Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av tinaw
Ni som har koll, vad brukar en förpackning textilfärg kosta egentligen? Typ Nitor för 500 g.

Tilläggsfrågor: Vilka märken finns? Herdins, Nitor, vad mer? Är det skillnad på de olika märkena? Olika bra? Olika pris? Vad har ni för erfarenheter av att färga själva?
Senast redigerad av tinaw den lör jul 08, 2006 09:47, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av naggie
Sannasmamma skrev:42 kronor på ica maxi
:hopmad: :duh: :whut: Jag som gav 60 på åhlens
Användarens profilbild
Av Therese
Åsså saltet ca femton kronas...
Användarens profilbild
Av tinaw
Fast det går bra med vanligt salt. Jag skaffade fram innehållsförteckningen och det är rent salt i en snyggare förpackning. Tack för priserna! Är det nån skillnad på Nitor och Herdins?
Användarens profilbild
Av Sannasmamma
Ingen skillnad tror jag. Men du, Bissa färgade pearl och använde vanligt salt och det blev katastrof. Hon skyllde allt på det vanliga hushållssaltet :!:
Användarens profilbild
Av tinaw
Oj, nu blev jag orolig, men när jag sökte på tillverkarnas egna hemsidar svarar Herdins att vanligt salt går bra:
www.herdins.se skrev:6. Går det att använda vanligt hushållssalt till textilfärgning?
Svar: JA.
Och Nitor hänvisar till Herdins salt, så det borde vara samma.

Däremot måste man tvätta tyget först, och helst blötlägga det innan man färgar. Fast det har jag för mig att hon hade gjort också.
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
Jag tror att Bissa använde salt med jod i, eller nåt sånt. Och så har jag för mig att hon inte blött tyget ordentligt heller...
Användarens profilbild
Av naggie
Det var ju lite dubbla budskap. Konstigt att de skriver på hemsidan att det går bra med hushållsalt medan det på paketet stod att man måste använda deras egna salt när jag skulle färga med Nitor häromdagen. Kan det vara jod eller molförhållandet mellan Na och Cl :hmm: eller är det rentav så att de vill sälja salt till ett riktigt dyrt pris :angry:
Användarens profilbild
Av tinaw
Skulle kunna vara jod, men det är inte förhållandet mellan NaCl, innehållsförteckningen är NaCl / Sodium Hydroxide precis som det alltid skrivs. Men på Nitors hemsida har de bara innehållsförteckningen på Herdins salt, märkligt nog.

Jag skulle också kunna tänka mig att de inte vill ta ansvar för resultatet om man använder ett annat salt. Om saltet är mineralhaltigt kanske färgerna kan förändras eller nåt sånt.
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
Då kanske det inte var saltet utan att hon inte blött tyget ordentligt... eller att hon bara hade ett paket färg...
Användarens profilbild
Av Ester
vad var det som gick fel med Bissas färgning då?
Användarens profilbild
Av Nova
Katharina skrev:Hur är det med gifter och annat i sånna färger?
Bra fråga!
Det har jag också funderat på.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?