Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Lotten
Jag sitter i ett rätt så trevligt dilemma. Jag försöker att välja sjal! Min mamma ska ge min älskling Ivar en sjal i ettårspresent fast vi får den nu och jag tänker börja använda den innan han fyller år :vågen: Vi använder just nu en hemmasydd av Jysk-tyg som fungerar jättebra men nu när Ivar börjar bli tyngre (skulle tro att han väger ca 11 kilo) så vill jag gärna ha en stadigare sjal. Jag träffade några Uppsalamammor (Hej Emilsmamma, vår, kajsa kavat och MrsR! :hello: ) i början av sommaren och provade några sjalar, och fastnade då för Storken. Så stadig och mysig! Det jag inte kan fatta nu är att jag inte provade den EasyCare som Emilsmamma hade med sig. :duh: Nu sitter jag här och funderar om jag ska välja en Stork eller en EasyCare... Jag har läst så mycket gott om Easyn här inne och den finns ju i såå fina färger (men jag har i o f s funderat på en Stork Leo Natur och färga den chokladbrun. Jag såg en sådan på kort härinne och det var ju jättesnyggt!). Samtidigt så får jag intrycket att Storken är stadigare om man har ett tyngre barn och det är ju främst stadigheten jag är ute efter... :hmm:

Vad tycker ni härinne? Om ni fick en sjal till en (lite bastant) ettåring, skulle ni då välja en Stork eller en Easy?

En fråga till. Jag funderar lite på vilken längd jag ska välja. Jag har storlek 36-38 på kläder och vill kunna knyta omslut fram (heter det så... :oops: ) och gärna ha knuten på magen. Min Jysksjal är 5.25 och det tycker jag behövs för att kunna knyta på magen men så läste jag någonstans att en 4.6a borde räcka. Kanske gör det det om sjalen har snedskurna ändar. Vad tror ni?
Användarens profilbild
Av boosten
Jag har inte provat stork ordentligt, så jag vågar inte uttala mig.. Men ta 5.2 i längd om du är en "långdragare"! :wink: Jag har testat att ha en sjal som är precis för kort för knuten på magen, och det är så oändligt drygt!
Användarens profilbild
Av jag71
Vore jag som du skulle jag pm:a Emilsmamma och dem andra och se till att prova både storken och easyn. Sen så finns väl storken i dem olika längderna hos någon eller några så då kan du kolla längden samtidigt! :lol: Lycka till!
Användarens profilbild
Av Tiz
En 4,6:a med sneda ändar räcker helt klart! Jag har haft en 4,6:a hela tiden och kan knyta omsutet med knuten fram. Jag tycker att Storken är superbra, stadig och skön.
Av Lotten
Det är nog som du säger. jag71, att jag kanske borde pm:a Emilsmamma och fråga om jag får prova hennes fina sjalar igen. Det är ju bara det att jag är så otålig och vill beställa nu på en gång och genast!! :lol: Men visst, det är ju värt att vara lite noggrann nu när vi ska få en drömsjal.

Jag ska nog försöka få prova olika längder också... Jysksjalen är ganska tunn och då gör det inte så mycket att vira tyget om sig några varv, men om nu Storken är tjockare så kanske det bara känns klumpigt. Särskilt om vi bär mer och mer på ryggen... *funderar*

Nej, nu pm:ar jag Emilsmamma och frågar om vi kan ses! Tack för era svar och råd!! :D
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
När jag började knyta på ryggen gillade jag storken bäst då den var så stadig, men nu när Albert blivit lite tyngre (10,6 kg) gillar jag Easy och Hoppis bäst. Jag upplevde nästan storken som för stadig, det blev liksom sånt tryck av den. Easyn och Hoppen ger efter mer och gör att det blir skönare att bära.
Av Lotten
Knyttet & K skrev:När jag började knyta på ryggen gillade jag storken bäst då den var så stadig, men nu när Albert blivit lite tyngre (10,6 kg) gillar jag Easy och Hoppis bäst. Jag upplevde nästan storken som för stadig, det blev liksom sånt tryck av den. Easyn och Hoppen ger efter mer och gör att det blir skönare att bära.
Hmm... det var ju intressant! Jag som tänkt att det är bättre ju stadigare sjalen är. Men, det kan man ju tänka sig att en mer "stum" sjal kan trycka om barnet är tungt... Det var ju på ett sätt bra för då kan jag önska mig en vacker Easy... :D Tack för att du skrev!
Lotten skrev:
Vad tycker ni härinne? Om ni fick en sjal till en (lite bastant) ettåring, skulle ni då välja en Stork eller en Easy?
Jag hade en Stork Inka till Isak från det att han var 4 veckor tills han var drygt 1 år. Vi trivdes jätte bra med den, den är ju så snygg och definitivt stadig.

Men då hade jag aldrig tagit i en Easy care (fanns den för två år sen?) eller en Bebina. Nu har jag köpt en Bebina stjärntecken som vävd sjal till min lilla skrutta. Mycket mjukare och mysigare än Storken.

Så som svar på din fråga skulle jag köpt en Easy, men det beror ju på att jag har en Stork. :wink:

Stork är super till ryggknyt, men bär man omslutet på magen tror jag Easyn är mysigare. Så frågan är ju hur du ska använda den.

Jag vet att vissa tycker Easyn ger efter lite väl mycket, så vill du ha stadga så skulle jag satsa på en Choklad Leo! Jag tror jag vet precis vilken bild du syftar på, jag blev också helt kär i den. :D
Av Lotten
Tack Veronica och Lin för svaren! Jag ska verkligen försöka att få prova en Easy för att se om den passar oss! Så många är så lyriska över Easyn här på sjalbarn så jag måste nog testa jag med. Skönt att höra Lin att du tycker att den fungerar bra till din 14-kg tjej. Dit har vi ju en bit kvar. :D

Vad kul att du visste vilken bild jag menade, Veronica. Storkarna har ju liite tråkiga färger tycker jag, men en Choklad - mums!! :mums:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?