Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av kajsa kavat
Hej!

Jag har en kompis som är gravid med tvillingar som jag pepprar med sjal-reklam :lol: Har lovat att köpa henne en sjal i present.
Men nu till problemet: Kan man bära två bebisar på en gång? Hur gör man då? Knytning?
Finns det någon som har bilder som jag skulle kunna visa henne??
Användarens profilbild
Av mammahappy
Jag tror även att du kan kolla på www.babyheaven.se så finns där en knytinstruktion på tvillingar.
Användarens profilbild
Av kajsa kavat
Aha.. ok tack! De sitter alltså i grodpositon innanför sjalen liksom? Inga ben i nåt kryss eller så?
Användarens profilbild
Av jag71
Jag kommer till uppsala i höst då kan jag visa dig hur jag gör med mina två. Och dem bar jag dagen efter snittet och även nu då jag har rejält ont till och från. Känns tryggare att bära i sjal än med bara händer plus att det känns som om dem väger mindre i sjalen än när jag bär med bara händer och armar så att säga. Sen så kan jag ju bära båda och det är lite svårt utan sjal. Vill du så pm ditt tel nummer så ringer ajg när vi bestämt när vi åker upp.
Användarens profilbild
Av kajsa kavat
Men oh så bra! Du får PM!
Av anna m
jag71 skrev:Jag kommer till uppsala i höst då kan jag visa dig hur jag gör med mina två. Och dem bar jag dagen efter snittet och även nu då jag har rejält ont till och från. Känns tryggare att bära i sjal än med bara händer plus att det känns som om dem väger mindre i sjalen än när jag bär med bara händer och armar så att säga. Sen så kan jag ju bära båda och det är lite svårt utan sjal. Vill du så pm ditt tel nummer så ringer ajg när vi bestämt när vi åker upp.
Jag har aldrig fått till en bra knytning med mina tjejer. Kan du inte sätta in en bild? Jag hade en teori att man måste ha bred överkropp för att bära tvillingar, men den kanske inte stämmer. Hur som helst får de inte plats på min överkropp.
Användarens profilbild
Av jag71
Det är jag och mina två små som finns på babyheavens sida. Då är dem i och för sig väldigt små. Nu väger dem lite över 4 kilo var och det går fortfarande bra. Har funderingar på att bära en på ryggen och en på magen sen när dem blir ännu lite större.
Av anna m
Nu har jag kikat och ser att jag känner igen bilden... jag har smalare överkropp än du. Är smal över axlarna. De har aldrig fått plats så och så har de aldrig gillat att ligga tätt ihop. De fick absolut nog i magen :-D
Användarens profilbild
Av sacha42
Annars kan man knyta dem i omslutet och sätta en i krysset fram på bröstet och en i krysset på ryggen, om du förstår min virriga förklaring :roll: :D

Det finns en bra bild på det i tidningen 7 i Örnsköldsvik (finns under artiklarna här på forumet) så fattar du nog hur jag menar :blahblah:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?