Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Kotten
Jag ska sy en ovanför knät-lång kjol av ett tyg jag köpt av Jullan ( :hello: ). Tyget är typ lakansaktigt, och kjolen ska vara lite utställd (inte rak), vad tror ni blir bäst:
1. jag möter min demon - dragkedjan - och syr dit en
2. jag kör den vanliga trotjänaren: resår i midjan

Något får mig att tro att kjolen skulle bli snyggare med dragkedja, men jag kanske har fel?

OT: detta är mitt 2000:e inlägg och det sker på Gör det själv-sidan. :shock: Jag skriver på forum och syr kläder, livet är allt bra föränderligt.
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
Det blir ju definitivt snyggast och mest "slimmat" med en dragkedja! :lol:

Ska du ha resår i midjan så måste ju midje måttet på själva tyget vara minst samma som höftmåttet...
Användarens profilbild
Av Kotten
Slimmat är mycket bra. Du har nog rätt crazy magpie. Ibland ser det lite ut som om man har större rumpa än vad man förtjänar när man använder resår.
Användarens profilbild
Av melon
Jag röstar för dragkedja. Har man resår i brukar det bli tantvarning på veckena, bara pressveck som fattas då... :lol: Har du dragkedjepressarfot?

Men slimmat i lakansväv är ingen höjdare alltid... Blir mycke bättre med ett stretchigt tyg... Fast det beror ju på hur slimmat du vill ha. 8)
Användarens profilbild
Av Kotten
Hmm, inte sååå slimmat. Jag kanske borde ta ett annat tyg och sy en thaiväska av jullans tyg? Min tanke var att jag skulle sy en kjol som var lite utställd, men ändå utan att fladdra för mycket, och sen skulle jag ha schyssta solbrillor och se ut som Jackie Kennedy. Är min dröm nu krossad? Och - hur ser en dragpressarfot ut?
Användarens profilbild
Av Kaffemoster
Kotten skrev:Hmm, inte sååå slimmat. Jag kanske borde ta ett annat tyg och sy en thaiväska av jullans tyg? Min tanke var att jag skulle sy en kjol som var lite utställd, men ändå utan att fladdra för mycket, och sen skulle jag ha schyssta solbrillor och se ut som Jackie Kennedy. Är min dröm nu krossad? Och - hur ser en dragpressarfot ut?
En vanlig pressarfot har ju som två "skidor" som pressar ner tyget innan det kommer till nålen, en dragkedjepressarfot har bara "skida" på en sida, så att man inte behöver knöla in dragkedjan under pressarfoten. Dragkedjepressarfoten har däremot även en skida bakåt, så man kan sätta den både på höger och vänster sida. Begripligt?
Användarens profilbild
Av Kotten
Jag tror det. Tack!
Användarens profilbild
Av melon
Kotten skrev:Hmm, inte sååå slimmat. Jag kanske borde ta ett annat tyg och sy en thaiväska av jullans tyg? Min tanke var att jag skulle sy en kjol som var lite utställd, men ändå utan att fladdra för mycket, och sen skulle jag ha schyssta solbrillor och se ut som Jackie Kennedy. Är min dröm nu krossad? Och - hur ser en dragpressarfot ut?
Oj, jag ville inte krossa några drömmar! :? Se till bara att ha lite rörelsemån i kjolen så den inte sitter som ett korvskinn... Klart du ska bli nästa Jackie Kennedy! 8)
Användarens profilbild
Av tinaw
Jag tror det blir fint! men Jackie Kennedy kräver nog dragkedja är jag rädd :wink: :D
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?