Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Knyttet & K
Är det någon här som har en Emma från Husqvarna? Jag har lånat min systers, men den är så svår att sy på... Ska man över lite tjockare partier (tex när man fållar och det blir många lager tyg) är det som om den inte kan mata fram tyget utan den fastar och gör stora tjorvar :evil:
Jag har ingen instruktionsbok till den, är det pressarfotstrycket som är för hårt? Var ändrar man det?
Det finns en söm man kan välja som är som en raksöm med böj på, vad är det för söm?

:help:
Användarens profilbild
Av tinaw
Nej, det är troligtvis övertrådsspänningen som ska dras åt lite. Beskrivningen av sömmen förstod jag inte riktigt... såhär?

!
!
!
>
!
!
!
>
!
!
!

I så fall är det osynlig fållsöm.
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
Nej, det är inte osynlig fållsöm, den vet jag hur den ser ut. Det är en helt vanlig raksöm som på "bilden" är svängd _ _ _ _ _ _/- - - - - - typ, fast en mjuk böj.

Gör övertrådsspänningen att maskinen lättare kan mata fram när det är många lager tyg? Problemet är alltså att tyget fastnar där det är tjockt.
Användarens profilbild
Av tinaw
Tjorvet beror på trådspänningen, men ang att mata fram finns ett litet verktyg, en plastgrunka med två olika tjocklekar på de olika ändarna. Man sätter bakom pressarfoten för att hjälpa den att gå mer plant. Sen får man oftast hjälpa till lite också, kanske snurra runt hjluet för hand precis över sömmarna. Ingen aning om sömmen, tyvärr. Prova den vetja :D
Användarens profilbild
Av linafelicia
Knyttet & K skrev:Är det någon här som har en Emma från Husqvarna? Jag har lånat min systers, men den är så svår att sy på... Ska man över lite tjockare partier (tex när man fållar och det blir många lager tyg) är det som om den inte kan mata fram tyget utan den fastar och gör stora tjorvar :evil:
Jag har ingen instruktionsbok till den, är det pressarfotstrycket som är för hårt? Var ändrar man det?
Det finns en söm man kan välja som är som en raksöm med böj på, vad är det för söm?

:help:
Jag tror inte det har så mycket med pressarfotstrycket att göra. Jag
tycker att Husquarna i allmänhet är dåliga på att mata fram tyget jämnt och det blir ännu sämre när det är tjockt. Plastgrejen Tina skriver om brukar hjälpa, den ser ut som ett stort H och brukar vara i grå plast.
När man kommit upp med pressarfoten på den delen som är tjockare lyfter man pressarfoten och lägger plastgrejen under pressarfoten, bakom det tjocka man ska sy över så att det blir jämntjockt och pressarfoten står plant.

Sömmen är en töjbar söm, exakt när man ska använda den vet jag inte.

På dom flesta Husquarna ändras pressarfotstrycket på en ratt på höger kortsida. Det brukar vara en symbol med ett liggande streck med en rektangel på.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?