Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av eedar
Vilken sjal kan ni rekomendera? Jag vill bära på ryggen,men det ska vara hyfsat lätt att ta sej i och ur,det är en ett-åring som ska bli buren. Har en ringsjal som vi trivs med men får inte riktigt till det på ryggen och dessutom blir det tugnt och snett efter ett tag.. kan man använda två ringsjalar? Någon som prövat? :roll:
Användarens profilbild
Av zmurfan
En kortare sjal på 4.0-4.2 meter borde vara ganska lagom till ryggknyt.
Jag har en 4.2 EllaRoo Maija som jag använder till ryggknytningar. Har burit både 1 åriga Oscar och 2,5 åriga Linnea i den.

Vart bor du? Kan du gå på en sjalträff och prova några kortare sjalar där kanske? Eller finns det kanske en försäljare i din närhet som kan ställa upp och visa dig lite.

2 ringsjalar borde väl kunna funka antar jag. Har inte testat och har för tillfället ingen ringsjal alls så jag kan prova heller.
Användarens profilbild
Av AnKa
Nej ringsjal blir inte riktigt någon hit på ryggen tycker vi. Men vill man bära på rygg med ringsjal rekommenderar jag "japanskt" då sitter barnet bättre. instruktioner här

Annars är ju ryggknytning helt enkelt en träninigsak :) vilken sjal som helst går bra men det är smidigare om det inte blir en massa överflödstyg över så 3,6 - 4,1 är lagom längd.

Vill du ha något riktigt enkelt för ryggbärning, rekommenderar jag sele (supersmidigt) eller Mei Tai, som ger lite mer sjalkänsla :D
Användarens profilbild
Av Scharlott
Jag skulle också rekommendera en kortare sjal till ryggknyt. Vill du snabbt knyta upp barnet är väl ryggsäcksknytningen bra. Söker du en mer avlastande knytning rekommenderar jag omslutet på ryggen. Vill du däremot ha ett snabbare alternativ rekommenderar jag bärsele eller min egna favorit en mei tai 8)

Rekommenderar dig verkligen sjalträffarna :D . Ser att du bor i Göteborg. På träffarna i Göteborgsområdet går det nog att prova de flesta olika typer av bärsjalar så du kan hitta den som passar bäst för just dig :wink: :)

Jag kan bistå med mina privata bärsjalar Amazonas Carry Sling, Calin Bleu Gauze och Storchenwiege, Sköldpadda mei tai, Patapum bärsele samt makens Ergo bärsele om du vill titta närmare på och prova någon av dem :wink:
Användarens profilbild
Av eedar
tack för tipsen!! ja det bästa vore förstås att pröva olika sjalar i verkligheten! Håller på att sy en mei tai, och håller på att öva in ryggsving får se om det blir nåt bra :D
Användarens profilbild
Av eedar
Men vill man bära på rygg med ringsjal rekommenderar jag "japanskt" då sitter barnet bättre. instruktioner här
Fast här bär ju kvinnan på magen? :?
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?