Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Droppen
Har blivit helt såld på Didymos röda Ellips och gillar även Easys Eld...så nu måste jag nog köpa en av dem :D

Så hur är de i jämförelse med varandra?
Har klämt både på en Easy och en Didy förut men minns inte riktigt hur de kändes i förhållande till varandra :hmm:

Hjälp mig nu! Sjal- :evil: jagar mig!
Användarens profilbild
Av Pjoger
Hoppsan... är jag inblandad, månne? :oops:

Jag har en Easycare och en Didymos Wellen. Nu känns wellen-sjalen säkert inte på samma sätt som ellipsen, men jag tror att det är en smaksak. Wellen är i alla fall svalare än Easyn, men Easyn är gossigare, tycker jag. Sedan är det en smaksak hur man färedrar ändarna; snedskurna (Didymos) eller raka (Easycare).

Blev du klokare?

Kram!
Användarens profilbild
Av Droppen
Pjoger skrev:Hoppsan... är jag inblandad, månne? :oops:

Jag har en Easycare och en Didymos Wellen. Nu känns wellen-sjalen säkert inte på samma sätt som ellipsen, men jag tror att det är en smaksak. Wellen är i alla fall svalare än Easyn, men Easyn är gossigare, tycker jag. Sedan är det en smaksak hur man färedrar ändarna; snedskurna (Didymos) eller raka (Easycare).

Blev du klokare?

Kram!
Hur gärna jag än vill kan jag faktiskt inte skylla på dig, det är helt mitt eget fel som kollat runt lite för mycket :wink:

Ja vad är egentligen för- och nackdel med snedskurna eller raka ändar? Vad tycker ni?

Vilken av sjalarna är mest stadig?
Användarens profilbild
Av fantasiflicka
Droppen skrev:
Pjoger skrev:Hoppsan... är jag inblandad, månne? :oops:

Blev du klokare?

Kram!
Hur gärna jag än vill kan jag faktiskt inte skylla på dig, det är helt mitt eget fel som kollat runt lite för mycket :wink:

Ja vad är egentligen för- och nackdel med snedskurna eller raka ändar? Vad tycker ni?

Vilken av sjalarna är mest stadig?
Jag har en ellips OCH en (eller två :oops: ) easy. Ellipsen är inte alls lika mjuk och len som easyn, dock kan väl ellipsen vara lite tunnare...eller njaa, inte tunnare men svalare för ellipsen är glesare vävd. Men tjockleken tycker jag det är någon större skillnad på faktiskt.
* Vill du ha en svalare skulle jag ta en ellips.
* Vill du en sjal som ÄR sval skulle jag ta en gås.
* Vill du ha en så mjuk som möjligt skulle jag ta en easy.

Blev du något klokare? 8)
Användarens profilbild
Av amöba
fantasiflicka skrev:Jag har en ellips OCH en (eller två :oops: ) easy. Ellipsen är inte alls lika mjuk och len som easyn, dock kan väl ellipsen vara lite tunnare...
Måste passa på att fråga en som har båda sorterna - vad säger du om skillnaden mellan att knyta sjal som har sneda ändar mot en med raka? Jag har bara erfarenhet av sneda (Hoppediz) och gillar det, men det finns ju fina sjalar med raka... ;)
Av luxia
amöba skrev:
fantasiflicka skrev:Jag har en ellips OCH en (eller två :oops: ) easy. Ellipsen är inte alls lika mjuk och len som easyn, dock kan väl ellipsen vara lite tunnare...
Måste passa på att fråga en som har båda sorterna - vad säger du om skillnaden mellan att knyta sjal som har sneda ändar mot en med raka? Jag har bara erfarenhet av sneda (Hoppediz) och gillar det, men det finns ju fina sjalar med raka... ;)
Jag tar mig friheten att svara: Jag tror att det är en smaksak. Jag gillar bättre raka ändar, men det beror kanske på att jag ändå knyter en bit in på Hoppediz, och då blir det fult häng. Och knyter man långt ut blir det också fult häng. Med raka kanter blir det mer samlat. Tycker jag!
Användarens profilbild
Av diddeldi
luxia skrev:
amöba skrev:
Jag tar mig friheten att svara: Jag tror att det är en smaksak. Jag gillar bättre raka ändar, men det beror kanske på att jag ändå knyter en bit in på Hoppediz, och då blir det fult häng. Och knyter man långt ut blir det också fult häng. Med raka kanter blir det mer samlat. Tycker jag!
japp, det verkar vara en smaksak det där med ändarna. jag gillar inte raka ändar utan vill ha snedskurna. en annan skillnad mellan didy och easy är att easyn är stretchigare. jag tycker att den lätt blir för svajig, men det finns de som gillar den stretchigheten också förstås.
Användarens profilbild
Av Anso
En till liten skillnad, Didyn är nog lite smalare än Easycare också - fördel/nackdel :roll:
Mätte en Didy Indio till 64 cm bred, Storkis Inka 67 cm och en Easycare 69 cm, alla använda efter tvätt.
Min Easycare är helt klart mjukast jämfört med de Didys jag har/har haft.
För min del är det helt OK med raka ändar men man kan inte knyta på allra yttersta spetsten om med en sjal som har sneda ändar.
Mitt enda "onda öga" till Didy är deras fållar som jag tycker är tokiga. De är runda, tjockare (på höjden) och smalare (på bredden) än andra sjalars och med lite otur vid knytningen så kan det skära in men man lär sig snart att undvika det.

Ta den sjal du tycker är finast!
Senast redigerad av Anso den mån jun 26, 2006 14:33, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av Droppen
Tack alla för era svar!

De långsjalar jag har är en Hoppediz och en gås, gåsen är nu på väg att flytta vidare men Hoppizen gillar jag skarpt. Den avlastar väldigt bra och är gosig tycker jag, men jag kanske haft tur att få ett bra exemplar. :blahblah:
För att komma till saken; Hur tycker ni att Easyn och Didyn är i jämförelse med Hoppizar?
Jag är nog mest ute efter den som avlastar bäst och är stadigast!
Är det alltså olika bredd på dem?

Frida: TACK för bilden! :P
Användarens profilbild
Av Eld77
Om jag jämför min ellips med mitt superexemplar av hoppiz så vinner hoppizen. Det är den skönaste sjal jag har just nu. Den är lagom tjock, stretchar alldeles lagom och är väldigt snäll att knyta. Ellipsen är en aning stummare och kräver lite mer precision i knytningen för att sitta bekvämt.

Jag har svårt att jämföra med easy eftersom det är ett tag sen jag sålde min. Men den var stretchigare än ellipsen i alla fall, kanske lite bekvämare. Kanske. 8)
Användarens profilbild
Av Anso
Jag har haft en tunn och mjuk och go Hoppediz Montreal. Tja, inte ger väl Didy eller Easycare MER avlastning än Hoppis utan snarare ungefär samma avlastning fast mindre tyg och mer lättknuten och följsam. MEN de randiga Didysarna kan vara rätt så kärva från start men nu var det ju i så fall en Ellips du var ute efter och den är ju mjukare även ifrån början.
Min Hoppis hade väldigt sköna fållar minns jag.

One of the most satisfying parts of Monopoly Go is[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?