Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Julia
Har sett på www.patapum.com att det finns 2 olika storlekar.

Någon som provat båda?

Lucas är ju 9 månader nu, borde jag ha den som är lite större då?

Jag har ju inte provat patapum än så jag vet ju inte om jag vill ha en sån.

Louise
Har ni båda storlekarna eller kommer ni att få det?
Användarens profilbild
Av Anso
Hoppsan -det har jag inte sett. Den för större barn verkar ha huvudstöd enligt texten. Tror inte att den finns i Sverige ännu.
I och för sig så tror jag att originalvarianten räcker bra.
Användarens profilbild
Av Louise
Julia skrev:Louise
Har ni båda storlekarna eller kommer ni att få det?
Den är helt ny! Vi fick information om den i helgen. Leveranser har inte startat än, de första kommer från tillverkaren i slutet av juni. Vi har inte hunnit ta ställning till om vi ska ta in den och jag vet inte heller vad priset skulle hamna på, vet bara att den blir dyrare eftersom den ligger högre i inköpspris än den vanliga.

Än finns det ju ingen som har sett den i verkligheten eller provat den men enligt informationen jag har fått så är den avsedd för barn från ca 18 mån och upp till 27 kg.

Precis som Anso säger så tror jag att den vanliga funkar bra till dig, Lucas är ju inte så stor än. Vi bär både Amanda 1 år och Isabelle 3 år i den vanliga Patapumen och det går utmärkt.
Av Poppy
Kolla, den verkar ha extra remmar jämfört med originalvarianten. Axelbanden verkar vara fästade direkt i höftbältet. Undrar om inte det blir bekvämare?

Jag skulle nog sasta på den större modellen direkt. Dels för att slippa "uppgradera" om 6-9 månader igen, dels för att jag gillade att axelremmarna sitter så där. Om det blir så att barnet kommer för långt ner i början så huvudet inte når över ryggstödet kanske man kan lägga liten kudde/ihopvikt filt emellan *spekulerar*. Fast det kanske är krångligt? Vet inte varför annars den inte skulle passa till ett mindre barn?
Av Poppy
Fast man behöver nog inte uppgradera så snabbt och man vet ju inte hur länge man kommer att bära heller. 20 kg är trots allt ganska tungt. Men jag tilltalas ändå av den större modellen. Undrar hur måtten skiljer sig på ryggstödet?
Användarens profilbild
Av Julia
Jag ser nu att det även finns huvudstöd till den mindre varianten också.

Jag väntar nog med att köpa till den kommer.
Användarens profilbild
Av Gaya
Louise. Ska ni sälja huvudstödet åt den mindre varianten?
Användarens profilbild
Av Louise
Gaya skrev:Louise. Ska ni sälja huvudstödet åt den mindre varianten?
Japp! Det är dock samma leveransdatum även på det, så tidigast i slutet av juni kan vi ha dem hemma. Tror att vi även tar in några av de nya större selarna för att testa dem också.
Användarens profilbild
Av Julia
Louise

Kommer ni få hem dom innan midsommar?
Vi åker till Italien på midsommardagen, skulle vara så skönt med en sele då, tror jag i alla fall :)
Användarens profilbild
Av Julia
Jag fick pengar idag på min födelsedag så jag funderar på att köpa den där bebinan nu som jag önskat så länge :D
Användarens profilbild
Av Louise
Julia skrev:Louise

Kommer ni få hem dom innan midsommar?
Vi åker till Italien på midsommardagen, skulle vara så skönt med en sele då, tror jag i alla fall :)
Nix, tyvärr inte. Tillverkaren kommer att ha dem klara för försäljning den 20 juni, därefter kan de börja levereras till oss återförsäljare så innan midsommar verkar väldigt tight.
Användarens profilbild
Av Julia
vad tråkigt.

Men jag ska nog köpa bebinan i alla fall, då kan jag ju prova den patapum som ni har nu.

Jag hör väl av mig på telefon i veckan säkert :D
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?