- lör jul 22, 2006 21:10
Jag sitter i ett rätt så trevligt dilemma. Jag försöker att välja sjal! Min mamma ska ge min älskling Ivar en sjal i ettårspresent fast vi får den nu och jag tänker börja använda den innan han fyller år
Vi använder just nu en hemmasydd av Jysk-tyg som fungerar jättebra men nu när Ivar börjar bli tyngre (skulle tro att han väger ca 11 kilo) så vill jag gärna ha en stadigare sjal. Jag träffade några Uppsalamammor (Hej Emilsmamma, vår, kajsa kavat och MrsR!
) i början av sommaren och provade några sjalar, och fastnade då för Storken. Så stadig och mysig! Det jag inte kan fatta nu är att jag inte provade den EasyCare som Emilsmamma hade med sig.
Nu sitter jag här och funderar om jag ska välja en Stork eller en EasyCare... Jag har läst så mycket gott om Easyn här inne och den finns ju i såå fina färger (men jag har i o f s funderat på en Stork Leo Natur och färga den chokladbrun. Jag såg en sådan på kort härinne och det var ju jättesnyggt!). Samtidigt så får jag intrycket att Storken är stadigare om man har ett tyngre barn och det är ju främst stadigheten jag är ute efter...
Vad tycker ni härinne? Om ni fick en sjal till en (lite bastant) ettåring, skulle ni då välja en Stork eller en Easy?
En fråga till. Jag funderar lite på vilken längd jag ska välja. Jag har storlek 36-38 på kläder och vill kunna knyta omslut fram (heter det så...
) och gärna ha knuten på magen. Min Jysksjal är 5.25 och det tycker jag behövs för att kunna knyta på magen men så läste jag någonstans att en 4.6a borde räcka. Kanske gör det det om sjalen har snedskurna ändar. Vad tror ni?

Vad tycker ni härinne? Om ni fick en sjal till en (lite bastant) ettåring, skulle ni då välja en Stork eller en Easy?
En fråga till. Jag funderar lite på vilken längd jag ska välja. Jag har storlek 36-38 på kläder och vill kunna knyta omslut fram (heter det så...