Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av mimmis
Om jag ska sy nåt brukar jag alltid tvätta tyget först för att inte bli överraskad sen av att tyget krymt, men hur gör man om man ska sy nåt och ge bort.

Jag vill ju ge bort en ny sak och om jag tvättar den så känns den begagnad, tycker jag...

Hur gör ni som syr och säljer?
Användarens profilbild
Av jazoo
Jag säljer visserligen inte, men ibland syr jag saker och ger bort.

Jag tycker att det beror lite på vad det är för något. Är det något som definitivt kommer att tvättas och där storleken är avgörande (dvs den får inte krympa) så tvättar jag tyget. Är det däremot något som kanske inte tvättas lika mycket, eller där storleken inte är så kinkig så tvättar jag inte. Tex en thaiväska skulle jag nog inte tvätta (orkar ju inte vänta så länge om jag nu köpt tyget och vill börja sy...!), men kläder tvättar jag tyget först (men syr inte så mycket kläder. ännu).
Användarens profilbild
Av Åsa mamma till 4
Jag tvättar alltid tyget först (nu säljer ju inte jag men det händer att jag ger bort)
Inte så kul om man ger bort en sak som sedan krymper/färgar av sig i tvätten tycker jag.
Om det syns att man tvättat tyget en gång är det ju riktigt dålig kvalite.
Alva har på sig en klänning jag sydde igår, det syns inte att jag tvättat tyget en gång.
Användarens profilbild
Av Sockertopp
Jag säljer ju inte men kan ju skriva hur jag tänker.
Syr jag till mig själv är det inte så noga - då får jag skylla mig själv om det krymper sen. Skulle jag ge bort eller sälja däremot skulle jag självklart tvätta innan. Det kan ju hända att det t.ex. är fel på tyget så att färgen försvinner helt eller nåt i första tvätten o då är det inte så kul att ge bort/sälja det otvättat. Eller att det krymper.

Jag tycker inte att ett plagg där tyget är tvättat i förväg känns begagnat. Isåfall skulle man ju t.ex. inte kunna köpa stentvättade jeans......
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?