicia
Enda gången vi haft problem med skav från kardborren på våra hemsydda pockets var precis när Rasmus börjat krypa och det var jättevarmt så att han hade bara blöja på sig. Då fick han skav på låren, men om han hade kläder utanpå gick det bra.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?