Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Malla
Förut när jag knöt omslutet kryss på ryggen kändes det bekvämt och bra, men nu har jag plötsligt fått problem! :x Fast jag sätter Freja väldigt högt från början så glider hon neråt 10-20 cm när jag är ute och går. Dessutom tycker jag att hennes överkropp inte kommer tillräckligt nära mig. Hon sitter med armarna utanför smokingbälet men innanför krysset, som jag drar åt så hårt jag kan. Ändå får jag ont när jag bär så här. All tyngd hamnar på axlarna och knuten över bröstet. Är det så för er andra som bär lite tungre barn på ryggen? Gör jag nåt fel?

Just nu funkar däremot meitai jättebra, där är det inte alls samma problem, men jag vill ju kunna använda sjalen på ryggen också! (Ryggsäck är inget alternativ, inte skönt när man bär mer än 20 min.)
Användarens profilbild
Av sirisirius
Hade skrivit jättelångt så försvann allt! :cry: Ska försöka igen ska bara ta grinig unge först.
Användarens profilbild
Av Tiz
Jag kan känna igen mig lite i det du skriver. Själv bär jag uteslutande i omslutet på ryggen. Jag känner också att mycket tyngd kommer på knuten på bröstet och axlarna. Jag skulle också vilja ha ner tyngden lite mer på höfterna. Jag tror att det kan bli lite bättre om man knyter lite lägre ner? Så att barnet sitter mer i svanken? Jag funderar lite över hur han sitter i Patapumen som avlastar axlarna nästan helt. Kanske det kan avhjälpa?
Användarens profilbild
Av Miamamman
Först se till att mittdelen på sjlen verkligen går ändå upp under armhålorna på henne och att framför allt den övre delen av den är spänd,
Du kan prova att skippa knuten över bröstet och bara dra ändarna som i ryggsäck, det tar bort tyngd för den övre delen.
Sedan kankse hon behöver komma ner lite, nu när hon är större. Så att hon verkligen sitter i midjan på dig så att höfterna bär tyngden.
Användarens profilbild
Av sirisirius
Om man står för mycket framåtlutad efter att man dratt åt "smokingältet" så börjar iaf Liot streta emot med överkroppen så att överkanten glider ner, det har blivit bättre när jag rätar upp mig efter att jag dratt åt knuten.
Och sedan när man gjort krysset under benen kan man hoppa upp honom lite ach dra åt ändarna så blir det lite tajtare.

Jag tycker att wiggelproof är bättre, när man gör krysset nerifrån och upp för så kasar han inte ner lika mycket.
Användarens profilbild
Av Malla
Ja, jag har faktiskt börjat fundera över om hon faktiskt sitter lite för högt upp. Det är i alla fall värt att prova att ha henne lite längre ner. Det är ju det som gör det så bra med meitai - att tyngden mest hamnar på höfterna.

Och wiggleproof har jag aldrig testat -men det kanske kan vara värt ett försök.

Tack för era tankar! Nu känns det inte helt hopplöst längre... :wink:
Användarens profilbild
Av Kotten
Vad är wiggleproof?
Användarens profilbild
Av diddeldi
jag tycker att det är hemskt obekvämt att ha knut fram när man gör omslutet på ryggen. jag korsar över brösten istället, det är mycket bekvämare (tycker jag alltså). jag tycker dessutom att det är minst lika enkelt att knyta så.

så här:

Bild
Användarens profilbild
Av lillstrumpa
diddeldi skrev:jag tycker att det är hemskt obekvämt att ha knut fram när man gör omslutet på ryggen. jag korsar över brösten istället, det är mycket bekvämare (tycker jag alltså). jag tycker dessutom att det är minst lika enkelt att knyta så.

så här:

Bild

men oj vad smart du är :wink: har jag aldrig tänkt på att man kan göra :roll:
Användarens profilbild
Av Linnea
diddeldi: min tuttar dras liksom uppåt och utåt på ett väldigt irriterande (och uppseendeväckande :wink: ) sätt när jag knyter så :? förutom stryprisken då...

Jag tycker att jag får mer tyngd på höften med en längre sjal! Då kan man vira några extra hårda varv runt höften så hamnar mesta tyngden där :D
Användarens profilbild
Av diddeldi
Linnea skrev:diddeldi: min tuttar dras liksom uppåt och utåt på ett väldigt irriterande (och uppseendeväckande :wink: ) sätt när jag knyter så :? förutom stryprisken då...
tricket (för mig) är att dra ner nästan allt tyg under varje bröst, och bara ha kvar den översta biten på brösten. sedan drar jag ordentligt ut på axlarna och viker tillbaka. då trycker det inte mot halsen. fast ofta går jag med en hand vid halsen och drar ner sjalen lite, jag tycker det är skönt att ha nånstans att göra av händerna också (så de inte slår i små dinglande fötter :wink: ).
Användarens profilbild
Av Elin G
diddeldi skrev:jag tycker att det är hemskt obekvämt att ha knut fram när man gör omslutet på ryggen. jag korsar över brösten istället, det är mycket bekvämare (tycker jag alltså). jag tycker dessutom att det är minst lika enkelt att knyta så.
Så testade jag också idag. Det fungerade över förväntan, faktiskt. Men trots (?) att jag har små bröst tycker jag jag ser lite corny ut med sjalen sådär som en extra bh...
Användarens profilbild
Av diddeldi
Elin G skrev:
Så testade jag också idag. Det fungerade över förväntan, faktiskt. Men trots (?) att jag har små bröst tycker jag jag ser lite corny ut med sjalen sådär som en extra bh...
man kan vara naken under om man vill 8) :lol:
Användarens profilbild
Av Malla
Jag har testat det där med att korsa över brösten istf knut, men förutom stryprisken tyckte jag att det blev lite väl mycket av allt-ljus-på-tuttsen-typ... :lol:

Men iofs gör ju strypkänslan att man, som Diddeldi skriver, har nånstans att göra av händerna. :wink:

Jag vet inte om jag kan bidra på någo[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?