Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Annika80
Ute när ni har burit i sjal?
jag har inte burit så mycket än men bjuder på några:

- Så mysigt, så borde alla bära (personal på dagis bar i Mobyn)

- Det ser varmt ut , men mysigt(varm dag bar i mobyn , utländsk kvinna på gatan)

- Så fin! den ser mycket bättre ut än den frotteaktiga svajiga du hade innan (Personal på dagis, bar i MT har tidigare visat mig där med mobyn)
Men frotteaktig? :rofl:

- Får hon någon luft där inne? (av flera olika, en standard va?)

Så berätta nu vad ni har fått höra, väntar otåligt!
Användarens profilbild
Av Siena
Min senaste kommentar som jag fick av en dam i kön på en leksaksaffär: Oh så fint! Du bär på ryggen, precis som infödingarna!

Vaddå infödingarna? Vilka? Från vilket land? Och varför, varför ordet INFÖDINGAR? :whut:

Men annars får man ofta höra att det ser mysigt ut, att bebisen ser ut att ha det bra och att sjalen är fin!
Användarens profilbild
Av Annika80
Siena skrev:Min senaste kommentar som jag fick av en dam i kön på en leksaksaffär: Oh så fint! Du bär på ryggen, precis som infödingarna!

Vaddå infödingarna? Vilka? Från vilket land? Och varför, varför ordet INFÖDINGAR? :whut:

Men annars får man ofta höra att det ser mysigt ut, att bebisen ser ut att ha det bra och att sjalen är fin!
Infödingar :lol: hon kanske menar samerna :wink:
Av anna m
Vilken käck påse du har där! om storken anna 5,2
Användarens profilbild
Av Dafe
Igår: Pojke 4-5 år till sin mamma: "Kolla, hon har en BEBIS innanför tröjan!!"

Flicka, 8-9 år: "Varför har du honom i en såndär blå? Är det ett lakan?"

Och ja, många gånger har man ju hört "mysigt", "fint" "ser skönt ut" och fått frågan om han får luft, om det inte är tungt, om det är bra, etc. :)
Användarens profilbild
Av Calinas
Äldre dam-" O så mysigt, Detta har jag aldrig sett..Är det så ni bär barnen i ditt land? " * Allt detta på skånska* :D ...
Är från Latinamerika,Chile, men har bott här sen jag var 7 år..
* Hon menade väl :lol: *
Användarens profilbild
Av Clifford
"Kan hon verkligen sova så?"
"Blir det inte tungt?"
"Vänta tills hon blir lite större... Hahahaha"
Användarens profilbild
Av Kotten
"han får inte luft därinne"
"jo faktiskt"
"nä det får han inte"

Sådana kommentarer är sura att få, då glömmer man nästan de två tanterna man träffade femton minuter tidigare som var lyriska över att barnet fick sova så nära sin mamma, fastän hon var ute på promenad.
Av karin2006
"Vet du att kvinnorna i Afrika bär på det där viset?"

Öööh, nä det hade jag ingen aning om...

Fast för det mesta är det snälla goa kommentarer om att det ser skönt oh mysigt ut.

Min mor som numera numera är min meste sjalsupporter tyckte på fullt allvar idag att jag skulle informera BVC om bärandets fantastiska effekter på kolikiga barn. "Nyblivna föräldrar borde informeras om att det finns sjalar" Själv hade hon varit på väg att säga till en mamma på stormarknaden som kånkade runt sitt mycket lilla barn i famnen att det blir mycket lättare om man bär i sjal. :D Aint she something?
Användarens profilbild
Av Hella
Mest positiva om hur mysigt det ser ut och hur bra hon har det i sjalen osv, fast ett gäng negativa också (mest av svärmor, och hon är så negativ till precis ALLT att jag inte bryr mig nämnvärt.)

