Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av MiaE
Hej! Har just fått hem min Hoppiz. Superfin! Men vad knyter ni för något till era 6 månaders? Eller vad rekommenderar ni... Har än så länge bara testat DubbelX (tror jag det heter).
Användarens profilbild
Av Cecilia & Vera
jag brukar knyta omslutet X, tror jag det heter :oops: Smokingbältet är i varje fall innanför X:et, eeeh förstår du vad jag menar.

Nu har jag tittat i mina papper :) , Xomslut heter knytningen.
Användarens profilbild
Av Tiz
X-omslut kör jag mest med. Det är den stadeigaste knytningen som avlastar bäst när man ska bära ett tag. Dubbelkryss bär jag i om jag ska bära snabbt, tex in i affären, lämna på dagis osv. Den avlastar inte lika bra men funkar en stund och den kan man ta i och ur barnet utan problem.
Användarens profilbild
Av Alven
Håller med ovanstående, Omslutet X är skönast! :)
Användarens profilbild
Av Helen
Hej,
Jag knöt ryggsäck med min 6 månaders, men det är inte en knytning man brukar börja med. Min tjej har åkt sjal sedan hon var runt 3,5 månad så hon var van sedan innan.

Titta i häfftet som följde med Hoppen. På sidan 18 finns en knytning som blir tight och bra samtidigt som barnet bara har ett lager tyg om ryggen.
Skönt nu när det är varmt.

Lycka till

/Helen
Användarens profilbild
Av MiaE
Helen skrev:
Titta i häfftet som följde med Hoppen. På sidan 18 finns en knytning som blir tight och bra samtidigt som barnet bara har ett lager tyg om ryggen.
Skönt nu när det är varmt.
Vad kan det vara för knut måntro... Jag har nämligen fått ett nyutkommet häfte som är på engelska med min Hoppis... Något namn på knytningen???
Användarens profilbild
Av Helen
Wickel X-trage heter den på tyska.
Finns inte bilden med " der chacka-chacka griff " med?

Du gör början till en dubbel X. börja med sjalens mitt på magen.
lägg ett x uppmot dina axlar på ryggen.
Stoppa i barnet innanför smockbältet på magen.. Dra i sjalens ändar som ligger på dina axlar för att få barnet lagom tight mot dig. ( vick på ändan)
Lägg nu x-et på magen, men lägg det längs barnets sidor och runt barnets rumpa med x-et under rumpan. Dra tyget under barnet s ben ( bilda x-et) knyt bak.
Barnet får bara 1 lager tyg över ryggen och knytningen blir stramare.
Skön knytning.

Hittar du det?
Användarens profilbild
Av Jennelii
Den knytningen har jag jämt (om jag inte har honom på ryggen), enklast att få till skönt tycker jag, och inte lika varmt...
Användarens profilbild
Av MiaE
Aha,,, Då cet jag vilken du menar
Användarens profilbild
Av Suskiv
jag knyter antingen X-omslut eller ryggsäck när jag bär torkel 6 månader, men så är ju han buren sen han var 2 dagar gammal.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?