Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Elin G
Bakgrund;
Vår bil har dragit sin sista suck, så nu är det kollektivtrafik och skjuts som gäller. På bussen åker man gratis med vagn, men nån stor klumpig vagn är ju onödigt släpa på (dessutom är det bra om den är liten och/eller lätt att fälla ihop eftersom det ofta är fullt på bussen). Dessutom behöver jag ha med mig nån form av bilbarnstol, då vi ofta behöver skjuts sista biten då vi åker till mina föräldrar. Som grädde på moset är jag typ luspank, så den måste kosta gratis.

Eftersom Nemo bara är åtta månader måste vagnen vara bakåtvänd. Än så länge får han plats i babyskyddet, så det är det jag vill ha med mig. Vi har en sulky som vi fått av Niklas moster, och den är ju nätt och fin, så så här gjorde jag.

Bild Sulkyn
Bild Babyskyddet
Bild Babyskyddet står i sulkyn. Det passar bra, men behöver spännas fast
Bild 1,5 m rem med spänne som jag egentligen skulle haft till en sele
Bild Remmar som satt på min vandringsryggsäck för att hålla fast liggunderlag, men blivit utbytta då de var för korta
Bild Jag trädde den långa remmen genom babyskyddet så här
Bild och knäppte fast det så här
Bild närbild
Bild småremmarna trädde jag fast så här (en på varje sida)
Nu sitter babyskyddet som berget :D

Bild En ringsjal (sydd av SoFaD :hello: ) ska få bli suflett (då har jag ju alltid en sjal med mig också, perfekt :) ). Jag fäste den fram och trädde den över handtaget på babyskyddet (då kan jag ju fälla den upp och ner som en suflett)
Bild

Ska jag ha en hand upptagen med att köra vagnen så behöver jag ju ha lite förvaring på den. Ergoryggan satt perfekt på styret
Bild

Här är min nya, fina, funktionella (och dessutom gratis) vagn i kvällssolen
Bild
och med sufletten nerfälld :wink:
Bild

Nu har jag hårdtestat vagnen i tre dagar och den verkar funka bra. Den är lätt att ta på och av bussen, trots trappsteg, är hyfsat terränggående och Nemo verkar tycka den är ok. Det enda som jag inte gillar med den är att man måste plocka loss babyskyddet för att kunna fälla ihop den, men än så länge har det inte varit så fullt på bussen att jag behövt göra det. En annan nackdel är också att den inte står emot vatten för fem öre, Nemo blev dyblöt i regnskuren. Får väl sy ett vattentätt överdrag vid tillfälle. När jag går på och av bussen bär jag alltid Nemo, för jag är rädd att jan ska trilla ur annars, men jag skulle ju också kunna spänna fast honom med hjälp av bältet, det skulle ju funka lika bra. Tyvärr har jag ingen livebild, för han tappade humöret i min första fotosession och när jag tog kompletterande bilder hade han redan somnat. Men jag har knutit fast två leksaker (en bithand av gummi och en träskallra) i snören i styret, så han har nåt att leka med i vagnen (snörena syns på de två sista bilderna).
Senast redigerad av Elin G den tor jun 15, 2006 21:37, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av boosten
Oh no!! Så många bilder, och jag ser inte en enda!! :shock: :cry:
Användarens profilbild
Av Sara med alla barnen
:shock: Jag vill seeeee :pc:
Användarens profilbild
Av Elin G
Ojdå. Nu har jag flyttat bilderna till en säkrare server, så nu ska ni kunna se dem.
Användarens profilbild
Av Anso
:tumsup:
Användarens profilbild
Av boosten
O himmel så driftigt och påhittigt! :shock: :app:
Användarens profilbild
Av puppan
Smart! :tumsup:
Där i sitter han ju jättebra! :D
Användarens profilbild
Av Buscilla
Det finns ingen gräns för din uppfinningsrikedom :urule:
Användarens profilbild
Av Sara med alla barnen
Det var kreativt!!! Funkar ju precis lika bra som något annat! Smart :D
Användarens profilbild
Av Eld77
Du är ju värsta MacGyver! *imponerad*
Av belinda
Otroligt smart! företagsamt värre :D
Användarens profilbild
Av sirisirius
Du rockar fett!! :rock:
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
Klurigt värre!

Vet att mina föräldrar gjorde något liknande när vi åkte till England 1986 när min lillebror var några månader gammal. Satte helt sonika ned babyskyddet i briosulkyn precis som du gjort, och på den tiden var babyskydden liksom mer fyrkantiga och lådliknande så som jag förstått det så behövde de bara ställa ned det så satt det som en smäck - men så kluriga som att sätta på suflett tror jag inte att det var! :lol:
Användarens profilbild
Av mian
Eld77 skrev:Du är ju värsta MacGyver! *imponerad*
:iagree: :D
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?