Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Marimba
Sonen är 3,5 månader och väger 7,7 kg (ja, ganska tung). Bär nu i Baby Bundler men börjar bli sugen på en vävd. Kan också ibland fantisera om vad jag ska ha för förstasjal till 2:an när det blir så dags... ;-)

Så...vilken elastisk respektive vävd långsjal är DIN favorit? :D
(nån du har provat, hört talas om eller vad som helst)

Märke (och varför inte färg och längd) ?

Motivera gärna!

(Jag har sett att Sinon är ganska mycket tunnare och smalare än min Bundler - är den egentligen bättre till en liten bebbe? Kan ibland tycka att det är lite väl mycket tyg i vår sjal, som dessutom är 5,4 m lång..)

Tack så mycket till er som orkar ta er tid att svara!
Användarens profilbild
Av boosten
Jag tycker absolut du ska köpa en vävd sjal, inte en till trikå, speciellt som han är så tung!

Och sjalen bland andra sjalar är easycare som säljs på www.sjalar.nu! Fast alla gillar den inte, även om de flesta gör det, så det bästa vore ju om du kunde gå på sjalträff och prova lite olika märken!

Vad gäller längd beror det på hur stor du är och andra i hushållet som vill bära. De flesta behöver en 5,2 easycare för att knyta allt.
Användarens profilbild
Av Marimba
boosten skrev:Jag tycker absolut du ska köpa en vävd sjal, inte en till trikå, speciellt som han är så tung! .
Jaja, absolut! Det är en vävd som blir nästa. Det där med elastisk är väl mest för att jag fantiserar om vad jag kan tänkas behöva om en 3-4 år eller så, men det är ju inte så aktuellt! :P
boosten skrev: Vad gäller längd beror det på hur stor du är och andra i hushållet som vill bära. De flesta behöver en 5,2 easycare för att knyta allt.
Jag är 170 cm lång, väger 68 kg och drar väl storlek 40-42. Vad kan passa bäst då, tro? Men det kan helt klart vara bra att prova innan. Så sant.
Lin skrev:Min favoritsjal är absolut easycare! Jag tycker att den är helt suverän, men tyvärr är den också lite dyr. Av de lite mindre dyra sjalarna tycker jag Storchenwiege är riktigt bra
Oj, ja jag såg att Easycare är ganska ordentligt dyr. Och jag som tycker att redan Storken är i häftigaste laget... :lol: Jaja, några hundralappar hit eller dit...eller hur...! :wink:
Användarens profilbild
Av tinaw
Kom hit o kläm på min samling vetja! :wink: Vi bor i Barkargärde.

Mina favoriter:

Girasol - underbart mjuk och härligt giv

EasyCare - fast lite svajig jämfört med andra vävda

Storchewiege Leo - vilken sjal! vilket giv! vilken färg!

En riktigt ingosad randig didy är inte heller så tokigt :D
Användarens profilbild
Av tinaw
Ang priset föredrar jag begagnade sjalar, de är redan ingådda och sköna. Nya sjalar är alltid lite stela. Men sen tycker jag nog att kvalitet kan få kosta. Tänker man sig en långsjal (fast sen blir det ju fler ändå :roll:) så är inte priset hela världen utslaget på användningstiden. Jämför tex bilbarnstol, barnvagn eller varför inte en BB-sele. Det är inte precis billigt med barnsaker. Och så behåller sjalar andrahndsvärdet ganska bra.
Användarens profilbild
Av boosten
Marimba skrev:
boosten skrev: Vad gäller längd beror det på hur stor du är och andra i hushållet som vill bära. De flesta behöver en 5,2 easycare för att knyta allt.
Jag är 170 cm lång, väger 68 kg och drar väl storlek 40-42. Vad kan passa bäst då, tro? Men det kan helt klart vara bra att prova innan. Så sant.
Jag väger ungefär lika mycket som du men är lite längre, och jag har en easy 4,7 som passar precis till omslutet på magen med knuten fram (AVSKYR verkligen att ha knuten bak eller på sidan, det är så obekvämt), men det går bara om den är manglad.. Stork 4,6 gick INTE tyvärr.

Jag säger: hellre långa svansar än att (som jag) köpa en för kort sjal som man bara blir arg på.
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
Min första vävda sjal var en Easycare och den är verkligen helt fantastisk. Den är tunn och mjuk och väldigt lättknuten. Eftersom den är rätt stretchig är den nästan som ett mellanting mellan trikå och vävd. Många tycker att den är för stretchig, men det är det jag gillar så mycket med den, att den liksom ger efter när man själv/barnet rör sig så det inte stramar eller trycker. Jag tycker den är lika bra nu när Albert är 11 mån/10,5 kg som jag tyckte den var när han var 3 månader. Eller nej, jag tycker nog att den är bättre nu. Det är ju nu när han väger lite som man verkligen märker hur mycket skönare den är :D
Användarens profilbild
Av Marimba
tinaw skrev:Kom hit o kläm på min samling vetja!
Jag pm:ar dig. 8)
Användarens profilbild
Av Ingetora
Knyttet & K skrev:Min första vävda sjal var en Easycare och den är verkligen helt fantastisk. Den är tunn och mjuk och väldigt lättknuten. Eftersom den är rätt stretchig är den nästan som ett mellanting mellan trikå och vävd. Många tycker att den är för stretchig, men det är det jag gillar så mycket med den, att den liksom ger efter när man själv/barnet rör sig så det inte stramar eller trycker. Jag tycker den är lika bra nu när Albert är 11 mån/10,5 kg som jag tyckte den var när han var 3 månader. Eller nej, jag tycker nog att den är bättre nu. Det är ju nu när han väger lite som man verkligen märker hur mycket skönare den är :D
:iagree:
Användarens profilbild
Av Marimba
Japp, har just provat tinaw:s EasyCare-sjal och jag blev nog lite såld. Speciellt som jag bara burit i elastisk hittills så var det inte så stort "hopp" kanske... Ska drömma om en sån i natt...

Leo var inte alls tokig heller. 8)

Jag ska prova på några till innan jag bestämmer mig. Men jag börjar förstå varför folk skaffar mer än en sjal... :D
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?