Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av ClaraochMeja
Har nu en Patapum som jag funderar på att byta ut mot en MeiTai..
Meja är nu 16 månader och åker helst på ryggen och i November kommer en liten ny bebis..

1) Hur små bebisar kan man bära i MeiTaien?

2) Vilken avlastar bäst?

3) Är MeiTaien krångligare att sätta ner barnet i än Patapumen?

4) Vad kostar en MeiTai?

5) Finns det olika modeller? Och isåfall vad skiljer dem åt?

6) Var kan man köpa och testa i Stockholm?
Användarens profilbild
Av Anso
1) Hur små bebisar kan man bära i MeiTaien?
Man kan bära nyfödda också om man ser till att korsa och tvinna axelbanden över barnets rygg så att det blir urramlingsskydd på sidorna av selen. Huvudstöd för de av selen. Barnet ska då sitta som en groda med fötter och ben inne i selen. En del barn gillar inte det och då får man snällt vänta tills de har blivit lite större och kan sitta med benen utanför.

2) Vilken avlastar bäst?
Smakfråga som vanligt. :)
Min smakt är i alla fall - ju kraftigare tyg, desto bättre avlastning. JAg har provat Colibri och Babyhawk plus mina hemmasydda. Av dessa så tycker jag att Colbrin avlastar lite bättre. Babyhawken är rätt mycket smidigare och tar mindre plats och jag tycker att den är helt OK.
"Sköldpaddan" (hos www.knyt-an.se) har bredare axelband vilket inte är så dumt kan jag tro.

3) Är MeiTaien krångligare att sätta ner barnet i än Patapumen?
Nix, lite annan teknik bara och kanske t.o.m lite lättare enligt mig.

4) Vad kostar en MeiTai?
Titta på www.meitaibarn.se och www.knyt-an.se och www.barabarn.se
Vilka har jag glömt nu då????

5) Finns det olika modeller? Och isåfall vad skiljer dem åt?
Det finns de som är höga/låga, breda/smala, med och utan vaddering i midjeband/axelband osv osv. En lite djungel.......
Titta lite under recensionerna av de olika selarna.
http://www.sjalbarn.se/data/forum/viewforum.php?f=47
http://www.sjalbarn.se/data/forum/viewt ... highlight=

6) Var kan man köpa och testa i Stockholm?
Hos www.knyt-an.se
Användarens profilbild
Av Linnea
har en babyhawk och patapum, pumen hamnar alltid på byxlinningen på mig (och sambon) så att de åker ner, det är otroligt irriterande :roll: dessutom är den inte bra alls på magen, den är därmed ingen favvo hos oss :lol:

mt funkar jättebra på rygg och mage, dessutom är den lättare att dra lite på sniskan vid amning än pumen, den kräver inga justeringar mellan olika bärare, den är absolut min och sambons favorit :D
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
Nu tar jag oftast Patapumen om jag inte bär i långsjal, men tidigare i vår bar jag nästan bara i min hemsydda MT. Jag tycker den avlastade lika bra som Ergon och var mycket skönare. Bar iofs inte sååå tungt barn, 8-9 kg kanske.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?