Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Veronika
Vill ha expert hjälp *ler*. Vad ska jag köpa? Har tittat på baby bundler, tycker den verkar skön. Men man kankse ska skaffa en med ringar först? :?: :?:

Vill även att den ska vara enfärgad svart....det kanske begränsar urvalet lite.. :wink:

Tack på förhand :D
Av Alexandra
Hej!
Om jag skulle köpa en svart sjal till en ettåring skulle jag absolut välja en EllaRoo. Det finns i helsvart och det är nog bäst med en vävd åt ett lite större och tyngre barn.
Och så skulle jag även komplettera med en ringsjal, antingen köpt eller hemmasydd. På www.babydesign.se finns ett jättelätt mönster att sy efter.
Om du vill ha en svart ringsjal finns RingoBasic och MayaWrapSling i enfärgat svart. Jag har RingoBasic och är jättenöjd med den. :D
Är inte så förtjust i MayaWrapSling dock - jag tyckte att den var ruskigt obekvämt sydd över axeln. :(
Användarens profilbild
Av Helena
Alexandra skrev: Är inte så förtjust i MayaWrapSling dock - jag tyckte att den var ruskigt obekvämt sydd över axeln. :(
Jag har inte provat MayaWrapSling, men jag har hört många som inte gillar den. Att inte tillverkarna får klagomål då, om det är så många som inte gillar den. Det är ju synd för de är ju så fina.
Användarens profilbild
Av Helena
Nej, nej inte en babybundler till en så stor tjej, tycker jag, även om de är jätte mysiga. Hellre då en vävd sjal eller en bärsele av typen ergo eller sutemi.
Det beror ju också lite på hur mycket du vill bära. En ringsjal är bra när man bär lite kortare stunder, men man orkar inte bära jätte länge med den.
Av Alexandra
Helena skrev: Jag har inte provat MayaWrapSling, men jag har hört många som inte gillar den. Att inte tillverkarna får klagomål då, om det är så många som inte gillar den. Det är ju synd för de är ju så fina.
Jag har funderat på samma sak, jättekonstigt!
Min syster har en Maya och hon tycker den är jättebekväm. Själv klarar jag inte av att bära med den alls, det känns som om den klämmer hemskt på nån nerv i axeln, det gör nästan ont! :(
Jag gillar Ringon, den lägger sig alltid perfekt och klämmer inte åt nånstans. Jag kan bära länge i den innan det börjar kännas.
Användarens profilbild
Av Helena
Alexandra skrev:[Jag har funderat på samma sak, jättekonstigt!
Min syster har en Maya och hon tycker den är jättebekväm. Själv klarar jag inte av att bära med den alls, det känns som om den klämmer hemskt på nån nerv i axeln, det gör nästan ont! :(
Jag gillar Ringon, den lägger sig alltid perfekt och klämmer inte åt nånstans. Jag kan bära länge i den innan det börjar kännas.
Så då måste man alltså vara jätte noga när man brer ut tyget på axeln med Maya Wrap Sling? Du och din syster verkar ha en hel sjalsamling ihop. Får ni kommentarer när ni båda är ute tillsammans med barn i sjal och ponchos?
Av Alexandra
Helena skrev:Så då måste man alltså vara jätte noga när man brer ut tyget på axeln med Maya Wrap Sling? Du och din syster verkar ha en hel sjalsamling ihop. Får ni kommentarer när ni båda är ute tillsammans med barn i sjal och ponchos?
*harkel* Ja, vi är ju lite glada i sjalar båda två. :oops:

Min sjalsamling har reducerats lite, vi har sålt av några stycken nu. Jag har stork, MobyWrap, Ringo och min omsydda bärabarn + Ergon och nu Sutemin (fast den är ju makens... :lol: )
Min syster har Girasol, mobyWrap, bärabarn, mayaWrapSling, EllaRoo, Ergo och snart även Ringo.

Vi har konstigt nog inte fått en enda kommentar när vi är ute och knallar.:shock:
Man har blivit så van vid att folk tittar att man inte märker det längre.
Folk kommenterar och frågar mer när jag och Tindra går ut ensamma.

Beträffande Mayan så tycker jag inte att det hjälper ett dugg att bre ut tyget ordentligt, den sitter illa ändå :(

Helena, vilka sjalar har du haft/har? *nyfiken*
Av Alexandra
Veronika skrev:Vill även att den ska vara enfärgad svart....det kanske begränsar urvalet lite
Jag tycker att det är lite skumt att det inte finns så många vävda sjalar i enfärgat svart, jag tror att det skulle bli rätt populärt med tex en stork i grå och svarta toner.
Användarens profilbild
Av Helena
Alexandra skrev:[
Helena, vilka sjalar har du haft/har? *nyfiken*
Jag har (skönt med ett forum där man inte behöver skämmas för sin sjalmani)
babybundler (med lite skavanker)
sakara
ella roo
bärabarn
sutemi
storchenwiege
har haft en moms-in-mind ringsjal som jag inte kom överens med, den hade vadderat axelparti som aldrig satt bra, så den är såld
Användarens profilbild
Av Helena
Alexandra skrev:[

Jag tycker att det är lite skumt att det inte finns så många vävda sjalar i enfärgat svart, jag tror att det skulle bli rätt populärt med tex en stork i grå och svarta toner.
Helskumt tycker jag också, det kommer säkert mer när sjalbärandet blivit mer normaliserat.
Användarens profilbild
Av Anna
Enfärgad svart sjal till ettåring måste vara en Ella roo, ringsjal kan ni förstår också skaffa men långsjal är att föredra. Jag skulle inte köpa babybundler till en såpass stor tjej.
Av Veronika
Tusen tack för all er hjälp! Jag var helt inne på en baby bundler...verkar luta åt en EllaRoo nu, ska genast gå in o se på den på nån hemsida *ler*. Tack igen!!! Kram veronika
Användarens profilbild
Av Helena
Veronika skrev:Tusen tack för all er hjälp! Jag var helt inne på en baby bundler...verkar luta åt en EllaRoo nu, ska genast gå in o se på den på nån hemsida *ler*. Tack igen!!! Kram veronika
Hej!
Men det är ju inte lätt att veta när man aldrig provat, och det visas ju också stora barn i babybundler på många försäljningssidor och då kan man ju lätt tro att det går att bära stora barn i babybundlern också (och det går ju, men det finns bättre alternativ).
Av Alexandra
Katharina skrev:Jag tycker axelpartiet är bra. Jag gillar att den är sydd så att det bara är att dra ut den översta tygdelen över axeln och sedan stannar den där.
Det jag inte gillar är att den liksom är dubbelvikt en massa lager över axeln, det gör att det känns hårt och klämmer, och flärpen man viker över axeln ger inte tillräckligt stöd, tycker jag. Gillar inte heller att den bara funkar optimalt på den ena axeln.
Men det är nog väldigt olika, min syster har den som sagt, och hon tycker att den är jättebra och bekväm.
Av Veronika
Hej alla! Nu har jag köpt en elle roo sling ( :?: ) ringsjal beige. Får se om det blir bra. Tänkte testa o se om tjejen gillar det, prövade o knyta ihop två lakan o sätta henne i o de gillade hon. Så jag tror att det snart blir tillökning med en ella roo svart :D . Vad tror ni om mitt köp :?: :wink:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?