Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av gocka
Slet och gav snart upp med en Baby Björnsele till sonen som nu är drygt 2,5 år. Vi får vilken dag som helst barn nummer två och då funderar jag på att försöka mig på att bära i sjal istället.

Jag har kikat runt lite och hittat två sjalar som verkar likvärdiga, men som skiljer en del i pris.

Kan någon hjälpa mig och tala om skillnaden på Moby Wrap och Baby Bundler. Båda trikåsjalar och drygt 5 meter. Men Mobyn kostar 390 kr och Baby Bundler'n 590.
Användarens profilbild
Av Akleja
Jag har en Moby Wrap o har bar sett en baby boundler en gång. Vad jag tänkte på efteråt så kan Mobyn vara lite lösare i sömmarna liksom. Lite sladdrig. Men o andra sidan har den avsmalnande ändar på tyget. Jag triv jätte bra med vår Moby, den var billig. Särskild när jag inte var 100% säker på att vi skulle använda den. Nu gör jag det då ganska ofta, men ångrar mig inte på något vis.

Kan säga att min 1 åring nu väger 8,5 kg o det går jättebra. Så mjuk o skön.
Av gocka
Eftersom jag blev så besviken på Baby Björnselen förra gången så är det så jag tänker denna gång. Jag vill inte lägga ut en massa pengar på saker till detta barnet som sedan bara blir liggande.

Ser dessutom att vi "nästan" bor grannar! Vad kul!
Tack igen för rådet.
/Gocka
Användarens profilbild
Av Akleja
Här är en lämk till en sida som visar knytningar för en Moby. Där kan man se lite hur kanterna ser ut. Om man klickar sig vidare kan man även se flera foton på hur de bär i en Moby.

Lycka till med ditt val, grannen där. Kanske man får se en till Moby här i trakterna!

http://www.willowbean.com/MOBYinstructions.html
Användarens profilbild
Av MOE
Babybundlern är vävd på ett lite annat sätt. Den är tätare vävd och lite mer "hård" (eller hur man nu ska förklara det) än Moby'n. De är alltså lika stretchiga. Jag har sett dem båda idag nämligen, och var också nyfiken på skillnaderna innan.

Iom att Babybundlern är tätare vävd så blir den lite mer hållbar. Det är alltså mest en kvalitetsskillnad på tyget. Så det är väl där i prisskillnaden ligger.

Hoppas att du blir nöjd, vilken du än väljer. Själv längtar jag efter en Babybyndler! Lycka till!
Användarens profilbild
Av Fiffi75
Hos Babydesign i Västerås kan man hyra sjalen i en månad innan man bestämmer sig. Vill man då köpa den så drar man av hyran från priset och annars har man bara förloat hundralappen det kostade att hyra.

www.babydesign.se

har även en butik IRL
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?