Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Carina
Hej!

Är det någon som kan beskriva skillnaden mellan Minimundus långsjal och Babybundler? Båda är ju 70 cm breda (men finns i lite olika längd) och ska vara ganska tjocka i tyget har jag hört.

Vilken av de elastiska långsjalarna är tunnast i tyget? Mobyn eller kanske Hug-a-bub? Eller Pikku Ruu?

Jag skulle vilja veta längd och bredd på Tricot Slen om någon vet.
Och så skulle jag vilja veta bredd på Ultimate Baby Wrap och Pikku Ruu.
Användarens profilbild
Av Helena
Glöm inte Cuddly Wrap :lol:

Kari me är väldigt tunn, fast jag tyckte att tyget kändes sladdrigt. Kan annars inte så mycket om de andra trikåsjalarna. Hug-a-Bub är nog inte tunnast, det var ett stadigt tyg av väldigt bra kvalitet, men eftersom den är så smal, blir den väl väldigt sval ändå. Pikku-ru verkar finnas i olika tygkvaliteter.
Användarens profilbild
Av Anso
Kari me är som sagt tunn och stretchar rätt mycket både på längden och bredden. Jag provade den till som hastigast på Mariefredsträffen till min 9 månaders och det gick bra men jag fick dra åt den rätt hårt.

Cuddly Wrap är ca 50 cm bred och också tunn.
Användarens profilbild
Av Helen
Jag kan bara ge dig skillnaderna mellan Hug-a Bub och bundler.
Bundlern är jämnbred och lite tjockare.

Hubba är smalare, har avsmalnande ändar är tunnare och inte lika stretchitg- Den är fatare i tyget och ger inte efter lika mycekt vilket gör att den är lättare att bära lite tyngre barn i. Förutom det så är mycket mer tid nedlagd på sömnad och den har en förvaringsficka som man vänder ut och in och har sjalen i när den inte används. Mer kvalitet.

På sommaren tyckerjag man helt klart ska ha en H-a-b, men på vintern kan det vara vilket som.
Användarens profilbild
Av KATARINA
man jämför så är Cuddly Wrap tunnare och något mindre strechig än Baby Bundlern samt smalare och har avsmalnande ändar men bredare och något mer strechig än Hug-a-bub. Tycker den avlastar bra samtidigt som den är sval och lätt att knyta.
Av Carina
Ojoj, cuddly wrap och kari me hade jag missat... var säljs de?

Försöker göra en sammanställning över alla sjalar och har börjat med de elastiska långsjalarna. Lite nördigt men jättekul. :shock:

Ingen som vet skillnad mellan Minimundus och Babybundler?
Användarens profilbild
Av mojsan
Har för mig babydesign.se har kari-me, men man får fråga efter den.
Användarens profilbild
Av KATARINA
Carina skrev:Ojoj, cuddly wrap och kari me hade jag missat... var säljs de?
Titta även på www.Babyhip.se
Användarens profilbild
Av Helena
Carina skrev:Ojoj, cuddly wrap och kari me hade jag missat... var säljs de?

Försöker göra en sammanställning över alla sjalar och har börjat med de elastiska långsjalarna. Lite nördigt men jättekul. :shock:

Ingen som vet skillnad mellan Minimundus och Babybundler?
Nördigt :shock: :shock: :shock:
Av högsta intresse skulle jag säga!
Användarens profilbild
Av mojsan
[quote="Helena"][quote="Carina"]...sammanställning över alla sjalar och har börjat med de elastiska långsjalarna. Lite nördigt men jättekul. :shock:

Ingen som vet skillnad mellan Minimundus och Babybundler?[/quote]

Har för mig att jag sett i tidigare trådar att minimundus skulle vara lite lösare, kanske lite tunnare, än babun som ju är lite tjockare trikå. Men se om det inte kommer fram nånstans.

Nördigt :shock: :shock: :shock:
Av högsta intresse skulle jag säga![/quote]

Håller med fullkomligt! Fast min sambo tycker det vore nördigt... :wink: It takes one to know one.
Av Carina
Nu är sammanställningen över de elastiska sjalarna ganska klar, väntar bara på ett par mailsvar med detaljer.

Någon som är intresserad av att kika? Ni får gärna kommentera ifall ni hittar några fel i så fall. Jag kan maila sammanställningen (word-dokument) om jag får mailadressen.
Användarens profilbild
Av mojsan
.. kika lite, fast jag är ju inte nån expert direkt. Under mina inlägg finns även mejladress.
Användarens profilbild
Av Helena
Min e-mail är Helena_Sunhede@hotmail.com

Men det där med längd och bredd på de olika trikåsjalarna har jag inte så stor koll på.
Användarens profilbild
Av marcy
Men hug-a-buben är väl ändå tunnare än pikku ruun? Åtminstonevar min h-a-b tunnare än den pikku ruu:n jag känt på. Den var iofs gjord i det ribbade tyget. Det kanske är skillnad?
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?