Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av pernilla h
:) Har äntligen bestämt mig för en easy care till 6 kg bebisen för att bära kortare stunder. Storasyster 12 kg o 2 år vill oxå bli buren o då tänkte jag använda samma sjal. Vilken längd ska jag välja för att inte få för mkt tyg över när jag bär 2 åring? jag är Large strl.
Användarens profilbild
Av mammahappy
Jag är 167cm lång å väger 70-75kg har stl L i kläder.
Å jag har en easy 4.2 Tycker att den är perfekt. Man kan knyta omsutet fram men får då knuten i ryggen. Å om man ska knyta ryggsäck eller omslutet på ryggen så får man inte massa onödigt tyg över.
Så jag tycker att det är den optimala längden! :lol:
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
Jag skulle nog satsa på en 4,7 ändå... Tycker inte det gör något om det är lite svans.

Jag är stl S och när jag bär omslutet fram med knuten i ryggen är en Stork 4,1 ganska lagom.... Hellre lite för lång sjal än på gränsen till för kort tycker jag!
Av pernilla h
är 5,2 m helt utesluten? När använder man den?
Användarens profilbild
Av mammahappy
Jag skulle nog behöva en 5.2 för att få till omslutet på magen med knuten fram. Kunde inte få knuten fram med en 4.7 som jag hade. Så då när jag ändå var tvungen att ha knuten bak så satsade jag på en 4.2 istället.
Ska du göra ryggknytningar med en 5.2 så blir det MYCKET tyg över å det kan kanske kännas lite onödigt.
Om man inte vill ha knuten i ryggen men ändå en liten kortare sjal. Så behövar man inte börja att knyta på mitten av sjalen utan ha en sjalände längre än den andra. På så vis får man knuten i sidan istället.
Användarens profilbild
Av Veronica_E
pernilla h skrev:är 5,2 m helt utesluten? När använder man den?
Jag är stl L och jag har en 5,2m. Jag kan knyta på magen när jag bär henne på magen och det tycker jag är skönare än med knuten på ryggen. Men det är ruskigt massa tyg :)
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
Sen går det ju mer tyg till ett större barn. Jag har precis köpt en 5,2:a fast jag inte är så stor själv då 4,7 är precis för kort för att ha knuten fram nu när Albert blivit större.
Användarens profilbild
Av vovvemor
Jag har en 5,2 m fast jag är strl XS. Jag älskar min vackra Lava och vill därför ha långa fina svansar, så för mig var det självklart. Dessutom ville min man också kunna ha knuten fram när han knyter omslutet på magen.

(Iofs ska jag köpa mig en kortare Easy också när ekonomin tillåter, men det är till ryggbärande - jag bär på ryggen också med min långa och tycker inte att det är krångligt med att den är lång, jag bara letar orsaker till att skaffa flera easysar. :wink: )
Av sjaltokan
Vi har en 5,2 visst det är en del tyg men hellre för lång än för kort sjal tycker jag, jag vill inte ha knuten på ryggen vid x-omslut på magen men det är ju en smaksak.
Användarens profilbild
Av korell
Jag skulle satsa på en 4,7. Det är mer avlastande att få knuten fram vid omslutet kryss på magen, det tycker iaf majoriteten om jag fattat det rätt.

Skulle det visa sig att det är för långt så kan du ju bara kapa den och sy en liten väska av tygbiten :)

Eller kanske 5,2 iofs?! Jag kan ju precis knyta fram med 4,7 och jag är en Medium. 182cm och 65kg.
Användarens profilbild
Av vanja77
du får visst spridda bud.
Jag har haft/har både 4.0, 4.7 och 5.2 och tyker att den sista är i längsta laget när man knyter ryggknytning (nästan så jag snubblar på svansarna + att det känns bökigare att knyta med en längre
Användarens profilbild
Av Anso
De är ju dessutom en exakt 4,7 eller 4,2 meter långa.
Min 4,7 meters är egentligen 4,90 och en 4,2:a som jag har haft var 4,5 meter men jag vet att måtten även kan vara helt precis 4,7 och 4,2 osv.

Med en 4,7 meters (egentligen då 4,9) så kan jag knyta xomslut när jag bär på magen med knuten på ryggen men jag kan inte få ihop det till två knutar på magen, bara en enkelknut. Jag är 177 cm och 61 kg.

Med den 4,2:a jag hade var det lite bökigare att knyta på ryggen för man fick vara väldigt exakt med att få mitten på rätt ställe annars så fattades det lite tyg att knyta klart med så att säga.

Det vanligaste är en 4,7 meters kan jag tro.

Wrath of the Infinite is a major expansion in Path[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?