Fast jag måste ändå dela med mig av vad hon sa när Cecilia var ca två månader förra sommaren och vi var i sommarstugan tillsammans. Svärmor sa med ett hånskratt (efter att ha tittat sig omkring och förvissat sig om att alla kunde höra henne)
"Hon kommer aldrig att lära sig gå så mycket som du bär henne." Och sen väntade hon ivrigt på min reaktion.
Jag svarade vänligt och med ett mycket avväpnande leende "nej, förmodligen inte"
Svärmor upprepade kommentaren igen, och jag bara spelade dum och höll med. Så var det bra med det.
Dottern gick förresten innan hon fyllt åtta månader, och då var jag inte så nöjd och tyckte det var för tidigt. Då skyllde svärmor på sjalen igen, och jag frågade om hon kom ihåg att hon sagt att pga sjalen skulle hon aldrig lära sig gå. Hur man än vänder sig har man rumpan bak, och de som vill klaga (på vad det än är) hittar nog anledningar att få göra det hur man än bär sig åt.
Användarens profilbild
Av Blixa
Förutom de vanliga kommentarerna, Får han luft? Är det inte tungt? Snart kan du väl inte bära längre (när Hektor var ca 8 månader :wink: ) så fick jag den bästa kommentaren av två killar i 5-års åldern när jag gick förbi ett dagis.
Den ene killen tittar på mig och säger till sin kompis: Titta vilken fet!
Komipsen svarar besviket efter att ha tittat själv: Nej, det är bara en bebis.
Av belinda
Blixa skrev:Förutom de vanliga kommentarerna, Får han luft? Är det inte tungt? Snart kan du väl inte bära längre (när Hektor var ca 8 månader :wink: ) så fick jag den bästa kommentaren av två killar i 5-års åldern när jag gick förbi ett dagis.
Den ene killen tittar på mig och säger till sin kompis: Titta vilken fet!
Komipsen svarar besviket efter att ha tittat själv: Nej, det är bara en bebis.
:rofl:

ja se ungar
Användarens profilbild
Av Elin G
"Vilket land kommer det där ifrån?" har jag fått höra flera gånger på sistone. Tyskland duger liksom inte som svar, så nu när jag bär i Mei Tai får jag väl svara Asien (som inte är ett land, men det bryr sig nog inte de som frågar om :roll: ).
Numera frågar folk mest om det är tungt, men när han var liten var det mer att det varmysigt och om han fick luft.
Andra varianter är "Du ser så trendig ut med en sån där modern", "Jobbig att vara en sån där levande barnvagn" (sa de till min bror när han gick runt och myste med sovande Nemo i Ergon, han ville ju bära och tyckte inte alls det var jobbigt, men är lite tystlåten och sa inget), "Hur vetman att det är säkert när man sätter i dem?" (ja, hittills har jag ju aldrig tappat honom :wink: ), "Så där kommer du få bära honom hela livet nu" (ja, det hoppas jag. när han tar studenten ska jag hämta honom med sjalen :lol: ).
Kommer inte på nåt mer just nu, återkommer kanske...
Av Broccolli
[quote="Hella"]Mest positiva om hur mysigt det ser ut och hur bra hon har det i sjalen osv, fast ett gäng negativa också (mest av svärmor, och hon är så negativ till precis ALLT att jag inte bryr mig nämnvärt.)

Det låter PRECIS som min mamma (hör och häpna) :shock: Jag har nämligen ingen sjal än men beställde min första (en Hoppediz Paris) i Torsdags! Iaf så ringde mamma häromdan och då berättade jag glad i hågen att jag skulle beställa en sjal :) . Gissa vad den glädjedödaren säger då: "Han blir ju bortskämd eftersom du jämt bär på honom och han aldrig ligger själv. Och när ska han få sova själv i spjälsängen...?" :( Hon sa att hon hann ju aldrig bära mig och brorsan! Men jag sa iaf att barnen blir iaf trygga när de aldrig behöver skrika efter närhet :app:

Så jag känner igen det där med negativa kommentarer om allt - fast detta är från min mamma :angry: Jag diggar er sjalmammor som inte tycker barn blir bortskämda av att bäras, coolt :urule:
Användarens profilbild
Av naimiez
"Är det där något afrikanskt eller har du kommit på det där själv?" Öhhh :shock:

One of the most satisfying parts of Monopoly Go is[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?