Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av printzezzan
Okej. Nu har jag fått upp henne på ryggen och nu bubblar jag av frågor!

Så här är det. Vi var ute och friluffsade i helgen och jag knöt, med hjälp av sambon, upp barnet i rygg-x. Hon satt jätte bra där och vi trivdes båda två och vandrade runt i skog och mark. Lillan satt och sjöng och trivdes storartat, men ganska snabbt blev hon loj och somnade.

Då uppstod fråga nr 1: Hur gör man för att dom ska få stöd åt huvudet när dom sover? Har jag knutit fel eller för jag försökte få henne att luta sig framåt men hon blev att dingla bakåt så jag vågade inte ha henne så utan fick (ensam) knyta ner henne sovande och sätta henne frampå istället i en knut jag behärskar.

Då uppstod fråga nr2: Hur viga är ni egentligen? Den frågan återkom under dagens senare promenad när hon satt (vaken den här gången) på ryggen igen och mössan åkte av osv.

Når ni åt att fixa med dom när dom är på ryggen eller är det inte meningen att man ska ha dom så när man är själv? Jag kommer inte åt att rätta till sjalen eller så när hon är på ryggen för så vig är inte jag! Finns det kanske någon sjalyoga som man kan göra för att stretcha upp sina armar baköver?

Jag trivdes jättebra med att ha henne på ryggen och jag kände mig oerhört rörlig! Inte begränsad av vagnen (jag gillar att gå "off road" så att säga) och inte tungt alls. Detta passar oss bra, men vi har en bit kvar innan vi behärskar tekniken.
Användarens profilbild
Av amöba
Vad härligt det låter! Det är verkligen perfekt att bära i sjal på ryggen när man går i skogen :D

När barnet somnar på ryggen i omslutet-x är det bäst att försöka lirka in huvudet mot ena axeln, under krysset (som när man bär på magen). Oftast behöver man hjälp för att få till det, tycker jag som ändå är rätt rörlig i axlar och armar. Hjälmmössa är nog att rekommendera för att slippa mösskrångel...
Användarens profilbild
Av Elin G
Jag har en scarf med mig som jag slänger över och knyter fast huvudet med när han somnar. Och på ryggen har vi mössa med knytband, för här är en kille som gillar att klä av sig :roll:
Användarens profilbild
Av Isanna
Jag har precis samma bekymmer faktiskt, och även jag har kommit fram till att en hjälmmössa är det optimala om man bär på ryggen. Jag är vig som ett järnspett! :?

Jag föredrar än så länge att bära på ryggen när jag inte är ensam, för Isa somnar oftast i sjalen och om jag är själv så har jag svårt att peta in hennes huvud under krysset. Det där med en extra vanlig sjal att knyta runt har jag aldrig testat faktiskt. Men än så länge så bär jag på ryggen när har sällskap. Måste öva mera!
Användarens profilbild
Av diddeldi
få på en mössa är helt omöjligt, så atlas har alltid mössa med knytband om han bärs på ryggen.

ett tips för att få in huvudet under krysset när barnet har somnat är att luta sig framåt och knyta upp knuten försiktigt. sedan tar man den övre sjaländen och lyfter den så att den lägger sig över barnets huvud, och sedan knyter man om. det går att göra själv :wink:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?