Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av jtoao
Hej nu har jag blivit inspirerad och syr en långsjal av olga tyget från jysk, måste jag fålla runt hela? Jag gillar den "frassiga" kanten och tänkte att det var ju praktskt om dom var olika... funkar det att låta en eller båda vara ofållade??
Mvh// janet - nybörjare både vid symaskinen och med sjal
Användarens profilbild
Av melon
Håller med Bissa. Funkar bra ett tag men du kommer ångra dig sen, efter en tvätt är allt bara en stor härva av "frass"(roligt ord förresten).

Ett alternativ är att sicksacka en bit in så får du ändå med den "frassiga" kanten. :D
Av jtoao
Ok får väl lov med det då *S* just nu tänkte jag skarva ihop den så den blir 6 meter och snedda kanterna rätt rejält... då sydde jag ihop den med sig själv *stön* nu går den runt och runt..*letar fram sprättgrejen...
Användarens profilbild
Av tinaw
*viskar* klipp bort ena sömmen...

Att fålla eller sicksacka är inte bara en estetisk fråga. Ett tyg som är helt ofållat kan gå sönder rakt över med ett ritsch bara :? Mindre bra som bärtyg.
Av jtoao
hade ingen aning om att det kunde gå AV!! Jag ska zicksacka så noga så .. hmm jo klippte bort hela sömmen (hade vändsytt det enda jag hunnit lära mig*S*) Nu är tyvärr skittyget sneklipp så jag hade ett välda sjå att passa ihop bitarna tills jag kom på att bordets kakel troligen är rakt *S* Tyckte att bitarna passade underligt bra ihop tidigare..*svettas vidare börjar bli SUR*
Användarens profilbild
Av Veronica
:rofl:

Väntar med spänning på vidare statusrapporter. Olgan är förresten jätte fin!!
Av jtoao
*trött* kastar in handduken eller i den här fallet sjalen för ikväll.. har vändsytt skarven och klippt lite sneda hörn och sicksackat runt hela ... ska kolla i morgon om jag sytt alltihop bakfram eller något ..*vink*
:shock: *gillar grönt*
Användarens profilbild
Av Monia
Visst kan man bli galen när allting bråkar när man syr :roll: Men jag hoppas att du blir nöjd med "olga" - jag är jättenöjd med min :D
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?