Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Anna
JA!

Man skall inte få andnöd :!: vi vill inte ha några allvarliga kvävningsinsidenter med sjalar inblandade :this: MEn jag har inga goda råd, jag knyter inte så mycket tibetan själv.
Användarens profilbild
Av trollmamma
Sannasmamma skrev:Jag får nästan andnöd om jag knyter tibetanskt, gör jag fel då?
Japp men det jag kan tänka mig är att försöka knyta lite lägre o även hur du drar i tåtarna som ska genom Ryggsäcks delen ..... det går att dra dom på olika sätt jag drar dom innifrån ut mot armarna undero ut o Lin's beskrivning är på andra hållen rundt lixom .....

Är det förståligt ??(om inte så kan väl nånn hjälpa mig att förklara :P )
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
Jag får också andnöd... mina revben blir helt hoptryckta av tibetanen :cry:
Användarens profilbild
Av Helena
Är det inte lite så också, ju större barn, desto viktigare att det blir bra, annars kan det ju trycka. Jag provade tibetanen med en mindre bebis en gång och det var ju mycket lättare på något vis.
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
Men hur ska man knyta då för att det inte ska trycka på revbenen?
Användarens profilbild
Av Linnea
får också lite ihoppressade revben :roll: det hjälper om jag knyter över tuttarna men hur bekvämt är det :? jag gillar tibetanen ändå för när man knyter runt midjan bullar magen över och under å det är värre än andnöd :lol:
Användarens profilbild
Av Sannasmamma
Hon är nog för tung då :? Skönt ändå att det inte bara är jag. Synd bara, tibetan är en snygg men ond knytning.
Av luxia
Jag håller med, och tycker även att det klämmer på brösten hur jag än gör. Jag är nog felskapt. :roll: Det blir sele på ryggen nu.
Användarens profilbild
Av bellatrix
Om du får andnöd så knyter du med fel teknik. Jag fick också andnöd och tryck över bröstet när jag knöt tibetanskt i början men nu är det den absoluta favoriten (och lilleman väger nästan 11 kg). :D

Det här tänker jag på när jag knyter tibetansk ryggsäck:
Börja knyt som en vanlig ryggsäck högt upp på ryggen och ganska tajt, när tyget har korsats mellan benen bak så spänner jag tyget ganska ordentligt uppåt och "skumpar" lite så att det kommer upp tyg mellan lilleman och mig och tyget kommer fram vid armhålan på mig. Avsluta tibetanskt men spänn inte så hårt fram.

Önskar jag kunde visa dig hur jag gör, det är svårt att förklara. Fråga gärna om det är något som låter konstigt och virrigt. :roll:
Användarens profilbild
Av Ina
Ingen andnöd här inte, jag bär väl i tibetansk i allfall 5gånger i veckan eller där i närheten, men just att ha dom högt upp på ryggen sådom nästan kan titta överaxeln och att inte dra för hårt första vändan, utan dra så att man känner att man tajtar till tyget men inte så hårt att det upplevs som obehag, på nått vis. Sedan när det går ner under rumpan och kors och sedan fram den biten skall vara ordentligt åtdragen och sedan så tar jag änden under och ut.

Hoppas att någon förstår och är det vissa bitar som behöver mer förklaring så säg till.

Jag tycker i allfall det är en kanon knytning.
Användarens profilbild
Av MrsR
Jag får också andnöd!

Fast mina revben är kända för att vara mjuka och böjliga :roll: , så jag tror det beror på det för min del iallafall.

Brukar knyta ryggsäck istället, Jonathan trivs inte i omslutet på ryggen.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?