Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Funderar mer och mer på att testa en patapum (man måste testa allt! Eller? :D ), men eftersom jag varken är smal eller särskilt kort så tvekar jag. Så varför upplever ni att patapumen passar smala bättre? Egentligen!

Eller är jag helt ute och cyklar???
Av belinda
Men är det så? jag har mer fattat det som att patapum passar bättre än ergo om man är liten.
förstår du hur jag menar?
Jag är liten och smal och den sitter inte helt gjuten på mej faktiskt, har för smala axlar tror jag? för ena banden åker ner hela tiden, trots det gillar jag den jättemycket och använder den ändå
Användarens profilbild
Av Isanna
Ja jag vet inte, det här måste utredas! :hmm:

Man måste kanske prova helt enkelt?
Av belinda
ja man måste nog det kanske :lol:
Isanna skrev:Funderar mer och mer på att testa en patapum (man måste testa allt! Eller? :D ), men eftersom jag varken är smal eller särskilt kort så tvekar jag. Så varför upplever ni att patapumen passar smala bättre? Egentligen!

Eller är jag helt ute och cyklar???

Jag kan ju inte kalla mig smal o mig passar den utmärkt ...(jag kan ju knäppa den vilket inte går utanförlängaren med Ergon ...)

Jag har en vag aning om att mindre personer passar den bra men jag tror inte nödvändigtvis smala ...visserligen är vadderingen luftigare än Ergon om man jämför o det kan ju klart upplevas skönare om man är smal....

Men är man lång tror jag varken Ergo eller Patapumen är så bra ... det är nog bara en väl sydd ABC- som gäller :P då !
trollmamma skrev:Men är man lång tror jag varken Ergo eller Patapumen är så bra ... det är nog bara en väl sydd ABC- som gäller :P då !
Fast min man som är 198 cm bär i Ergo NG och tycker att det är bekvämt. Den passar mig bra också som är 165 cm och stl 36/38. Fast jag har inte provat Patapum.
Användarens profilbild
Av Linnea
det är väl egentligens BARNETS smalhet som gäller, Pumen är inte formsydd eller hur man ska säga som Ergon utan nästan rak vilket gör att barnet får det gansla tight om rumpen :wink:
Användarens profilbild
Av melon
Jag tror att det mer är överkroppens längd som avgör, och oftast är ju smala och korta personer också kortade upptill. Min man kan ha patapumen, men ergon är skönast för honom, och jag kan ha ergon men patapumen är skönast. Sen är det nog mycket en smaksak, midjebältet är hårdare på patapumen och den är också mer avskalad utan den där fickan (som finns på ergon). Patapumen är ju lite smalare på sittdelen. Allt det där sista tror jag har stor betydelse för hur skön man upplever selen, även om man inte får ont av den.

Oj, vad jag svamlar. :blahblah: Jag ville ju bara komma fram till att det är överkroppens längd (och lite smådetaljer) som gör att man upplever att man passar bättre i den ena eller andra selen... :oops:
Användarens profilbild
Av melon
Frida med Mea skrev:En kompis provade min ergo men axelbanden blev för långa på henne (helt åtdragna) tror att det är kortare axelband på patapum, alltså kortare mindre/smalare människor passar den bättre på.

helt vad jag tror, har aldrig mätt elelr så
Stämmer, men även ryggdelen är kortare vilket också spelar in. Jag kan inte dra åt ergon så mycket som jag vill heller, och då får man ont efter längre stunder.
Användarens profilbild
Av mian
Jag har haft alla selar :roll: Och ingen finns kvar

Jag är 169 cm lång och väger 55 kilo i normalfallet, just nu tyvärr några kilo mindre, men det hör inte hit.

Egon var fantastisk - utanpå vinterjackan. I bara tröja kunde jag inte spänna åt axelremmarna så hårt som jag behövde.

Sutemin - axelbanden var bredare än mina axlar :shock: , annars var den absolut skönast att bära i av alla jag provat!

Patapum - passade alldeles utmärkt :D
Användarens profilbild
Av sus
Min man som är ca 180 och ganska bred över axlarna kunde inte ha patapumen för att axelbanden var för korta. Han fick på sig den med hjälp men kunde inte justera axelremmarna som han ville för de var för korta. Däremot funkar Ergon NG bra på honom. Har för mig att den vaderade delen av midjebältet är kortare på Patapumen också så att det går att dra åt mer för smalare personer.
Användarens profilbild
Av Isanna
Intressant! Det verkar finnas lite olika bud. Det bästa är väl att testa trots allt!

Tycker att Patapumen ser så skön ut, snygg och avskalad. Ergon är sambons favvo.
Användarens profilbild
Av April
Jag håller med... det måste utredas :this:

Därför kommer en Patapum med posten till mig i morgon ( JA - MAN BEHÖVER 2 ERGOS och EN PATAPUM :lol: :lol: :lol: ).

I vanliga fall (när jag inte är nyförlöst :oops:) väger jag 55 kg, och är 165 cm lång och har alltid älskat Ergon... Men nu ska jag även ha en egen Patapum - man måste ju testa :-D

Kram
Användarens profilbild
Av Isanna
April skrev:Jag håller med... det måste utredas :this:

Därför kommer en Patapum med posten till mig i morgon ( JA - MAN BEHÖVER 2 ERGOS och EN PATAPUM :lol: :lol: :lol: ).

I vanliga fall (när jag inte är nyförlöst :oops:) väger jag 55 kg, och är 165 cm lång och har alltid älskat Ergon... Men nu ska jag även ha en egen Patapum - man måste ju testa :-D

Kram
Tihi! Köpgalning där! :D Måste nog testa jag med framöver! Kan du ha två ergo och en patapum så kan jag ha en av varje! :tumup:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?