Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av naggie
Jag har sytt mig en vacker ringsjal eftersom jag har hört så många prata om att det är så fantastiskt med just dessa sjalar. Nu är problemet att jag tycker inte att det är så värst fantastiskt. Bärpåse är ju så mycket skönare och man känner inte av snedbelastningen på samma sätt. Jag trodde först att det kanske berodde på att den var hemmasydd men när jag provade bärabarns ringsjal igår så kändes den lika (o)bekväm som min :roll:
Beror det på att jag bär fel? Är det nån mer som inte har fallit pladask för detta bärdon?
Användarens profilbild
Av kogkarin
Jag hade också lite problem med att komma överens med min ringsjal. Men efter lite hjälp vid en sjalbarnsträff (tack Anna) så har det funkat mycket bättre. Nu använder jag den jättemycket.

Det är viktigt att ringarna verkligen hamnar högt upp och att den är utbredd över ryggen och axeln är väl de tips jag spontant kan ge.

Jag har aldrig använt bärpåse, så där kan jag inte riktigt jämföra.
Användarens profilbild
Av annalys
Nu blir jag ännu mer inspirerad att prova bärpåse.

Det känns som att ringsjalens största fördel är att den går att justera, har bärpåsen rätt storlek har jag svårt att se några fördelar med ringsjal? Möjligen om man vill justera med barnet i, men det försöker jag undvika eftersom jag tycker ringarna halkar på sniskan då.

Men påverkas bärpåsens passningsform av hur mycket kläder man har på sig?
Av BumbiBarn
Jag kom inte alls överrens med min första ringsjal, en TK-sjal.

I början försökte jag bära i vagga men det fungerade inte alls. Det blev dock lite bättre när mitt barn blev såpass stort att jag kunde bära på höften.

Jag sydde en egen ringsjal och det blev bättre, sedan dess har jag sytt MÅNGA ringsjalar med olika vikningar. Nu syr jag min egendesignade ringsjal BumbiBarn och använder den givetvis själv och är jättenöjd.

Jag har provat bärpåse och det funbgerar ju bra om den passar perfekt, dock tycker jag den är svårare att använda till att bära på ryggen och liknande, då är ringsjalen bättre eftersom man kan dra åt extra.

Jenny
Användarens profilbild
Av Isanna
Det tar nog lite tid att trixa till det ordentligt innan man får det bra. Jag har min ringis liggandes i bilen och använder den för snabbturer och då funkar den ljuvligt. :tumup:

Men en bärpåse har jag inte testat, verkar vara så svårt att få en perfekt storlek så jag tvekar. :hmm:

Men i höstrugget så kommer nog suget efter en fleecepåse tillbaka...

One of the most satisfying parts of Monopoly Go is[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?