Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Patapum/Ergo vs MeiTai - vilken avlastar bäst?

Patapum/Ergo
19
73%
MeiTai
7
27%
Användarens profilbild
Av Hellen
Måste säga :heart: Ergo :heart: :vågen: Har inte provat Patapumen....

Tyckte att MT'n kändes tyngre för axlarna, eller hur man ska säga, trots korsade band över bröstet kändes det aldrig bra. Jo, en kort stund men sen blev det oskönt. Tycker det är bra med spännet som man har över bröstet på ergon, bär nu mer till 99% på magen, håller axelbanden på plats. För på mt'n åkte de bara ner om jag inte korsade eller knöt ihop med ändarna.

Är så nöjd med min Ergo att jag faktiskt överväger, funderar och tänker på :roll: att införskaffa en NG ergo (är sååå sugen på en jeansergos :P )trots att sonen snart är 2,5 :wink:

Så är det någon som har en fining ergo denim att sälja så finns jag här :hello:

Fördelen med MT'n är ju att den tar mindre plats ihopvikt :tumup:
Användarens profilbild
Av Candela
Tycker också Ergon.
Med MT:n fick jag som ett tryck över mellangärdet, kändes svårt att andas (även om jag testade att knyta i olika höjder och olika hårt).
Ergon sitter däremot jättebekvämt :D
Användarens profilbild
Av Anso
Hm, lite svårt i alla fall fastän jag röstade på Ergo/Patapum.

Om jag bär med min Colibri MT på ryggen och inte korsar axelbanden fram utan rakt ner till armhålorna och dessutom sätter på den där lilla extraremmen mellan axelbanden så blir det inte mycket belastning på axlarna.

Bär jag fram med MT så blir det mer belastning på axlarna än med en sele.
Användarens profilbild
Av Elin G
Det beror på, skulle jag säga. På magen är min hemsydda FrankenKozy bättre än ergon, men på ryggen är ergon bättre, tycker jag.
Användarens profilbild
Av Kristina
För mig funkar ergo/pum bäst.
Användarens profilbild
Av Snurrfian
Jag fick vrålont i axlarna av MT, trots att jag älskade den... :cry: Och jag kikar fortfarande på alla annonserna på MT och tänker att jag kanske knöt fel, han kanske var för liten osv osv... Men med Ergon kan jag bära i flera timmar utan att jag känner av det och ja Deminen är väldigt fin och helt suverän att bära med! ;)
Användarens profilbild
Av AnKa
Svårt :?

Men jag får nog rösta på Meitai iallafall. Jag lyckas få en nerv i kläm när jag bär på ryggen och långsjal är bekvämast för mig om jag ska bära längre stund men Meitai går oxå ganska bra om jag korsar banden över bröstet.

Fast pumen använder jag förståss oxå, för den är ju så snabb och smidig :D
Användarens profilbild
Av diddeldi
ergon valde jag, tyngden kommer ner mer på höfterna med den. fast när jag ska söva atlas så väljer jag ofta kozyn (mei tai) för den är bekvämare för honom att ligga på när jag lagt ner honom i sängen :wink: . båda är bra att amma i, det gillar jag!
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?