Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Alven
Jag har en Moby och en rinsjal (Maken har en Ergo), men vill ha en vävd lång sjal också, för ryggbärning bla. Men vilken ska man välja? Det finns ju så himla många, och alla verkar vara i ungefär samma prisklass också utom Didyn som är dyrare...

Så: Vilken är bäst? Erfarenheter?
Användarens profilbild
Av Helena
Det finns ju de tjockare vävda sjalarna som Storchenwiege, Babylonia och Girasol. Jag tror att de är ungefär lika bra, jag har bara provat Storchenwiege.
Sen finns det de tunnare vävda sjalarna, Ella Roo och Amazonas antigua, de är inte elastiska på samma sätt, utan lite stummare. De håller nog inte riktigt lika länge som de tjockare vävda sjalarna, men de är jätte bra på sommaren när det är varmt.
Amazonas brazil är visst också en tunn sjal, fast den har jag aldrig testat. Det står ju på Babyboden.nu att den är bra, men att den inte är lika hållbar som t ex en Storchenwiege, eftersom den är glesare vävd.
Användarens profilbild
Av Anna
De tär inte lätt att välja sjalar. Jag gillar ju min storkis jättemycket, men jag gillar min Antigua också och den är helt klart bättre på sommaren. Först kanske du ska bestämma om du vill att den ska vara diagonalvävd eller ej och sedan vilken sort. Jag tror på att gå mycket på vilka färger och mönster man gillar så är det nog lättare att bli verkligt nöjd.
Användarens profilbild
Av Helena
Jag testade min Ella Roo idag igen, och jag måste ju medge att det går lite snabbare att knyta den, Storchenwiegen får man jobba lite mer med, för tyget är så tjockt. Vad jag inte gillar med Ella Roon är när Miles lutar sig lite bakåt eller åt sidorna i den, då skär sjalen in lite i ryggen på mig, för den är så tunn. Om han gör så när han sitter i Storchenwiegen så gör det ingenting, det liksom bara fjädrar litegrand.
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
Har en Amazonas Brazil (tropical)och tycker att det är en alldeles utmärkt sjal för våra behov (och vår plånbok :wink: )och jag gillar verkligen färgen!
Den är, som Helena skrev en tunn sjal, eller snarare glesvävd för trådarna är ganska grova, men trots det är sjalen ganska mjuk.

Tycker att man får ganska mycket sjal för pengarna faktiskt, men det är klart, skulle jag veta att jag ska bära länge, eller bära flera barn skulle jag nog satsa på någon av de diagonalvävda sjalarna som håller lite bättre! Vet faktiskt inte om en brazil klarar av dagligt användande för flera barn och de tvättar som hör till då...
(Tror dock att vår brazil kan komma att få en alldeles utmärkt karriär som hängmatta när bärandet är slut för vår dotters del! :wink: )
Användarens profilbild
Av Helena
Hej Crazymagpie!
Vad gör du för knytningar med din Amazonas brazil och hur gammalt är ditt barn?
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
Helena skrev:Hej Crazymagpie!
Vad gör du för knytningar med din Amazonas brazil och hur gammalt är ditt barn?
Jo, min dotter har precis fyllt ett och och jag använder oftast dubbel-X eller höft-X lite beroende på vad jag ska göra (dubbel-X innanför jackan då vi är ute eller då hon ska sova och höft-X, oftast på ryggen, då jag måste ha händerna fria när vi är inne)
Eftersom hon redan är så pass stor är inte bärbehovet så jättestort nu. Inne tycker hon om att traska omkring själv och när vi är ute och leker blir det vinteroverall, kängor och vagn som gäller, så det blir mest att jag bär henne då hon är lite trött och vill mysa eller då vi ska på små utflykter, typ ÖF, BVC eller när vi tar bilen in till stan, och för det så tycker jag att vår Brazil fungerar alldeles utmärkt!

Har testat lite med ryggknytningar, men då min dotter inte riktigt vill samarbeta alltid(speciellt då hon är trött och behöver bäras som mest :wink: ) så känner jag mig inte så säker med dem, så jag håller mig mest till de jag vet att vi klarar av bra båda två!
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?