Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Alex
Sydde en svinsnygg Thaiväska av en Marimekko-stuv som jag fick billigt. Lite strul dock med en liten ficka som jag ville ha på insidan, med resår, till mobil, cerat, o dyl. Det gick och den funkar, med den är dock icke snygg. HUR GÖR MAN?? Knepigt värre...Någon som kan hjälpa?
Användarens profilbild
Av Vida
bild :)
Användarens profilbild
Av Alex
Ingen som vet? :cry:
Användarens profilbild
Av Sannasmamma
Vad blir fel? Dragkeja är kanske lättare att få snyggt. Titta i en färdig väska hur det ser ut.
Användarens profilbild
Av tinaw
Jag förstår inte riktigt vad som inte är snyggt, kan du beskriva lite till?
Användarens profilbild
Av Alex
Ja, jag klippte till fickan i lagom storlek, sydde en kanal för ett brett resår. Vek kanten i två fina veck, sydde, och trädde i resåret. Men sen när resåret skulle sys fast i själva väskan, sticker det ju ut utanför kanalen och syns inuti väskan. Tramsigt kanske, men det ser oproffsigt ut.
Användarens profilbild
Av tinaw
Det finns inget som hindrar att du syr fast resåren ca 0,5 cm in i kanalen i stället för att låta den sticka ut. Annars brukar man vika in hela fickans kanter när man syr fast den, och då hamnar allt på insidan fickan.
Användarens profilbild
Av Alex
Aha....fast sömmarna då? Kan man gömma dem? De till resåret/kanalen?
Användarens profilbild
Av tinaw
De brukar inte se illa ut...? Har du en tråd i samma färg som tyget? Man brukar välja aningens mörkare nyans för att det ska smälta in bra. Då brukar det inte störa speciellt. Bild?
Användarens profilbild
Av Alex
Ska fixa bild ikväll.
Användarens profilbild
Av Alex
Ja, bilder är fixade, men jag har ingenstans att lägga dem för att klistra in dem här...typiskt!
Användarens profilbild
Av Alex
Jamen det har jag, och galleriet är fullt :wink:
Fast man kanske skulle fixa en till...
Användarens profilbild
Av Alex
Fiffigt! Ska göra det ikväll när jag kommer hem. Om jag hinner....Tack för tipset!
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?