Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Måsen
Jag har en skrynklig gås i färgen körsbär. När jag fick den (köpt ny) tvättade jag den i 90 grader enligt instruktionen som medföljde (för att den inte skulle fälla färg). Jag hängde den sedan för att torka, ingen torktumling.
På sjalträffen i onsdags fick jag hjälp av mie att knyta med min gås på ryggen och såg att min verkade vara mycket kortare än hennes, tänkte då att jag är nog mycket större helt enkelt. Men hemma gjorde jag samma ryggknytning med min 5 m rebozo och fick mycket mer tyg över i knuten. Nu har jag mätt min gås och får ena långsidan till ca 4,55-4,60 m.

Hur har ni andra gjort med era färgglada skrynkliga gåsar? Tror ni att den blir längre om jag tvättar den igen och sträcker ut den riktigt ordentligt? :roll:
Längden räcker förvisso till de knytningar jag har den till, men om jag ska sälja den (funderar faktiskt på det :wink: ) så kanske det blir svårt om den är så mycket kortare än den "ska " vara.
Senast redigerad av Måsen den sön jul 09, 2006 16:24, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av Måsen
Ingen annan som mätt sin gås eller haft liknande erfarenheter? :roll:
Gåsen som ju verkar vara "sommarens sjal"...
Användarens profilbild
Av Ester
tycker att min nya bruna gås känns lite kortare än den gröna jag hade...mätte chokladen nu....ganska nytvättad i just 90 grader - osträckt och skrynklig mäter den ca 4,80 utan ändarna...med ändarna blir den 5,15-5,20.
Användarens profilbild
Av Måsen
Elin skrev:tycker att min nya bruna gås känns lite kortare än den gröna jag hade...mätte chokladen nu....ganska nytvättad i just 90 grader - osträckt och skrynklig mäter den ca 4,80 utan ändarna...med ändarna blir den 5,15-5,20.
Oj, då är min MYCKET kortare. :shock:
Måste nog mäta igen.
Användarens profilbild
Av Ester
mäter igen jag med....

jo - 5.06 får jag den ena långsidan till....och då känns den kortare än olivgåsen som Pernilla J köpte av mig.....

men chokladen är fortfarnde lite sträv och hård så jag räknar med att den mjukar till sig och även längar till sig med lite användning.....
Användarens profilbild
Av Måsen
Nu ligger sjalen i tvättmaskinen och ska sträckas ordentligt efter tvätt. Jag ska mäta den igen när den är torr.
Det vore intressant att få veta hur långa andras gåsar är, jag har förstått att det varierar en del.
Användarens profilbild
Av EmilsMamma
Min skrynkliga Azur var 5.05 ena långsidan (fast jag tycker att den känns kortare).
Användarens profilbild
Av Clifford
Jag har mätt olivgåsen som jag köpte av elin och den ena långsidan är 4,45 lång... :shock: Jag får hur mycket tyg som helst över när jag knyter.
Användarens profilbild
Av Ester
Pernilla J skrev:Jag har mätt olivgåsen som jag köpte av elin och den ena långsidan är 4,45 lång... :shock: Jag får hur mycket tyg som helst över när jag knyter.
va?

och min är 5.06 och känns mycket kortare än din?! :hmm:
Användarens profilbild
Av Clifford
Jag mäter om... :D
Användarens profilbild
Av Clifford
Såja... Med en sambo som inte stod och retades gick det betydligt bättre. Nu mätte sjalen 5,45! :lol: Det förklarar varför jag måste vira sjalen två varv kring midjan för att inte snubbla på den...
Användarens profilbild
Av Ester
Pernilla J skrev:Såja... Med en sambo som inte stod och retades gick det betydligt bättre. Nu mätte sjalen 5,45! :lol: Det förklarar varför jag måste vira sjalen två varv kring midjan för att inte snubbla på den...
se där....en hel meter verkar det kunna skilja....helt galet jue!!!
:shock:

och det förklarar varför jag har så svårt med chokladen som fick så precist bra knytningar med olivgåsen....*saknar* :cry:

OBS!! saknar LÄNGDEN!!!!!!!! :wink:
Senast redigerad av Ester den tor jun 29, 2006 23:17, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av Clifford
Gaaah, Elin!! Du ger mig hemska skuldkänslor!! :lol: Jag vill nästan vara så snäll att jag byter din choklad mot min oliv... men kruxet är att jag kärat ner mig i den gröna... *blir velig* :hellu:
Användarens profilbild
Av Ester
Pernilla J skrev:Gaaah, Elin!! Du ger mig hemska skuldkänslor!! :lol: Jag vill nästan vara så snäll att jag byter din choklad mot min oliv... men kruxet är att jag kärat ner mig i den gröna... *blir velig* :hellu:
NEJ!

Du ska ha en grön ju!
:wink:
Det är ju bara det att jag skulle vilja ha en längre choklad egentligen...det jafg saknar är inte själva sjalen egentligen utan LÄNGDEN!

Jag har haft alldeles för många gröna sköna sjalar och nu skulle jag ju ha en i en annan färg...

Det kommer inte på fråga att du ska ha nån slags skuldkänslor.....absolutINTE!!!!! :this:
Användarens profilbild
Av Clifford
Okej då! :lol: *trycker på off-knapp*
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?