Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av VitaVera
lotti skrev:Har din maskin kommit??
Schenker, leveransföretaget, ska leverera den ikväll... Jag är så spänd!!!
Den kom till Sverige redan i torsdags, men Schenker ville själva lämna, så jag fick snällt tåla mig över helgen. (Och tur var väl det annars hade jag nog bara suttit inne framför symaskinen och missat kanonvädret...)
Om du vill så kan jag rapportera så fort jag fått den o provsytt.
Användarens profilbild
Av Monia
Jag följer den här tråden med spänning eftersom jag måste köpa mig en ny symaskin snart. Har varit inne och kollat "englandssidan" och är väldigt sugen att beställa därifrån. Väntar spännt på Molles rapport :D
Användarens profilbild
Av lotti
Molle skrev:
lotti skrev:Har din maskin kommit??
Schenker, leveransföretaget, ska leverera den ikväll... Jag är så spänd!!!
Den kom till Sverige redan i torsdags, men Schenker ville själva lämna, så jag fick snällt tåla mig över helgen. (Och tur var väl det annars hade jag nog bara suttit inne framför symaskinen och missat kanonvädret...)
Om du vill så kan jag rapportera så fort jag fått den o provsytt.
o ja tack!! fast jag är mest nyfiken över om frakt och så funkade som det skulle...inget fastnaden i tullen? Jag har inte råd med en symaskin i din prisklass... :cry:
hur mycket står pundet i föresten??
Användarens profilbild
Av VitaVera
lotti skrev: o ja tack!! fast jag är mest nyfiken över om frakt och så funkade som det skulle...inget fastnaden i tullen? Jag har inte råd med en symaskin i din prisklass... :cry:

Pundet räknar du lätt ut på www.forex.se.
Maskinen levererades hem till dörren (17 kg, tre trappor upp) och nu har jag den äntligen i min ägo!
Alla kartonger (maskin, sybord, tillbehör m.m.) hade öppnats och noga tejpats igen, så jag antar att tullen kollat noga. Men annars var det inga problem.
På hemsidan stod det att leveransen skulle ta 3-5 dagar, och det gjorde det ju till Sverige, men det blev åtta dagar innan jag fick den. Lite irriterande...
Jag fick massor med tillbehör! Trådar, saxar, pressarfötter, skärbord m.m. Ska ägna dagen årt att gå igenom allt.
Kontakten var ju av engelskt form, men jag köpte en ny på Siba för 39:-, så nu fungerar den finfint.
Mitt första intryck var att Janomen i jämförelse med min Husqvarna är ganska plastig (på 60-talet gjordes inga maskiner i plast!) men efter att ha prövat denna ljudlösa syupplevelse o sett det jättefina resultatet, så är jag mycket nöjd med mitt köp ändå!
lotti; gör som jag; önska bara pengar i födelsedagspresent (ock kanske tidig julklapp), så behöver man "bara" lägga en tusenlapp eller två själv. :D Jag tycker att jag gjort ett kap.
Dock! Garantin på fem år gäller endast i England, så man måste skicka tillbaks den dit om något går fel, vilken jag innerligen hoppas att det inte gör.
Hoppas jag har varit till någon hjälp. Lycka till i symaskinsdjungeln!!!
Användarens profilbild
Av Monia
Molle skrev:
lotti skrev: o ja tack!! fast jag är mest nyfiken över om frakt och så funkade som det skulle...inget fastnaden i tullen? Jag har inte råd med en symaskin i din prisklass... :cry:

