Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Mee
Har flera inlägg utlagda här men det finns ju så många olika forum att lägga dem i.

Har faktiskt fått hem sjalen idag*jippie*...testade några knytningar..fast Amanda är lite trött o gnällig idag(hämtar sig från förkylning o hosta). Har slängt den i tvätten nu o bara längtar till jag kan börja använda den ordentligt :D
Fanns beskrivning på svenska med på olika knytningar o jag försökte knyta Buddha men den bara sparkar Amanda ifrån så hon nästan står i sjalen o kan ramla ur. Xomsluten vagga tror jag egentligen att hon är för stor för(4 månader, 66cm lång).

DubbelX och Xomslut II passar faktiskt bra...fast i DubbelX så kan hon kasta/luta sig bakåt o den känndes inte riktigt säker men den är lätt o snabb att knyta.

Ska pröva på Xomslut och Omslutet X höft så snart sjalen torkat...men vill gärna ha tipps på knytningar där hon kan sitta o titta fråmåt då hon föredrar det. Förresten går det inte att använda DubbelX när hon ska sitta framåt?
Användarens profilbild
Av Alven
Jo, det går att sätta ungen framåt i dubbel-X. Men då färlorar man lite av fördelarna med sjal, det blir ingen ergonomisk ställning för barnet (benen dinglar) och det blir tyngra att bära eftersom tyngdpunkten flyttas ut. Men visst, korta stunder så varför inte?
Användarens profilbild
Av Mee
ok jo det var just det jag höll på o fundera på om det verkligen var ergonomiskt. Men vad bra kortare stunder funkar ju så hon åtminstonde blir lite tillfredställd o får kolla sig runt. :)
Användarens profilbild
Av April
Grattis till sjalen ;-)

Kram
Användarens profilbild
Av Helena
Sittande på höften kan ju barnet också titta framåt.
Användarens profilbild
Av Mee
April: tack så mycket!

Helena: Jo just det det kan hon ju...dumma mig som inte tänkte på det :oops:
Användarens profilbild
Av sus
När du gör dubbel X (och även höft X) så försök få upp så mycket som möjligt av tyget till de kanter som ligger över barnets rygg, då blir det stadiger än om barnet "sitter" på tyget. Hoppas du förstår hur jag menar.
Användarens profilbild
Av Mee
Sus: Jag får väl pröva mig fram så kanske jag förstår vad du menar :)
just nu är jag så grötig i huvudet.
Användarens profilbild
Av Helena
Läste just precis igen varför det inte rekommenderas att man bär barnet framåtvänt. Ryggen blir nämligen inte rundad då, barnets rygg har inte rätat ut sig förrän barnet är cirka ett år.
Förutom det att höfterna inte hamnar i en så optimal ställning heller.
Men i buddah-knytningen blir tydligen ryggen rundad, så den ska ju vara OK. Fast buddah är lättare att få till med en trikåsjal.

En bekannt till mig bar sin flicka framåtvänt i babybundlern med benen framåt, men hon drog liksom upp benen, så att flickan var mer sittande och det var mycket tyg under rumpan och benen inte hängde. Men jag vet inte hur flickans rygg blev, om den blev mer rundad av det. Men benen dinglade inte iallafall.
Användarens profilbild
Av Mee
Helena: ojdå ja då aksnek dte inte var så smart o bära henne framåt i den då...jag får hitta någon annan passande knytning om det finns...Buddha funkar inte att använda på min dotetr för hon sparkar ju bara i från
Användarens profilbild
Av Suskiv
Helena skrev:En bekannt till mig bar sin flicka framåtvänt i babybundlern med benen framåt, men hon drog liksom upp benen, så att flickan var mer sittande och det var mycket tyg under rumpan och benen inte hängde. Men jag vet inte hur flickans rygg blev, om den blev mer rundad av det. Men benen dinglade inte iallafall.
Så bär jag korta stunder i knytningen dubbelt-X. Han blir liksom sittandes på tyget lite lätt rundad i ryggen. Det är dock jättetungt.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?