Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Petra
Japp det hjälpte. Det var sådana jag tänkte på. :lol: Min stackars symaskin. Om jag får tummarna loss att göra allt som jag vill.
Användarens profilbild
Av Hellen
Men...... nu är det ju nästan så att tom jag blir sugen på att sy ett par sånna brallor :shock:

Men jag kan nog vara lugn, det har nog gått över tills imorron :mrgreen:

Eller :shock:
Användarens profilbild
Av naggie
Hellen skrev:Men...... nu är det ju nästan så att tom jag blir sugen på att sy ett par sånna brallor :shock:

Men jag kan nog vara lugn, det har nog gått över tills imorron :mrgreen:

Eller :shock:
sysysysysysysysysysysysysysysysysysysysysysysysysysysysysysysysysysysysysysysysysysysysysysy
Användarens profilbild
Av funshine
naggie skrev:Kan det här hjälpa lite?
http://theyogashop.co.uk/catalog/produc ... ts_id=1216
Jaha det var avklippta kungfubyxor saken gällde. Hmm. om de är populära kanske man skulle ta och kopiera dem i ett snyggare tyg? De är ju lätta att sy. Fast tjejen på bilden viker byxorna som en kille. Är man tjej ska man vika tvärtom.
Användarens profilbild
Av diddeldi
funshine skrev:Fast tjejen på bilden viker byxorna som en kille. Är man tjej ska man vika tvärtom.
varför då? :hmm:
Användarens profilbild
Av zmurfan
Så nu har jag skrivit ut det mönstret. Undrar om jag har något tyg som skulle passa att sy ett par brallor av. Måste nog upp och kolla. :)
Användarens profilbild
Av Kaffemoster
Nu måste jag kasta mig in i tråden som jag läst många ggr förut...

Jag känner mig lite trög, men är det två olika sorters byxor i den här tråden nu? Thai-fiskarbyxor som är hopsydda i ytterbensömmen, jättevida och man knyter fast dem i midjan och omlottbyxor som är byxor som inte är ihopsydda i ytterbensömmen?

I alla fall är det den senare varianten som jag skulle vilja göra (och jag fortsätter att vara lite trög och greppar inte helt Helens beskrivning.. :oops: )
Användarens profilbild
Av zmurfan
zmurfan skrev:Så nu har jag skrivit ut det mönstret. Undrar om jag har något tyg som skulle passa att sy ett par brallor av. Måste nog upp och kolla. :)
Hittade inget tyg som skulle passa här hemma. :(
Kanske lika bra det för jag kan inte sy kläder ändå. Har provat förut och det blev bara skit av det. Nåja. Jag får hålla mig till det jag kan istället.
Användarens profilbild
Av sirisirius
Kaffemoster skrev:Nu måste jag kasta mig in i tråden som jag läst många ggr förut...

Jag känner mig lite trög, men är det två olika sorters byxor i den här tråden nu? Thai-fiskarbyxor som är hopsydda i ytterbensömmen, jättevida och man knyter fast dem i midjan och omlottbyxor som är byxor som inte är ihopsydda i ytterbensömmen?

I alla fall är det den senare varianten som jag skulle vilja göra (och jag fortsätter att vara lite trög och greppar inte helt Helens beskrivning.. :oops: )
Du är på rätt spår! :D
Vet inte om jag kan beskriva det hela bättre men:

Du går till affärn och så köper du din benlängd gånger två. Jag behöver byxor som ca är en meter från midja till fot så jag köper 2m på 140cm bredd.

Vik tyget på längden en gång (om det inte redan är gjort) sedan viker du det åt andra hållet.
Nu har du 4 lager tyg på 1m*70cm. Nu klipper du upp där du vikt så att alla lager är separata.
Sedan klipper du i ena övre hörnet ett halvt U.
Nu har du klippt färdigt.

Ladda symaskinen.
Sy ihop det som kommer bli innerbenssömmen.
Gör likadant med de 2 andra bitarna.
Sy ihop grensömmen.

Sedan får du mäta lite och sy band till midjan, linning och fålla.

Uuuummm.... hoppas du fattade nått överhuvudtaget! :oops:
Användarens profilbild
Av naimiez
Jag har snart mönster på omlott (där sidosömmen inte är ihopsydd).....PM:a mig om ni vill ha.....Får se om jag kan kopiera på papper och skicka till er....
Av Sussi med Maja
Dumbo måste fråga: varför ska man klippa ett halvt U, och hur stort ska det vara? :oops:
Användarens profilbild
Av Kaffemoster
sirisirius skrev:
Kaffemoster skrev:Nu måste jag kasta mig in i tråden som jag läst många ggr förut...

Du är på rätt spår! :D
Vet inte om jag kan beskriva det hela bättre men:

Du går till affärn och så köper du din benlängd gånger två. Jag behöver byxor som ca är en meter från midja till fot så jag köper 2m på 140cm bredd.

Vik tyget på längden en gång (om det inte redan är gjort) sedan viker du det åt andra hållet.
Nu har du 4 lager tyg på 1m*70cm. Nu klipper du upp där du vikt så att alla lager är separata.
Sedan klipper du i ena övre hörnet ett halvt U.
Nu har du klippt färdigt.

Ladda symaskinen.
Sy ihop det som kommer bli innerbenssömmen.
Gör likadant med de 2 andra bitarna.
Sy ihop grensömmen.

Sedan får du mäta lite och sy band till midjan, linning och fålla.

Uuuummm.... hoppas du fattade nått överhuvudtaget! :oops:
Jepp! Nu är jag med! (och jag fick just en uppenbarelse att egentligen borde man inte behöva klippa isär det som blir innerbensömmen, utan bara u-et till grenen.)
Användarens profilbild
Av sirisirius
Sussi med Maja skrev:Dumbo måste fråga: varför ska man klippa ett halvt U, och hur stort ska det vara? :oops:
För att du ska få plats med rumpan! :lol:
Av belinda
Sussi med Maja skrev:Dumbo måste fråga: varför ska man klippa ett halvt U, och hur stort ska det vara? :oops:
om du viker ett par byxor på längden så ser du u:et! fattade inte heller först :hellu:
Användarens profilbild
Av sirisirius
Kaffemoster skrev:
Jepp! Nu är jag med! (och jag fick just en uppenbarelse att egentligen borde man inte behöva klippa isär det som blir innerbensömmen, utan bara u-et till grenen.)
Men det var ju smart! :tumsup: Det behöver man ju faktiskt inte.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?