Pundet räknar du lätt ut på www.forex.se.
Maskinen levererades hem till dörren (17 kg, tre trappor upp) och nu har jag den äntligen i min ägo!
Alla kartonger (maskin, sybord, tillbehör m.m.) hade öppnats och noga tejpats igen, så jag antar att tullen kollat noga. Men annars var det inga problem.
På hemsidan stod det att leveransen skulle ta 3-5 dagar, och det gjorde det ju till Sverige, men det blev åtta dagar innan jag fick den. Lite irriterande...
Jag fick massor med tillbehör! Trådar, saxar, pressarfötter, skärbord m.m. Ska ägna dagen årt att gå igenom allt.
Kontakten var ju av engelskt form, men jag köpte en ny på Siba för 39:-, så nu fungerar den finfint.
Mitt första intryck var att Janomen i jämförelse med min Husqvarna är ganska plastig (på 60-talet gjordes inga maskiner i plast!) men efter att ha prövat denna ljudlösa syupplevelse o sett det jättefina resultatet, så är jag mycket nöjd med mitt köp ändå!
lotti; gör som jag; önska bara pengar i födelsedagspresent (ock kanske tidig julklapp), så behöver man "bara" lägga en tusenlapp eller två själv. :D Jag tycker att jag gjort ett kap.
Dock! Garantin på fem år gäller endast i England, så man måste skicka tillbaks den dit om något går fel, vilken jag innerligen hoppas att det inte gör.
Hoppas jag har varit till någon hjälp. Lycka till i symaskinsdjungeln!!!
Lycka till med nya symaskinen!! :D
Fick du någon väska till den? Jag vill också köpa en ny symaskin och många verkar vara nöjda med Janomen. Men måste man beställa till olika pressarföttter eller ingår det några? :?:
Användarens profilbild
Av VitaVera
Monia skrev: Lycka till med nya symaskinen!! :D
Fick du någon väska till den? Jag vill också köpa en ny symaskin och många verkar vara nöjda med Janomen. Men måste man beställa till olika pressarföttter eller ingår det några? :?:
Jag beställde inga tillbehör, pressarfötter och allt annat kom till, men jag tror vissa saker var ett erbjudande för just min maskin. Hårt lock ingick också, på vissa maskiner är det dock mjukt överdrag som gäller. Jag har bara hört bra saker om Janome, utom att arbetsbelysningen inte ska vara den bästa. Men det kan man väl fixa med egen lampa! :)
Användarens profilbild
Av lotti
Nu har jag köpt min drömsymaskin! Jag gick in i en av symaskinsaffärerna i stan idag och där stod en Husquarna 2000 från ca 1965 och bara strålade åt mig.... :D
Den är otroligt fin och välhållen och att sy på den är som en dröm. Tyst och stabil och jag tror jag är kär :heart: :heart: :heart:

Här ska sys kläder....åh vad jaghar längtat!! :D
Användarens profilbild
Av Alven
lotti skrev:Nu har jag köpt min drömsymaskin! Jag gick in i en av symaskinsaffärerna i stan idag och där stod en Husquarna 2000 från ca 1965 och bara strålade åt mig.... :D
Den är otroligt fin och välhållen och att sy på den är som en dröm. Tyst och stabil och jag tror jag är kär :heart: :heart: :heart:

Åhhh, grattis! Själv hittade jag INTE min drömmaskin (bernina) men Elnan jag köpte stället är helt OK! :D
Användarens profilbild
Av Blixa
Lånar tråden lite om det är ok?

Om man inte vågar köpa en maskin från Storbrittanien på grund av garantier och så, vad ska man köpa då? Behöver en enkel och bra maskin med enda specificerade krav att den ska kunna sy i stretchtyger utöver vanlig raksöm och zickzack. Helst ska det inte vara svår att hitta reservdelar till och inte heller för dyr. Finns den maskinen eller är jag naiv nu :wink: ?
Användarens profilbild
Av lotti
Blixa skrev:Lånar tråden lite om det är ok?

Om man inte vågar köpa en maskin från Storbrittanien på grund av garantier och så, vad ska man köpa då? Behöver en enkel och bra maskin med enda specificerade krav att den ska kunna sy i stretchtyger utöver vanlig raksöm och zickzack. Helst ska det inte vara svår att hitta reservdelar till och inte heller för dyr. Finns den maskinen eller är jag naiv nu :wink: ?
Husqvarna 2000!! :D :D :D (2000:- gav jag för den)
Användarens profilbild
Av Monia
lotti skrev:Nu har jag köpt min drömsymaskin! Jag gick in i en av symaskinsaffärerna i stan idag och där stod en Husquarna 2000 från ca 1965 och bara strålade åt mig.... :D

Grattis till symaskinen :D Kan man sy trikåtyger med den?
Användarens profilbild
Av lotti
Monia skrev:

Grattis till symaskinen :D Kan man sy trikåtyger med den?
Jag har gjort det tidigare och tror att jag använde en smal trestegssicksack!
Användarens profilbild
Av VitaVera
GRATTIS till inköpet! Hoppas din nya symaskin får kreativiteten att flöda. :D
Själv har jag knappt kunnat slita mig från pedalen, den bara syr o syr...
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?