Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Pyron
Jag har en huskvarna. Emma heter den. Fick den när jag fyllde 25 av min sambo. Och den funkar kanon.
Användarens profilbild
Av mojsan
..jag vet inte om din sambo inser vad en 30år gammal KVALITETS-pryl innebär!!! Min beg var ju skräp redan innan, lixom, men lyxvarianten borde ju var ettt BRA köp. Du måste helt enkelt se till att få provsy både huskvarnan, och se till att prova toyotor oxå, annars tycker din sambo bara att du är partisk :roll:
Användarens profilbild
Av aha
luxia skrev:Jag har mormors gamla Husqvarna automatic.
En sån har min mamma :)
Själv har jag också en gammal husqvarna men min är brun och beige och köpt på myrorna för 150:- för nåt år sedan.
Syr bara dom vanligaste sömmarna men räcker till det jag behöver.
Men ibland drömmer jag om en riktig värstingmaskin med massor av finesser och roliga sömmar och funktioner. Nån gång kanske... :wink:
Användarens profilbild
Av trollmamma
aha skrev:[Själv har jag också en gammal husqvarna men min är brun och beige och köpt på myrorna för 150:- för nåt år sedan.
Syr bara dom vanligaste sömmarna men räcker till det jag behöver.
Men ibland drömmer jag om en riktig värstingmaskin med massor av finesser och roliga sömmar och funktioner. Nån gång kanske... :wink:
Sånn har jag oxå ! jag lärde mig att sy på en liknande men min har fått dån dinpen den syr som sagt vilka sömmar den vill när den vill :lol: så man får kompromissa sin sömnad :? lite ovant !!!
Användarens profilbild
Av AnKa
Jag har en ganska enkel Huskvarna som nu har tio år på nacken. Den fungerar utmärkt men ibland (sällan) skulle jag vilja ha lite fler fina sömmar :)
Den stora drömmen är en overlockmaskin :P Men det får nog vänta lite med.
Av Skimra
Jag har en Husqvarna....Daisy tror jag den hette, den är 10 år gammal fick den när jag fyllde 18.....jaja andra önskar sig partygrejer när dom fyller 18 jag önskade mig en symaskin :lol:

Men den fungerar verkligen kanonbra! Den är hur bra som helst att göra det enklaste med.

Sen har jag en Pfaff overlock-maskin men det är ju överkurs! :wink:
Användarens profilbild
Av Pyron
Just det ja. jag har tillgång till en overlock maskin och en symaskin som man kan även kan brodera med. Det blir hur fint som helst. :lol:

Dom är syrrans men där får jag gärna vara i hennes syrum.
Användarens profilbild
Av johanna
Jag har en Husqvarna 2000 som jag ärvt efter min mamma. Den är nog lika gammal som jag nästan :) Mamma var utbildad textilingenjör och sydde en del "dåförtiden" men maskinen går som ett spjut än. Tyvärr hinner jag inte nyttja den så mycket som jag skulle vilja :(
Användarens profilbild
Av Key
Cayenne skrev:En kompis hade en billighetsmaskin jag tror den hette bertina eller liknande, och den känndes plastig. Man kunde inte variera hastigheten genom att trycka olika hårt på pedalen, och det var dumt.
Bernette kanske du menar? Jag har en sån (Bernette 60) och har inte tänkt på det där med hastigheten tidigare... Men du har nog rätt. Den är OK annars, men jag är inte stormförtjust i den. Min mamma har en Bernina, och den är toppen däremot! Fast också dyrare...
Användarens profilbild
Av Fiffi75
Håhåjaja jag fick min symaskinsdröm uppfylld igår när jag fick en Overlockmaskin i present av min pappa. Den var begagnad Elna men jag trór den är bra. Affären lämnade iallafall garanti fastän den var begagnad. Är så lycklig och vill genast hem och pröva den....
Användarens profilbild
Av Cayenne
Kirre skrev:
Cayenne skrev:En kompis hade en billighetsmaskin jag tror den hette bertina eller liknande, och den känndes plastig. Man kunde inte variera hastigheten genom att trycka olika hårt på pedalen, och det var dumt.
Bernette kanske du menar? Jag har en sån (Bernette 60) och har inte tänkt på det där med hastigheten tidigare... Men du har nog rätt. Den är OK annars, men jag är inte stormförtjust i den. Min mamma har en Bernina, och den är toppen däremot! Fast också dyrare...
Jo..en sådan var det. Hon var oxå nöjd med den ett tag, men sedan när hon skulle sy sin brudklänning, ville hon ha en bättre maskin:-)

Jag är jättenöjd med min Bernina, men jag är väl präglad av min mamma som alltid haft det märket, och hon är utbildad sömmerska och har sytt massor med fina kläder på sin gamla Bernina (som min syster har nu).

Kan ju tillägga att jag _bor_ i Huskvarna *s*
Användarens profilbild
Av Tabby
Var tvungen att kolla vad jag hade. En Huskvarna :-).
Användarens profilbild
Av Ezereht
Jag har fått mammas gamla Pfaff creative i julklapp för något år sedan, den är säkert 15 år minst men fungerar jättebra och har en hel del flotta sömmar som ser ut som hjärtan, näckrosor, flätor, stjärnor etc. och man kan skriva namn med en namnfunktion och lite annat, knapphålsgrejjen är också bra och går att fatta fast man är rätt dålig på att sy (det är mig själv jag syftar på).

Jag har sytt enklare medeltidskläder, våra mantlar i vadmal (det är ett tufft prov för en maskin) och diverse smågrejs och fållat gardiner med den. Nu har jag märkt upp en del tygblöjor med mönstersömmar för att se vilka som är snostrasor och går i vanliga tvättkorgen, och vilka som är blöjor (inte märkta) som går i blöjhinken.
Använt mönstersömmen till mattias dopklänning och min ena medeltidsklänning också, sydde med "silvrig tråd" ett spriralmönster som blev väldigt fint (tyckte jag). Fast helt ok är det ju inte med symaskinssömmar som syns i sammanhanget(medeltidskläder), men man kan ju låtsas att man var fruktansvärt bra på att sy jämna stygn? :lol:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?