Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Pyron
Jag har hört att det är en sommar-sjal, för att den är tunnare.
Har inte sett en sån mer än genom datorn och nu undrar jag:

Är den diagonalvävd?
Vad mer kan ni säga?

Själv har jag en hoppadiz och den är ju inte särskilt tunn, så vad har ni att säga.

Tror ni man kan hitta nåt liknande tyg i tygaffären?

För dom är rätt så dyra. Eller är det någon som vill sälja en sajl? (för en hundring eller två :wink: )
Användarens profilbild
Av Pyron
Tack så jättemycket för dina svar.

Då vet jag lite mer.
TACK
Användarens profilbild
Av Helen
Hej,
Jag köpte min första Anitgua inför förra sommaren och jag måste säga att det är min mest använda sjal.
Hela vintern har jag använt den inomhus. Så den fungerar som mer än sommarsjal Dock skulle jag inte traska om kring i den ute på vintern. Då känns De tjockare bättre.

Lite fakta
Antiguan är handvävd från Guatemala. Den är gjord i 100 % bomull. Tvättas på skontvätt 40 grader eller handtvätt. Hängtorka.
Ska förtvättas!
Om den har några nackdelar så skulle det vara att det är lätt att fastna i köksskåpsknopparna ( långt ord :shock: ) men man lär sig snabbt att hålla undan fransarna.

/Helen
Användarens profilbild
Av Alven
Jag köpte min Antigua (rödruta) för några månader sedan, och jag har använt den rätt mycket. Dels som "innesjal", särskillt när sonen har feber, och dels som ta med-sjal eftersom den tar liten plats i tex cykelkorgen :).

Jag tycker att den är väldigt bekkväm, avlastar nästan lika bra som en diagonalvävd sjal. Fast den luktar skumt, nån som har nåt tips om det?

Jag har bara tvättat den en gång, när jag fick den. Då maskintvätt 40 grader, sköljvattnet blev som blåbärssoppa så den torrfäller nog ganska rejält innan den tvättats. Och så krympte den från 4,5 meter till 4,2 meter ca.
Användarens profilbild
Av jag71
och den är helt underbar. Jag är varm av mig (även utan övervikten) och min lille skrutt är en riktig kamin men vi stor trivs! Den är underbar! :D Har ju ingen stor erfarenhet av sjalar men jag tror inte jag kommer att ångra mitt köp! Till och med sambon har kommit fram till att det är enkelt och bekvämt att bära i sjal. Jag köpte den grön-blårandiga just för att sambon inte skulle kunna ha färgen som ett skäl till att inte ens försöka, (och så lite för jag inte trivs i för färgglatt själv men det behöver ju inte han veta :wink: ) Det känns inte som om det blir särskillt myckt mer värme av den och då har jag skuttat runt (kan inte låta bli att skutta - trivs så med sjal :oops: ) hela förra veckan när det var några dagar med sommar väder.
Användarens profilbild
Av Anna
Jag funderar på att byta ut min antigua, är dock inte säker än. Sparsamt använd 5.1m stil. Skicka ett PM om du skulle vara intresserad.
Användarens profilbild
Av Pyron
Tack alla för era braiga svar.

Anna du har ett PM
Användarens profilbild
Av Lingling
40 grader skontvätt - samma som 40 grader fintvätt?
Tack för alla råd och kommentarer jag med, fast det inte är "min" tråd och fråga från början :oops:
Användarens profilbild
Av Anna
Ja 40grader fintvätt blir bra. Jag har dock bara kört min i 30grader handtvättsprogram i maskinen för minsta krympning. Tycker oftast inte det behövs så varmt vatten och på ettiketten står nog handtvätt.
Användarens profilbild
Av Lingling
Då ska jag nog förtvätta den med handprogram jag med, vore synd att skada den fina sjalen:)
Tack!
Användarens profilbild
Av Anna
kontrollera så deninte fortfarande fäller när du tvättat den bara. Då kankse den behöver åka en gågn till. Inte så kul att bli helt fläckig. Kommer inte ihåg vad du hade för färg.
Användarens profilbild
Av Lingling
Stil/Laguna, den ser ut att kunna fälla - tyvärr har jag ingen bra blå boob-tröja att testa på -;)
Senast redigerad av Lingling den ons jun 08, 2005 12:51, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av Anna
Det är den jag har, den har itne fällt för mig fast jag bara köte en gång i handtvätt. Men man kan ju knyta på sig den med en gammal vit tshirt och testa.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?