Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av karin2006
Efter en vecka med min moby är jag nu helt hookad på sjalbärandet och funderar på en tunnare sjal när värmen kommer. Är gåsen för svår för novisen? (Har tänkt mig en skrynklig.)
Användarens profilbild
Av boosten
Nä, jag tycker faktiskt den är nån sorts hybrid mellan trikå - och vävd sjal, men det kan bli svårt att få tag i en skrynklig tyvärr, de har ju slutat tillverkas..
Användarens profilbild
Av amöba
Jag fick prova en gås på sjalträff i går och tyckte att den var väldigt lättknuten. I alla fall i jämförelse med min Hoppediz. Har ingen vana av att knyta trikåsjal (ännu) och kan inte säga något om hur mycket svalare den är eller om den avlastar bättre. Gåsen avlastade inte så bra med Ingrid drygt 12 kg på ryggen.
Senast redigerad av amöba den ons jun 07, 2006 22:07, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av Scharlott
karin2006 skrev:Har tänkt mig en skrynklig.
boosten skrev:men det kan bli svårt att få tag i en skrynklig tyvärr, de har ju slutat tillverkas..
Stämmer att färgade skrynkliga gauzesjalar inte tillverkas längre. De färgade är numera släta (färgningsprocessen som numera sker maskinellt slätar ut tyget). Skrynkliga gauzesjalar finns dock kvar som natur (dvs ofärgad) :wink: Plus att det ev kan finnas någon färgad skrynklig hos www.babyhip.se
Användarens profilbild
Av Kotten
Håll ögonen på "säljes" här på sjalbarn, där dyker det upp skrynkliga gäss med jämna mellanrum. Jag har själv hittat en där som beräknas anlända i dagarna, en liiila.
Användarens profilbild
Av EmilsMamma
Tycker också att Gåsen är väldigt lättknuten och avlastar mycket bra. Så det är nog ingen dumt val till sommaren även om man är nybörjare.
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
Jag håller med övriga - tror det är en jättebra nybörjarsjal. Den är tunn och jättelättknuten :D
Av karin2006
Eftersom jag bara vill äga och ha, och det nu, slutade det med en beställning av min alldeles egna skrynkelgås i natur. Tack för alla bra svar som fick mig att kvantumhoppa till det vävda universet!
Användarens profilbild
Av naggie
Välkommen :vågen:
Du kommer inte att bli besviken, gåsen är ljuuuuuvlig :love:

Wrath of the Infinite is a major expansion in Path[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?