Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Katrin
Hej!

Nu var det längesen jag hängde här, men i november är det dags för tillökning så nu går jag i sjaltankar igen. Storebror åkte glatt sin vävda hoppiz tills jag inte orkade bära på magen längre och inte lyckades lära mig ryggknyt. Han började åka sjal när han var 5 månader, så därför skaffade jag en vävd långsjal för det verkade bäst då. Och det var verkligen jättebra!

Min fråga är om ni tycker det är en god idé att införskaffa en trikåsjal till nya bebben, eller om jag ska prova först med hoppizen? Vilken trikåsjal är isåfall bäst/sämst?

Tack!
Användarens profilbild
Av diddeldi
det går bra att använda hoppisen även till en nyfödd, men jag tycker att det är mysigare med trikåsjal till en nyfödd. och så är det praktiskt att slippa knyta om när man tar i och ur barnet, eftersom nyfödisar gärna blir burna en stor del av dagen.

de flesta trikåsjalar är bra sjalar, så det är lite en smakfråga vilken man gillar. du kan ju komma på en av våra sjalträffar i göteborg om du vill prova, det är bara att be folk ta med det de har :D
Av GodisGlader
Min nästa kommer i okt och jag har skaffat två trikåsjalar + en bärpåse :lol:
Måste ju passa på! :tumup:
Användarens profilbild
Av AnKa
Absolut :D :!:

Jo, om jag får fler barn så kommer jag definitivt att koplettera min tämligen omfångsrika sjalgarderob med en trikåsjal. Viss funkar även en vävd sjal till en nyfödd men trikåsjalen har den stora fördelen att man kan knyta på den på morgonen och sedan ha den på med samma knytning hela dagen om man så önskar men plocka i och er barnet efter behov.
Användarens profilbild
Av mica
Klart du ska en sjal till. Minst. :twisted:
Användarens profilbild
Av Suskiv
Är man van att bära med vävd från början så känns trikå väldigt gungit. Iaf var det så med mig. jag tänker inte köpa en trikåsjal till trean efter att ha gjort det till Torkel. jag använde mer vävd än trikå ändå.
Användarens profilbild
Av Hellen
"Behöver jag en ny sjal till syskonet?"

Svar: JAAAAA :!: :!:

Självklart behöver syskonet en ny sjal :mrgreen: eller två :hmm: och sen en bärpåse och självklart en ergo :roll: :lol: Ja men just det, en ringsjal är också ett måste :hellu:

:wink:
Av Marika
Jag tycker nästan att man har störst nytta av trikåsjal till andra barnet. Just för att man kan enkelt ta i och ur barnet och att en trikåsjal inte känns inte som ett täcke på kroppen när bebisen inte är i sjalen.
Just när det är vinter tycker jag det har varit smidigt att enkelt kunna plocka i och ur barnet tex. när man skall i och ur bilen.

Även om jag är van bärare så har jag inte börjat med vävd förrän den senaste månaden då jag börjat bära på ryggen.
Användarens profilbild
Av Veronica
Jag skaffade en Sino när jag väntade Nora.

Jag var också lite skeptisk eftersom det gick så bra så att bara ha Inkan när Isak var bäbis. Men Sinon är guld!! Önskar bara att jag väntat tills skogssäven kom ut, den är ju såååå snygg :lol:
Användarens profilbild
Av Ingrid
Är man van bärsjalsbärare fungerar Hoppedizen utmärkt även till nyfödd. Tycker inte direkt det är krångligare faktiskt. Men vill man lyxa till sig lite, är det mysigt med en trikåsjal till en liten nyfödd! Håller också med Marika om att det är smidigare med en trikåsjal till nyfödd att ha under jackan om man ska iväg och handla tex.

/Ingrid
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?