Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Helena
Jag funderar på ifall man ska dra åt kanterna åt någon, när personen har på sig bärabarn-sjalen. Hur gör man då? Man måste väl ta upp hela knuten och göra en ny knut isåfall? För det går väl inte att dra kanterna genom knuten?
Användarens profilbild
Av Bina
Som jag förstod det när min sjal kom idag så måste man spänna kanten samtidigt som man knyter knuten... har inte hunnit testa med barn då Leah är på dagis fortfarande :cry: men som svar på din fråga, JA jag tror nog allt att man måste öppna upp knuten...tyvärr...
Användarens profilbild
Av Helena
Ja, jag vet, jag gör det när jag knyter den själv, då knyter man en knut och drar sedan i kanten och knuter sedan nästa knut. Men när man sedan har på sig sjalen, hur ska då en annan person kunna spänna åt sjalen, det verkar helpilligt.

Tänker på detta eftersom jag kanske ska visa bärabarn på en Sjalträff och tänker att då måste jag ju kanske kunna hjälpa till att spänna åt den
när personen redan har den på sig.
Användarens profilbild
Av Bina
Kanske går det att knyta den så "otrassligt" som möjligt och man därigenom kan komma åt kanten :roll:
Användarens profilbild
Av sus
Jag knyter inte min bära barnsjal med den knut som dom föreslår utan med en som ser ut som nr fyra på denna bild

http://web.telia.com/~u22008866/knopar/ ... khuvud.gif

då kan man justera sjalen som en ringsjal och sen när man är nöjd så gör man en vanlig knut med de två ändarna som låser den första knuten...
Hoppas du förstår hur jag menar :wink:
Användarens profilbild
Av Helena
sus skrev:Jag knyter inte min bära barnsjal med den knut som dom föreslår utan med en som ser ut som nr fyra på denna bild

http://web.telia.com/~u22008866/knopar/ ... khuvud.gif

då kan man justera sjalen som en ringsjal och sen när man är nöjd så gör man en vanlig knut med de två ändarna som låser den första knuten...
Hoppas du förstår hur jag menar :wink:
Ja, den knuten ser bra ut, men kan du även justera kanterna med den knuten, och inte bara storleken.
Användarens profilbild
Av sus
Helena skrev:Ja, den knuten ser bra ut, men kan du även justera kanterna med den knuten, och inte bara storleken.
Ja, det är bara att dra i sidorna på tyget. Jag behöver oftast lyfta upp Majken lite för att kunna dra ordentligt
Användarens profilbild
Av Helena
sus skrev:
Ja, det är bara att dra i sidorna på tyget. Jag behöver oftast lyfta upp Majken lite för att kunna dra ordentligt
Vad bra, då ska jag testa det. Är så trött på att knyta om bärabarn-sjalen hela tiden. Igår hade jag knutit åt den för hårt, men jag orkade inte greja med den, utan tog av mig en lite tjockare tröja som jag hade på mig och vips så passade den perfekt.
Användarens profilbild
Av sus
Helena skrev:Igår hade jag knutit åt den för hårt, men jag orkade inte greja med den, utan tog av mig en lite tjockare tröja som jag hade på mig och vips så passade den perfekt.
Det är ju också ett sätt. Knyt en fast knut och reglera storleken med kläderna ;-) Kan ju bli lite varmt på sommaren och kallt på vintern ;-)
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?