Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Xera
Hej!

Jag funderar på att sy enga tygblöjor. Var kan jag hitta bra och billigt tyg.

Kan man ha flanell på insidan av blöjan eller bör det vara microfleece.
Användarens profilbild
Av aneeha
Hej!

Jag håller på att sy egna pocketblöjor, och kan tipsa att om det är det du tänkt sy så behöver du ett tyg i 100% syntet som släpper igenom fukt fort på insidan.
Av Xera
Det är poketblöjor som jag har tänkt ge mig på.

Men borde man inte kunna använda vanlig fleece. Det har jag nämligen massor hemma.

Syr du i polyester pul eller i bomull. VI änvände fuzzis just nu, men jag har tänkt testa att sy även i bomulls pul. Det går juy att få lite fina mönster på dem då.
Användarens profilbild
Av Yonez
Har hört att endel syr som små underkläder i fleece och sen har inlägg av frotté. Kanske kan vara värt att testa om du nu har massa fleece liggandes.

Lycka till
Användarens profilbild
Av aneeha
flanellinsida tror jag inte personligen på, då försvinner poängen med en snabbtorkande insida som motverkar röd stjärt.

one stop diapershop har allt man behöver för blöjsömnad, men om man väljer billigaste frakten kan man få vänta i månader
Användarens profilbild
Av knutis
Jag har precis fått hem tyger från
http://www.cradledincloth.com/

Det gick bra dock trasslade jag själv till det med hur jag skulle betala pengarna, så det tog lite extra tid.

Men jag gav ca: 270 kr för:
* 1 yard PUL 2mil på 140 bredd
* 1 st innertyg (typ liknande som används i vattensjal tror jag) samma mått som PULen
* 100 st knappar
* 3yard elastin + 1st cuddlebuns mönster.

Ganska bra eftersom det tillkom frakt också på det. Jag tycker att det var billigt eftersom jag inte hittade ens i närheten av detta i Sverige.
Så nu ska här sys pockets och blöjbyxor... :D
Av maija
jag tror att det går bra att använda vilken som helst fleece på insidan. när man gör blöjbyxor på fleece ska fleecet vara dubbelt och då stannar fuktigheten inne. (men när man tvättar skall det inte vara rent såpe i tvättmedeln) polarfleece är tjockare och därför inte så bra som microfleece.
bomull kan lyda fuktigheten ut och därför är inte den bästa materialen inne i pocketblöjör, men om man vill att barnet ska känna när han kissar kan det vara bra att ha bomull på insida.
men det är jätte snabbt och lätt att sy dem -värt att prova :)
Av Xera
finns det inte någonstans man kan köpa mönstrad pul. Polyester eller bomull spelar inte så stor roll. Om jagnu ska sy själv så vore det kul med lite roliga mönster. Babyheaven har ju lite men inte så många olika mönster
Användarens profilbild
Av Mia-Maria
knutis skrev:Jag har precis fått hem tyger från
http://www.cradledincloth.com/

Det gick bra dock trasslade jag själv till det med hur jag skulle betala pengarna, så det tog lite extra tid.

Men jag gav ca: 270 kr för:
* 1 yard PUL 2mil på 140 bredd
* 1 st innertyg (typ liknande som används i vattensjal tror jag) samma mått som PULen
* 100 st knappar
* 3yard elastin + 1st cuddlebuns mönster.

Ganska bra eftersom det tillkom frakt också på det. Jag tycker att det var billigt eftersom jag inte hittade ens i närheten av detta i Sverige.
Så nu ska här sys pockets och blöjbyxor... :D
Såg dina färdiga blöjor i någon annan tråd - superfina var de verkligen!! :D

Jag tänkte bara höra hur många blöjor på ett ungefär som du räknar med att det du köpte ska räcka till? Jag är lite sugen på att handla tyg nämligen... :wink:
Användarens profilbild
Av aneeha
Xera skrev:finns det inte någonstans man kan köpa mönstrad pul. Polyester eller bomull spelar inte så stor roll. Om jagnu ska sy själv så vore det kul med lite roliga mönster. Babyheaven har ju lite men inte så många olika mönster
http://www.diapershop.com har inte mönstrad PUL märkte jag när jag kollade för säkerhets skull...

det är bara bomullsPUL som finns med mönster (mönster e kul, men bomullsPUL är inte lika hållbart, tråkigt nog
Användarens profilbild
Av knutis
Mia-Maria skrev:
Såg dina färdiga blöjor i någon annan tråd - superfina var de verkligen!! :D

Jag tänkte bara höra hur många blöjor på ett ungefär som du räknar med att det du köpte ska räcka till? Jag är lite sugen på att handla tyg nämligen... :wink:
Jag ränknar med att få ut 5 st. Men det beror lite på modell och storlek tror jag. Men hur jag än pusslar så blir det fem, och en massa spill över :( som jag inte vet vad jag ska göra med. Funderar på om jag skulle köpa dryga yarden nästa gång, så det får plats två på höjden... :roll: men det blir en senare fråga.
Av Xera
aneeha skrev:
Xera skrev:finns det inte någonstans man kan köpa mönstrad pul. Polyester eller bomull spelar inte så stor roll. Om jagnu ska sy själv så vore det kul med lite roliga mönster. Babyheaven har ju lite men inte så många olika mönster
http://www.diapershop.com har inte mönstrad PUL märkte jag när jag kollade för säkerhets skull...

det är bara bomullsPUL som finns med mönster (mönster e kul, men bomullsPUL är inte lika hållbart, tråkigt nog
Ja visst är det kul med mönster och ska jag nu lägga tid på att sy dem själv vill jag ju att de ska vara lite roligare än vanliga som man kan köpa.
Jag har hittat lite på den finska sidan, men det var disney så de kostade ju en hel del.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?