Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av annalys
Skulle vilja höra lite åsikter om för- och nackdelar.

Jag har en ringsjal sydd av didymos Lisa, som jag gillar - mycket på grund av färgen/mönstret. Men ibland tycker jag ringarna skaver, och egentligen undrar jag om jag justerar den så mycket, och då började jag fundera på om det inte är lika bra (eller bättre?) med en bärpåse?

I så fall är ju också frågan om jag ska sy om Lisa, hitta en bit Easy Norrsken att sy eller något annat tyg. Eller finns det riktigt fina köpebärpåsar som är prisvärda?

Och jag som trodde jag var nöjd...
Användarens profilbild
Av Isanna
Jag skulle ju inte sy om Lisan innan jag testat en bärpåse iallafall. Det vore ju synd om det skulle visa sig att det inte är nåt för er. :? Men försök hitta nåt fint att sy en bärpåse av, eller lej (finns det ordet?) nån här på sjalbarn att sy en åt dig, finns många som är hejare på bärpåsar.
Av BumbiBarn
Själv gillar jag ringsjalar, just för att man kan bära lite hur man vill med dem och justera efter bärsättet. Men jag har även använt mig av en fleecebärpåse och det var helt klart mysigt, dock är den nog för varm nu på sommaren (fleece som sagt).

Det jag är orolig för om man köper en färdig bärpåse är att den inte ska passa till mig helt exakt, därför hade jag nog provat att sy en egen istället.

Du kan ju prova med ett billigt tyg, skulle det bli bra så har du ju mått och så och kan göra en av någon sjal du inte använder eller så...

Jysk säljer ju tyg på 5 meter. Jag köpte ett ljust tyg häromdagen som kostade 149 för 5 meter, jag har glömt vad det heter nu, men det var ljust, lite åt det beiga hållet, men mer vitt, vävt i ett rutigt möster med små snurrar på... skitsvårt att förklara...
I alla fall, det kan man ju färga om man vill ha en roligare färg. Jag köpte tyget för att sy band till min mei tai, då fick jag även till en långsjal på 5 meter * 70 cm som jag ska färga :)

Undra om du blev nått klokare av mitt inlägg....

/ Jenny
Användarens profilbild
Av diddeldi
det jag tycker är jobbigast med bärpåsar är att det är så krångligt att få ner barnet, särskilt om det inte är en pyttebebis man har. för att bärpåsen ska sitta bra så måste det vara trångt att få i barnet. fast när barnet väl är i, och påsen passar, så är det minst lika bekvämt med bärpåse.
Användarens profilbild
Av tinaw
Om påsen är grundare är det lättare att få i barnet, är den djpare är det svårare. Det är också lite trixigare att sätta ett mindre barn på plats när man inte är så van. Jag föredrar bärpåse framför ringsjal.
Användarens profilbild
Av annalys
Tack för svaren.

David är ju ingen pyttebebis precis (15 månader) så jag tror inte det blir alltför svårt att få ner honom. Och jag tycker sällan jag justerar ringsjalen så mycket (tycker den halkar lite ur läge då), så en bärpåse borde kunna funka.

Det blir nog till att spana lite efter tyg, det verkar ju inte så svårt att sy själv. Otur att jag är på semester 30 mil från symaskinen bara... :wink:
Användarens profilbild
Av naggie
Jag föredrar helt klart bärpåse :loving: . Jag blev verkligen positivt överraskad när jag började använda bärpåse, det är mysigare men framför allt avlastar bärpåsen mer/bättre. Tycker inte att det blir särskilt mycket varmare heller att bära i fleece.
Hopps att ni har det underbart på semestern :D

One of the most satisfying parts of Monopoly Go is[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?