Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Alltså, jag har en lång trikåsjal nu, från minimundus och den har varit jättebra, men nu börjar Max bli lite tung för den. Han väger snart 10 kg och är 8 månader. Vad skall jag nu ha för sjal då? Jag vill helst avlasta båda axlarna, den får gärna vara snygg :D och användarvänlig. Några tips?
Tack på förhand :)
Användarens profilbild
Av Tiz
En vävd sjal. Den kommer garanterat att bnli din "förstasjal" inom kort ;) Välj en efter din plånbok och framförallt din smak. Vilken du tycker är snyggast. De vanligaste diagonalv'ävda sjalarna är Didymos, Storchenwiege, Hoppediz, Easycare, BB-Slen, Bebina.. Tror att jag fick med de flesta.
Av ElenaMaria
Nu har jag hunnit surfa lite och tror att en kort sjal egentligen passar mig bättre, men frågan är ju om jag får ont i ryggen och eller axlarna av en sådan... Än så länge har jag ju inte burit Max så himla långa stunder iofs, men han ÄLSKAR verkligen att sitta framåt och bli buren så.
Är en lång vävd sjal knölig att knyta, ta på och ta av? Varm? Hur är det prismässig mellan långa och korta?
Snacka om att jag överöser dig med frågor nu *ler*
Användarens profilbild
Av Tiz
Den är inte knöligare att knyta än din långa trikåsjal. Du har nog mer nytta av en lång vävd sjal än av en kortsjal. Man använder i stort sett samma knytningar med den vävda, fast du kan variera ännu mer.
Användarens profilbild
Av jag71
jag skulle köpa en långsjal. Mycket enklare än man tror och avlastar optimalt. Har både långa och korta själv och dem korta får mest tjänstgöra som mysiga och snygga vagnstäcken. :lol:
Av wokka
Håller med, en vävd sjal är inte knöligare att knyta än en trikåsjal. Jag tror att du ångrar dig om du skaffar en kort sjal. Tänk på att du kan knyta alla möjliga varianter med en lång, på två axlar eller en. Mycket bättre avlastning.

Personligen tycker jag att tunnare sjalar är lättare att hantera än lite tjockare. Har en underbar gauze själv, och gillar min syrras Didymos (ellips), men tyckte att Storchenwiege (Leo rouge tror jag det var) var knepigare att få till. Marginell skillnad, men det är min erfarenhet.
Användarens profilbild
Av Veronica
Min Bebina stjärntecken är underbart mjuk och gosig, helt klart en suverän sjaö att ha som vävd myssjal till sin bäbis. Jag har dessutom sett att det finns några stycken ute till försäljning här på Sjalbarn så behöver det inte bli så dyrt heller!

Men samtidigt håller jag med föregående talare att det viktigaste är att välja en som man tycker är snygg!! Alla sjalar är bra på sitt sätt, man måste trivas med den bara.
Av ElenaMaria
Jaha, jag som had ebestämt mig för en kort sjal! Jag bär ju inte så ofta och en av anledningarna har faktist varit att den sjalen jag har nu är så lång och lite bökig att knyta, särskilt om man är ute någonstans.... Jag skulle vilja ha en som kan ligga färdig och bara är att hänga på sig. Men nu är ju ni så samstämmiga om att det är en långsjal jag skall ha :?
Tänkte köpa en begagnad kortsjal så kan jag ju liksom "ha råd att ångra mig"....Men jag kanske skall tänka om...
Av ElenaMaria
Jag hade ju bestämt mig för typ nära bran, men nu får jag ju backa! Har även läst recensionerna om att den inte verkar så bra...
Men en easy hug då? Den är söt, och billig, men jag hittar inga recensioner om den...
Användarens profilbild
Av Tiz
Kanske en Mei Tai eller en Ergo/Patapum vore något för dig?
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
Tiz skrev:Kanske en Mei Tai eller en Ergo/Patapum vore något för dig?
:iagree:
Av ElenaMaria
Vad gulliga ni är som svarar och engagerar er :)
Nu har jag bestämt mig för att pröva en easy hug och ev. köpa en vävd långsjal till ett bra beg. pris. Det värsta som kan hända är ju att jag ångrar mig och då får jag väl sälja och prova annat :D
Jag har funderat på en Mei Tai, men tycker det finns snyggare varianter. Supertack för alla råd!!
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?