Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Zandra
Jag är usel på att sy och har noll tålamod - bör jag ge mig på att sy om lädseln till vår riktigt ruggiga (grovsoprumsfynd...) sitty? Den skulle ju kunna bli rätt schysst, kanske, eventuellt.

Några tips? Smarta bilder? Var det inte Kristina som klädde om en sulky så snyggt? Hittar inte bilden när jag söker.
Det borde väl vara hyfsat enkelt?

:?: :?: :?:
Användarens profilbild
Av melon
Här är lite bilder på vagnen som jag klädde om. Det gick åt massor med tålamod och syande... :wink:
Du har ingen svärmor eller moster som är duktig på att sy som du kan få lite tips av?
Användarens profilbild
Av Anna
Jag har klätt om en sitty på minst avanserade vis och det krävdes inte så mycket tålamod men blev då inte heller lika snyggt som en jeanssittvagn.

Bild
Bild

så skulle det ju dit lite kardborreband och en trycknapp, och de saknas fortfarande :oops: Kanse skulle fixa idag :mitvit:
Användarens profilbild
Av Zandra
Melon: Hu, vad avancerat! Den blev otroligt snygg!
Grejen är att jag har en syrra som är textil formgivare (och total-sy-proffs) men hon är lagom sugen på att sy vagn till mig. :wink:

Anna: Den är ursnygg! Ser jätteproffsigt ut. Tog du "bara" av originaltyget & ritade efter det eller sprättade du & hade dig? Det är där det kan brista för jag avskyr innerligt allt dylikt....
Eller kan man sy på det nya tyget på det gamla??
Min är ju iaf precis likadan (fast fulgrönt chassi).
Användarens profilbild
Av Eld77
Såhär blev min jättegamla Briovagn när jag klädde om den
Bild

Jag sprättade ytterst lite (det gamla tyget var så äckligt...), bara där det behövdes för att jag skulle få av tyget utan att ha sönder det. Sen använde jag det gamla tyget som mall för det nya, klippte och sydde. Det var inte svårt, krävde bara lite eftertanke och en samarbetsvillig symaskin.
Användarens profilbild
Av Anna
Jag tog bort gamla tyget och sprättade isär det. Det är som två stycken så det blir dubbelt i sitsen så man kan stoppa i plattan mellan lagren. Så klippte jag ut dubbelt tyg sydde räta mot räta med ett lager vadd och vrängde och sydde sedan sömmen som blir en kanal uppe på ryggstödet och de där på sidorna där man fäster tyget. Plättlätt.
Användarens profilbild
Av Zandra
Eld77 - S N Y G G!

Anna: Hmmm, plättlätt.... :wink: Jomen, det låter faktiskt plättlätt, jag har bara sämst tålamod i världen men jag ska nog försöka. Vår vagn är så ful att det faktiskt är en skymf mot det söta barnet att behöva åka i den.
Användarens profilbild
Av Therese
Har klätt om två Brio sitty under åren, och gjort tabbarna... På den vi har nu har jag sytt ett nytt tyg det gamla, alltså enklast möjlig sätt...
Om du ska till Draken på sjalträff på ons kan jag ta med den så kan du kolla "live". Har tyvärr inga bilder = ingen digitalkamera! :roll:
Av luxia
Jag tyckte att det var lite klurigt, men det gick fort. I och för sig har denna vagn en väldigt enkel klädsel. Jag sprättade upp och använde det gamla tyget som mönster. Och så förbättrade jag där jag tyckte att det var lite dumt (det gamla var också hemsytt).

Före:
Bild

Efter:
Bild Bild
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?