Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Alina75
EFter att ha njutit av Ergon med storasyster och CuddlyWrap med lillebror har jag bestämt mig för att ta steget till vävda sjalarna! :D

Men det är ju så svåårt att veta vilken! Har lite snabbt känt på en Gås och en Stork... de känns ju helt klart olika men jag har ingen aning om vilken jag föredrar. Easy verkar ju väldigt omtyckt också.

Jag är ingen alternativ (hmm... inte för att det är nåt fel att vara det men jag är en trist medelsvensson) person och skulle föredra en enfärgad - dock ej naturfärgad eller beige - eller diskret mönstrad sjal. Finns enfärgade Bebina-sjalar? Jag är verkligen ingen astrologi-person så jag vill nog inte ha en med stjärntecken... ´

Är det bättre att köpa en lite tunnare sjal när man inte är så van vid att knyta vävda sjalar (tänker på min BäraBarn-sjal och dess jätteknut som är så svår att få till)?

*svammel, svammel*

Jag har en tanke om att köpa en begagnad vävd sjal och testa, och sen eventuellt byta sort om jag fått upp ögonen för någon annan sjal...
Av FiaLisa
Jag är absolut ingen expert, men jag tycker att du ska köpa en sjal du tycker är snygg. Du kommer förmodligen inte trivas i en "bättre" sjal om du inte tycker att den är snygg. Alla tre fabrikaten du nämner i rubriken gör bra sjalar så välj en snygg!
Användarens profilbild
Av CosyTess
Didymos och Storchenwiege är väl rätt så lika i pris, medans EasyCare är dyrare, men jag håller med föregående skribenter om att välj en du tycker är snygg och färger du gillar.

De ovannämda sjalarna är rätt så lika när det gäller tjocklek (kanske är Didyn liiite tjockare :roll: ) å Easy sägs ju vara sjalarnas sjal!
Själv äger jag en stork Inka och jag är supernöjd. Älskar färgerna och det va nog därför jag valde just en stork.

Sen har du ju Hoppediz som oxå är likvärdig. :blahblah:

När nu ska jag inte tjorva till det mer för dig.... :wink:
Användarens profilbild
Av Isanna
Även jag skulle välja den jag tycker är snyggast, då får du en sjal du kommer att trivas med och kommer att vilja bära med ofta.

Didymos och Easycare kan jag varmt rekommendera, storkarna är oxå fina men de är liiite tjockare. Easycare är tunnast av de tre anser jag, men Didymos kommer inte långt efter.

Easycare har snygga enfärgade och Didymos har ju massor med snygga färger. En gås är inte dum den heller och jag skulle inte lägga det alternativet helt åt sidan med tanke på den analkande sommaren som förhoppningsvis har med sig skön värme och härlig sol.
Av Alina75
FiaLisa skrev:Jag är absolut ingen expert, men jag tycker att du ska köpa en sjal du tycker är snygg. Du kommer förmodligen inte trivas i en "bättre" sjal om du inte tycker att den är snygg. Alla tre fabrikaten du nämner i rubriken gör bra sjalar så välj en snygg!
Lin skrev:Jag håller med FiaLisa - köp en snygg sjal som du trivs med, då blir den bra! Och alla märkena du nämner är bra, vilken som är bäst är väldigt individuellt, så det är lika bra att ta den man vill ha så brukar det bli bra! :D
Hihi, det låter som en bra idé! Ni var ense där...
Av ansve9
Jag tycker att easyn är betydligt tjockare än enfärgade bebina. Bebinan har dessutom fördelen att ha avsmalnande ändar, det gillar jag verkligen :D
Alltså, jag håller verkligen med om att man måste gilla tyget för att man ska använda sin sjal, oavsett vilket märke man köper, men det spelar helt klart roll hur lättknuten den är, och där vinner bebina stort :!:
Av Alina75
ansve9 skrev:Jag tycker att easyn är betydligt tjockare än enfärgade bebina. Bebinan har dessutom fördelen att ha avsmalnande ändar, det gillar jag verkligen :D
Alltså, jag håller verkligen med om att man måste gilla tyget för att man ska använda sin sjal, oavsett vilket märke man köper, men det spelar helt klart roll hur lättknuten den är, och där vinner bebina stort :!:
Hm, jag tror att jag också vill ha avsmalnande ändar! Har haft det på trikåsjalen och tycker det är jättebra. Då lutar det kanske åt en begagnad, enfärgad bebina då? Till att börja med i alla fall... :)
Användarens profilbild
Av EmilsMamma
Storken har också snedskurna ändar. Leon (som är "enfärgad") är fantastiskt vacker och mjukare och gosigare än de randiga. Iom att det är olika toner på varp och inslagstråd så blir den inte heller helt enfärgad. Så kolla på en sådan också innan du bestämmer dig :wink:

Jag bär i både Stork och Gås. Gåsen är väldigt skön när det är varmt. Tycker att den avlastar nästan lika bra som Storkarna trots att den är så tunn. Väldigt lättknuten också (och tar liten plats ihopvikt). Torkar supersnabbt efter tvätt. Behöver inte strykas (jag har en skrynklig).

Nu rörde jag kanske till det för dig igen :wink:
Av FiaLisa
Lin skrev: Ang Storkarna så håller jag med om att de är väldigt trevliga, men jag föredrar verkligen de randiga. Var det bara min Leo som var mycket tjockare och klumpigare än de randiga? Leo-färgerna är väldigt fina, men jag gillar inte att knyta med dem... :? :lol:
Ha ha.. och jag som tycker att min Leo Rouge är tunnare än den randiga Albert som jag bytte bort. Smaken är verkligen delad.
Lin skrev: Men som sagt, återigen, den man tycker är finast brukar bli bäst! :D
Eller så är det för att jag tycker bättre om de enfärgade som jag upplever dem som tunnare.

Som sagt, ta en snygg så blir du nöjd!
Av Alina75
EmilsMamma skrev:Storken har också snedskurna ändar. Leon (som är "enfärgad") är fantastiskt vacker och mjukare och gosigare än de randiga. Iom att det är olika toner på varp och inslagstråd så blir den inte heller helt enfärgad. Så kolla på en sådan också innan du bestämmer dig :wink:

Jag bär i både Stork och Gås. Gåsen är väldigt skön när det är varmt. Tycker att den avlastar nästan lika bra som Storkarna trots att den är så tunn. Väldigt lättknuten också (och tar liten plats ihopvikt). Torkar supersnabbt efter tvätt. Behöver inte strykas (jag har en skrynklig).

Nu rörde jag kanske till det för dig igen :wink:
JAAA, det gjorde du! :shock: Men tack. :D Vad svårt det blir när de finns olika sjalar av samma sort!
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?