Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Annika80
av det rosa/beige camoflage tyget vad kan jag göra med det? Det är för kort för sjal ca 80*100cm.
Men innan jag klipper i det ska Mei Taien sys, jag kanske klantar mig och behöver tyget? Men vad kan man annars göra med det? Docksjal?
Användarens profilbild
Av tinaw
Matchande väska/tygkasse? Jag brukar göra en väska till MTn som jag kan sätta på midjebältet för nyckar, plånbok och extrablöja. Barn-MT. En MT med camo-rygg och beiga axelband/midjeband, två räcker det nog t o m till. Mössa/sommarhatt/kläder till sjalbarnet.

Märks det att jag sneglat på det tyget länge...? :lol:
Användarens profilbild
Av lenaj
tinaw skrev:Matchande väska/tygkasse? Jag brukar göra en väska till MTn som jag kan sätta på midjebältet för nyckar, plånbok och extrablöja. Barn-MT. En MT med camo-rygg och beiga axelband/midjeband, två räcker det nog t o m till. Mössa/sommarhatt/kläder till sjalbarnet.

Märks det att jag sneglat på det tyget länge...? :lol:
Har du något mönster på den väskan? Letat efter det här inne, men hittar inte. Precis något sånt jag vill sy!
Användarens profilbild
Av Annika80
Ja Tina jag låg och funderade en timme i sängen igår på hur man smartast gör banden/fastsättningen till väskan, med kardborre eller långa band som man knyter. Tar gärna också en beskrivning.
Användarens profilbild
Av tinaw
Jag har inget direkt mönster, brukar bara svänga ihop det. Syr ihop två sidor ca 8 cm breda och 18 cm höga (jag brukar runda de nedre hörnen) med en bit som jag viker runt sidorna så den blir framsida, undersida, bakida o lock. På baksidan syr jag på två hällor som jag knäpper med tryck-knappar. De ska sitta högt upp. Locket på framsidan knäpper jag också med tryck-knappar, knäppningen ska hamna långt ner, inte så att den färdiga väskan ser ut som en fyrkantig ask utan så att locket drar åt innehållet och håller ihop öppningen ordentligt. Kardborreband funkar säkert bra.
Användarens profilbild
Av Annika80
tack för beskrivningen ska försöka mig på en sån.
Men jag får det inte att stämma med måtten 8*18cm :hmm:
För då räcker väl inte 18 cm på höjden till att vara både fram/under/baksida/lock??

kanske ska ta och lägga fram en blöja och våtservetter och anpassa måtten efter det.
Användarens profilbild
Av tinaw
Nä, den stora biten är mycet större, kanske 60??? och ca 22-23 cm bred. Jag måttar runt de avlånga sid-bitarna och klipper.
Användarens profilbild
Av Annika80
hej o tack, jag förstod det sen när jag läste en gång till. Ska se om jag får till en sån väska här sen när andan faller på
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?